در گفت و گو با معاونت پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان مطرح شد:

فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برای دانش آموزان / کمبود نیروی متخصص و اعتبار دو مشکل اساسی در بحث تربیتی است

  • شناسه خبر: 104237
فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برای دانش آموزان / کمبود نیروی متخصص و اعتبار دو مشکل اساسی در بحث تربیتی است

معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان گفت: کمبود نیروی متخصص و اعتبار دو مشکل اساسی در بحث امور تربیتی است، هم اکنون یک دارالقران مناسب و نوسازی که بتواند جوابگوی نیاز شهرستان باشد در آن وجود ندارد.

خانه » اسلاید شو » فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برای دانش آموزان / کمبود نیروی متخصص و اعتبار دو مشکل اساسی در بحث تربیتی است

 

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، یکی از محور های عمده ای که جایگاه ویژه ای در امور تربیتی و اخلاقی دارد انعکاس دیدگاه ها و نظریات مسئولین و مربیان می باشد، در این راستا مصاحبه ای داریم با معاونت پرورشی اداره ی آموزش وپرورش شهرستان رفسنجان که در ذیل ملاحظه می نمایید.

شیخ زاده در ابتدای این گفت و گو به برنامه های ویژه دانش اموزان در سال اینده اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن و معارف اسلامی در دوازده رشته برای دانش اموزان سه مقطع و مسابقات فرهنگی و هنری در رشته های آوایی، نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش ها در زمینه های مختلف  تحصیلی و روانشناسی برای دبیران، مدیران و مشاورین را از دیگر برنامه های اجرایی آموزش و پرورش رفسنجان برای سال آینده عنوان کرد و اظهار داشت: بحث پیشگیری از اسیب های اجتماعی یکی از برنامه های مهم اجرایی در سال اینده است و همکاری با اورژانس اجتماعی، شناسایی و معرفی دانش اموزان در معرض خطر و چاره اندیشی برای این افراد از جمله های برنامه هاست.

چندی است که فضای مجازی و بازی های مجازی نسل جوان را فراگرفته است، شما در این راستا چه برنامه هایی دارید؟

وی در پاسخ به این سوال به فعالیت رابطین پیشگیری از اسیب های فضای مجازی در مدارس اشاره کرد و گفت: این رابطین با دانش اموزان در ارتباط هستند و در این زمینه مطالبی را برای دانش اموزان مطرح میکنند.

شیخ زاده تهیه و توزیع بروشور در بین والدین و دانش اموزان، برگزاری نمایشگاه هایی در اکثر مدارس با محتوای اثرات منفی فضای مجازی و دعوت از کارشناسان نیروی انتظامی جهت تبیین اهمیت موضوع را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

گفت و گو با معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان

آموزش و پرورش برای پرکردن مفید اوقات فراغت دانش اموزان در تابستان امسال چه برنامه های داشته است؟

وی به طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان  اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو پایگاه فعال ویژه ی قرآنی به نام پایگاه های آیت الله زاده و سادات خراسانی که بصورت تخصصی در زمینه های مختلف قرآنی فعالیت می کنند در نظر گرفته شده است.

شیخ زاده ادامه داد: دانش اموزان می توانند به کانون های فرهنگی شهرستان از جمله امام خمینی(ره) و فاطمه الزهرا(س) مراجعه کنند و در رشته های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی فعالیت خود را آغاز نمایند.

وی کمبود امکانات را از جمله مشکلات پیش رو برشمرد و گفت: برخی ساختمان های ویژه فعالیتهای تابستانی دانش آموزان بسیار قدیمی است و امکانات لازم را ندارد به همین دلیل  شاید استقبال چندانی از طرف والدین در بعضی از رشته ها صورت نگیرد، با این حال استقبال از رشته های جدید بسیار خوب بوده است.

در زمینه ی شناسایی و تشویق دانش اموزان خلاق و مبتکر چه اقداماتی صورت گرفته است؟

وی بیان داشت: دانش اموزان مبتکر و خلاق ما در زمینه های علمی از سمت پژوهش سرا امام باقر(ع) مورد تشویق قرار میگیرند و امکانات مناسب در اختیار آنان قرار میگیرد.

در راستای عملی شدن شعار “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” برای دانش اموزان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

شیخ زاده با بیان اینکه موضوع پرسش مهر امسال، اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده تصریح کرد: ارائه طرح ها، برنامه ، آثار علمی و هنری با محوریت اقتصاد مقاومتی از سوی دانش اموزان از جمله فعالیتها در این راستا بوده و در حال حاضر در زمینه فرهنگ سازی برای پویایی اقتصاد مقاومتی اقداماتی در حال انجام است.

وی به بحث کاهش هزینه های درمان اشاره کرد و گفت:سعی بر این است که با برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان بهداشت برای دانش اموزان و دبیران در خصوص تغذیه ی مناسب و اهمیت ورزش بتوان با کاهش هزینه های درمان به اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

گفت و گو با معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان

مشکلات مربیان امور تربیتی در بین دانش اموزان ؟

شیخ زاده بیان داشت: مشکل اساسی در اختلافی است که بین خانواده ها و مربیان وجود دارد است برای مثال تاکید بر نماز اول وقت،حجاب و مسائل این گونه بسیار مهم است در صورتی که در بعضی از خانواده ها بر خلاف این امر تبلیغ میشود .

مشکلات دانش اموزان در حوزه های تربیتی، اخلاقی و …

وی افزود: رفسنجان نسبت به سایر شهرستان ها از روش های اخلاقی و تربیتی بهتری برخوردار است اما مشکلاتی در زمینه های اقتصادی برای بعضی از خانواده ها وجود دارد که امید است رفع شود.

برای فراگیری و بالا بردن اشتیاق دانش اموزان در زمینه ی نماز چه برنامه هایی صورت گرفته؟

شیخ زاده در این باره توضیح داد: حضور ائمه نماز در مدارس تا حدودی توانسته در ایجاد علاقه در دانش اموزان موثر باشد و در کنار آن اهدای هدایا به دانش اموزانی که صف های نماز را تشکیل میدهند از طریق اداره و مدارس نیز موثر واقع شده است.

وی عدم تقید برخی خانواده ها به انجام فریضه نماز را یکی از دلایل عدم علاقه دانش اموزان به ان برشمرد و گفت: طرح آموزش عملی نماز از مقاطع ابتدایی در مدارس شهرستان اجرا میگردد.

گفت و گو با معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان

چه دوره های آموزشی خاص ویژه دبیران در طول تابستان برگزار می شود؟

شیخ زاده به اموزش های ضمن خدمت در زمینه های مختلف روانشناسی، قرآنی، رفتاربا دانش آموز اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات متعدد با حضور کارشناسان خبره برگزار شده است.

روند امور تربیتی در سال آینده چگونه خواهد بود؟

وی در پاسخ کمبود نیروی متخصص و اعتبار را دو مشکل اساسی در بحث امور تربیتی برشمرد و گفت: اگر این دو مشکل حل شود آینده ی خوبی را پیش بینی می کنیم.

شیخ زاده تصریح کرد: هم اکنون یک دارالقران مناسب و نوسازی که بتواند جوابگوی نیاز شهرستان باشد در آن وجود ندارد.

با ارزوی موفقیت روزافزون برای ایشان و تمامی تلاشگران سنگر مقدس تعلیم و تربیت امید ان است که در مصاحبه های آینده بتوانیم به درج دیدگاه و فعالیت های دیگر عزیزان توفیق یابیم.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان