فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

با نگاه به اقتصاد نفتی و بودجه دولتی مشکلات حل نخواهد شد

  • شناسه خبر: 104081
با نگاه به اقتصاد نفتی و بودجه دولتی مشکلات حل نخواهد شد

فرماندار رفسنجان گفت: نباید به دنبال اقتصاد نفتی و بودجه دولتی باشیم با اینها مشکلات حل نخواهد شد.

خانه » اقتصادی » با نگاه به اقتصاد نفتی و بودجه دولتی مشکلات حل نخواهد شد

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در کمیسیون اقتصاد مقاومتی و جوانان یکی از ۱۱ کمیسیون تخصصی همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه اظهار داشت: رفسنجان دارای ویژگی های برجسته در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی،  فرهنگی و…  است و یکی از مناطق شاخص کشور محسوب میگردد.

وی افزود: شهرستان رفسنجان به قم ثانی شناخته و دارای چهره های برتر سیاسی در قبل و بعد انقلاب است.

ملانوری با بیان اینکه یکی از کالاهای لوکس و ارزآور به نام پسته در رفسنجان تولید می شود تصریح کرد: این ویژگی های منحصر به فرد رفسنجان را خوش آوازه و نامدار کرده است.

وی بیان داشت: تعریف امروز از رفسنجان متفاوت تر از گذشته است و در همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه به دنبال معرفی چهره ی جدید شهرستان با توجه به وضعیت فعلی آن هستیم.

ملانوری با بیان اینکه رفسنجان در استان رتبه اول برخورداری و در کشور رتبه بیستم را داراست تصریح کرد: این در حالی است که حوزه اشتغال و اقتصاد شهرستان بحرانی است و آسیب های اجتماعی مخاطراتی را ایجاد کرده است.

وی تعیین نقش گروه های مختلف در عرصه اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف همایش برشمرد و گفت: در قالب یک برنامه بومی و مدیریت محلی و با استفاده از ظرفیت های هر منطقه می توان در این زمینه پویا بود و مشکلات را حل کرد.

وی دورن زایی و برون گرایی، دانش محوری و اتکا برداشته های منطقه را از شاخص های اقتصاد مقامتی برشمرد و تصریح کرد: با نگاه به اقتصاد نفتی و بودجه دولتی مشکلات حل نخواهد شد.

ملانوری بیان داشت: همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه به دنبال ایجاد فرصت ها و راههای میانبر، سهل الوصول و سریع الوصول است، نیروی انسانی مبتکر یکی از دارایی های شهرستان است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظرات و دیدگاههای این همایش که حاصل خرد جمعی است می تواند در تدوین سند توسعه شهرستان اعمال گردد.

فرماندار رفسنجان به برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای شهرستان در این همایش اشاره کرد و بیان داشت: با دعوت از رفسنجانی های داخل و خارج کشور در این همایش  از افکار نخبگان استفاده خواهد شد.

وی افزود: برگزاری این همایش نیاز به همت جمع دارد و یک کار سیاسی نیست و به دنبال این نیستیم که طیف خاصی را در آن دخالت دهیم.

ملانوری با بیان اینکه در جریان این همایش توجه دیگران را به رفسنجان و داشته های آن جلب خواهیم کرد خاطر نشان کرد: با حضور سرمایه گذاران در این همایش تفاهم نامه چندین طرح به امضا خواهد رسید که صرفا اقتصادی نیستند.

وی در ادامه از کمیسیون حوزه های علمیه و اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از کمیسیون های تخصصی این همایش نام برد و بیان داشت: روحانیون در محافل عمومی مردم حضور می یابند و محل مراجعه مردم هستند و این ظرفیت بزرگ می تواند در اقتصاد مقاومتی سهم بسزایی داشته باشد.

وی افزود: مردم به لباس روحانیت احترام میگذارند و به آنان اعتماد می کنند و این قشر می توانند در اقتصاد نقش افرین باشند.

ملانوری تصریح کرد: عده ای تنها از ما مطالبه و انتقاد می کنند که در زمینه اقتصادمقاومتی چه کردید وحال انکه مطالبه انها واقعی نیست و حقیقتا تنها با مطالبه گری نمی شود به پیشرفت دست پیدا کرد.

وی بیان داشت: اقشار مختلف شهرستان از جوانان ،صنعتگران، هنرمندان و … باید نقشه های خود را در حوزه اقتصاد مقامتی تعریف کنیم و مشخص کنند در زمینه اقدام و عمل چه کاری را می توانند انجام دهند.

فرماندار رفسنجان به وضعیت بحرانی آب شهرستان و کشاوری منطقه اشاره کرد و و گفت: مدیریت و نظارت بومی می تواند مشکلات را به بهترین شکل حل نماید.

وی افزود: توسعه پایدار با چالش کنونی اتفاق افتادنی نیست و دنبال یک قدم رو به جلو و پیشرفت و رشد هستیم.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی اقتصاد نفتی دولت فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان