اختصاص ۶۰میلیارد ریال اعتبار دولتی برای آبرسانی به روستاهای رفسنجان

  • شناسه خبر: 104057
اختصاص ۶۰میلیارد ریال اعتبار دولتی برای آبرسانی به روستاهای رفسنجان

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان رفسنجان گفت: امسال اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل کم آبی روستاهای حومه غربی این شهرستان اختصاص داده شد.

خانه » اجتماعی » اختصاص ۶۰میلیارد ریال اعتبار دولتی برای آبرسانی به روستاهای رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، حمید خدادادی در گفت و گویی اظهار داشت: از آنجایی که اعتبارات استانی محدود بود که معلوم نبود بخشی از آن به آب و فاضلاب تخصیص یابد یانه، اما امسال برای اولین بار دولت در اعتبارات ملی یک ردیف جداگانه به آب و فاضلاب های روستایی تخصیص داده که سهم شهرستان رفسنجان از اعتبارات ملی امسالف ۶۰ میلیارد ریال است .
وی تصریح کرد: اختصاص این اعتبار تحول عظیمی در آبرسانی به روستاها خواهد بود.
خدادادی افزود: با توجه به خشکسالی، گرمای هوا، کم شدن آبدهی چاهها و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی، در خیلی از روستاها به ویژه روستاهای اطراف شهر رفسنجان دچار مشکل هستیم.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم اهالی روستاهای حومه غربی شهرستان رفسنجان از جمله اسلام آباد، احمد آباد رضوی، تاج آباد، عیش آباد، شهرک ایثارگران، قوام آباد و محی آباد تأمین آب آشامیدنی در تابستان است.
وی تصریح کرد: در رفسنجان دو مجتمع بزرگ آبرسانی حومه غربی و حومه شرقی اطراف شهر داریم که جمعیت ۲۲ هزار خانوار در ۸۰ روستا را تحت پوشش دارند.
وی ادامه داد: حومه غربی دارای ۳۳ روستا در قالب یک مجتمع است و حومه شرقی نیز دارای ۴۵ روستا است.
وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای اسلام آباد، احمد آباد رضوی، تاج آباد، عیش آباد، شهرک ایثارگران، قوام آباد و محی آباد با تانکر انجام می شود که روزانه توسط ۴ تانکر آب آشامیدنی از ۱۰ تا ۳۰ هزار لیتری به این روستاها آبرسانی می شود.
وی افزود: در حومه شرقی نیز به ندرت کم آبی در روستاها مشاهده می شود و در مجموع شامل ۴۶ روستا است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرای خط لوله از ابتدای تابستان امسال، تصریح کرد: عملیات تا تیر ماه سال آینده به اتمام می رسد و آب آشامیدنی از طریق این لوله به اسلام آباد و احمداباد رضوی می رسد و ظرفیت آب در خطلوله اسلام آباد آزاد و به روستاهای عیش آباد و محی آباد و … می رسد و مشکل این روستاها نیز رفع خواهد شد.
حمید خدادادی اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این خط لوله را حدود ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مشکل کم آبی و همچنین آبرسانی به هفت روستای حومه غربی تابستان امسال، از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد ماه نیاز به آب دارند.

برچسب ها:
آب آبرسانی آبرسانی به روستاهای رفسنجان اختصاص اعتبار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان