کمیته سفر گردشگری شمال غرب استان کرمان تشکیل می شود

  • شناسه خبر: 104059
کمیته سفر گردشگری شمال غرب استان کرمان تشکیل می شود

رئیس کمیسیون گردشگری شمال غرب استان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کمیته سفر گردشگری برای شهرستانهای رفسنجانف انار و شهربابک به مرکزیت رفسنجان تشکیل می شود.

خانه » اخبار ویژه » کمیته سفر گردشگری شمال غرب استان کرمان تشکیل می شود

به گزارش خانه خشتی، مسلم میرزایی در جمع فعالان صنعت گردشگری و روسای میراث فرهنگی شهرستانهای رفسنجان ، شهربابک و انار در محل اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان افزود: با تشکیل این کمیته می توان به بحث های اقامتی، پذیرایی، بوم گردی،حمل و نقل، خرید سوغات و … در این سه شهرستان پرداخت و بهترین نظرات و طرح ها را در رابطه با جذب گردشگر اجرایی کرد.

IMG_0952
وی افزود: برای معرفی بهترآثار گردشگری در شهرستان رفسنجان از جمله خانه حاج آقا علی و دره راگه انیمیشن ساخته خواهد شد و این امر می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مفید باشد و برای مناطق حاشیه آثار باستانی و اماکن و ابنیه های تاریخی موثر باشد.
میرزایی تصریح کرد: مثلث توسعه گردشگری شمال غرب استان کرمان شامل شهرستانها رفسنجان، انار و شهربابک تشکیل شده است و اکثر آثار، بناها و جاذبه های تاریخی این شهرستانها شناسایی شده اند.
ویگفت: برای جذب گردشگر و بازدید آنها از جاذبه های گردشگری باید زیرساخت ها فراهم شود.
رئیس کمیسیون گردشگری شمال غرب استان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان یکی از زیرساخت ها را ایجاد آژانس های مسافرتی در حوزه گردشگری بیان و خاطرنشان کرد: گرچه آژانس های مسافرتی هوایی و زمینی در این شهرستانها زیاد است و جابجایی مسافران فقط از شهری به شهر دیگر است اما آژانس مسافرتی ویژه گردشگری در حوزه اینکه گردشگران داخلی و خارجی را جابجا کند در این شهرستانها وجود ندارد.

IMG_0962
میرزایی همچنین به نبود اقامت گاههای بومی در رفسنجان، انار و شهربابک اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود در هر منطقه از این شهرستانها هتل ها و اقامت گاههای بوم گردی ایجاد شود تا گردشگران در راستای بازدید از آثار گردشگری در این شهرستانها بتوانند به مدت یک یا چند روز اقامت داشته باشند.
وی به محصول پسته سوغات این شهرستانها اشاره کرد و افزود: باید در این بحث نیز افرادی ورود پیدا کنند و با فرآوری پسته در انواع بسته بندی های شکیل بتوانند این محصول را به گردشگران ارائه دهند .
در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انار هم با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درامدزا در جهان است اظهار کرد: پول های سرگردان در شهرستانهای انار و رفسنجان وجود دارد که باید با جذب انها زمینه جذب گردشگران فراهم شود.
محسن منصور آبادی اظهار کرد: باید کارگاهی اموزشی گردشگری برای مسئولان شهرستان انار ایجاد شود تا شهرستان انار میزبان گردشگران باشد و در انجا اثار گردشگری انار و رفسنجان به گردشگران معرفی شود.

IMG_0957
وی ادامه داد: بعد از ان به رفسنجان آیند و چند روزی را سپری کنند و در مسیر نیز راهی شهربابک شوند و آثار این شهرستان را از نظر بگذرانند و در ادامه می توانند به سیرجان و دیگر شهرستانهای استان بروند.
منصور آبادی خاطرنشان کرد : استان کرمان مملو از آثار گردشگری بکر است که باید زمینه استفاده از این آثار فراهم شود تا رونق و توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی و معرفی این استان به دنیا باشد.

گفتنی

برچسب ها:
رفسنجان کمیته سفر کمیته سفر گردشگری شمال غرب استان کرمان گردشگری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان