بخش اول/ امام جمعه رفسنجان در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد :

هزینه ی بیش از ۷ میلیارد تومانی ساخت مصلی در رفسنجان / در جهت ساخت مصلی کاملا هدفمند عمل شده است

  • شناسه خبر: 103931
هزینه ی بیش از ۷ میلیارد تومانی ساخت مصلی در رفسنجان / در جهت ساخت مصلی کاملا هدفمند عمل شده است

امام جمعه رفسنجان گفت: امیدواریم این مجموعه مصلی که ۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که عمده آن ازخیرین می باشد در آینده به بهره برداری برسد .

خانه » اخبار ویژه » هزینه ی بیش از ۷ میلیارد تومانی ساخت مصلی در رفسنجان / در جهت ساخت مصلی کاملا هدفمند عمل شده است

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد اقامه نماز جمعه و فرا رسیدن ۵ مرداد ،کمک رسانه ها را در اطلاع رسانی و باشکوه برگزار شدن نماز جمعه مهم دانست و اظهار داشت :با کمک اصحاب رسانه ما می توانیم رغبت بیشتری برای همه مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیزمان که در جامعه هدف و با جنگ نرم روبرو هستند ایجاد کنیم .
وی افزود :  دشمنان ما از فضاهای مختلف مخصوصا فضای مجازی برای اغفال جوانان ما و به انحراف کشیدن آنها تدابیری اندیشیده اند و سرمایه گذاری هایی انجام داده اند .
امام جمعه رفسنجان از نماز جمعه و تربیون آن به عنوان یکی از راههای پیشگیری در این زمینه یاد کرد و گفت :شعار تربیون به  وسیله شما اصحاب رسانه می تواند تاثیرگذارتر و فراگیرتر باشد لذا کسانی هستند که موفق به حضور در نماز جمعه نباشند از طریق مطالعه نشریه می توانند از خطبه های نماز جمعه بهره مند شوند .
وی بیان داشت : همه ما در یک جهت و یک هدف حرکت می کنیم لذا با کمک شما شهرستان می تواند از این ظرفیتی که وجود دارد استفاده نماید .

IMG_9906
رمضانی پور ضمن اشاره به اینکه ۵۴ امام جمعه در استان کرمان مشغول فعالیت می باشند اظهار داشت :بیش از ۶۰ محل برای اقامه نمازجمعه در استان کرمان وجود دارد .
وی در خصوص ساخت مصلی بیان داشت  :اصل زمین مصلی را از وزارت مسکن و شهرسازی اخذ کردیم که با کمک موقوفه ها ازجمله موقوفه حاج باقری ، حاج شریف و اداره اوقاف  و هم چنین شورای شهر و علی الخصوص شهرداری و طبق مصوبه شورای شهر با زمینی معاوضه گردید .
وی افزود :با نشستهایی که با مسئولین شورای سیاستگزاری  ائمه امام جمعه داشتیم ما توانستیم مشکل زمین را به طور کامل مرتفع کنیم .
امام جمعه بیان داشت : ملک قطب آباد ۹۶ حبه است که بیش از ۵۷ حبه آن ،از آن  حاج باقر ،حدود ۲۸ حبه مال مالکین و حدود ۱۱ حبه مال سایر موقوفات دیگر است این قسمتی که زمین مصلی احداث شده افراض در آنجا صورت گرفته است و به مصلی اختصاص یافته از آن  مالکین است و  اسناد ، قراردادها و تفاهم نامه های آن در این خصوص موجود می باشد .
وی با بیان اینکه در رفسنجان زمین موقوفه زیاد است  تصریح کرد  :ما به مردم اطمینان می دهیم  که در جهت ساخت مصلی کاملا هدفمند بودیم و دنبال این بودیم که افراد مومن ، متدین ، خیر و با انگیزه الهی حضور پیدا کنند و هزینه های حلال  را صرف ساخت این مصلی بکنند .
وی با بیان اینکه بودجه های دولتی برای ساخت مصلی نادر می باشد اظهار داشت : آنچه مهم است حضور و مشارکت مردم است که با جمع آوری هزینه های مردمی و خیرین در ساخت این مصلی کمک شایانی می شود .
امام جمعه انگیزه مردم در ساخت مصلی را مهم دانست و گفت: دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه با پول غیر مصلی ساخته شده است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد .
وی افزود :یک مجموعه چند منظوره که شامل مهمانسرا ،دفتر امام جمعه و منزل بوده است با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد که بخش عمده هزینه آن در مصلی صرف شده وبخش دیگرش در دفتر امام جمعه ،که در سال آینده افتتاح خواهد شد .

IMG_9919
امام جمعه بیان داشت : مجموعه فرهنگی شبستان مصلی به مساحت  ۱۸ هزار متر مربع که گنجایش بیش از ۳۰ هزار نفر را دارد و همچنین بیش از  ۱۰ هزار متر مربع ساختمان آموزشی هم در دست اقدام داریم .
وی افزود : مصلی فعلی محل دائمی نمایشگاه های شهرستان می باشد که  در آینده در اختیار بازاریان، اصناف قرار می گیرد که امیدواریم  با همت اتاق اصناف شهرستان و مجمع امور صنفی و اتحادیه ها بتوانیم نمایشگاه هایی برگزار کنیم که از درامد آن  به عنوان پشتوانه ای برای مصلی  استفاده شود .
امام جمعه تصریح کرد :ما از هر فضا و فرصتی که برای آینده مصلی منفعت داشته باشد  از آن استفاده می کنیم تا بتوانیم در آینده مصلی مستقل باشد و بتواند کارکردهای مستقلی را  انجام دهد .
رمضانی پور با بیان اینکه مجموعه فرهنگی مصلی متعلق به مردم می باشد اظهار داشت :امیدواریم این مجموعه مصلی که ۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که عمده آن ازخیرین می باشد در آینده به بهره برداری برسد .
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷ میلیارد تومان بابت ساخت مصلی هزینه شده است بیان داشت : از این مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان از طریق شورای سیاست گذاری  ائمه جمعه و۳۰۰ میلیون تومان آن هم از بودجه های دولتی و یک میلیارد تومان آن هم با مدیریت جدید شرکت مس  جمع آوری گردیده است .

برچسب ها:
4 میلیارد و 250 میلیون ریال برای اجرای عملیات عمرانی فرودگاه رفسنجان هزینه شده است ابراز گلایه امام جمعه رفسنجان از هلال احمر/پشت اینگونه از کارها مقاصد شیطانیست مصلی رفسنجان هدفمند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان