خطیب جمعه شهر بهرمان:

اخلاص، سرّی از اسرار الهی و ودیعه حضرت حق بر محّبینش در عالم است

  • شناسه خبر: 103852
اخلاص، سرّی از اسرار الهی و ودیعه حضرت حق بر محّبینش در عالم است

خطیب جمعه شهر بهرمان اخلاص را روح اعمال مؤمن دانست و گفت : بدون این روح، کالبد عمل هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

خانه » رفسنجان » اخلاص، سرّی از اسرار الهی و ودیعه حضرت حق بر محّبینش در عالم است

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه دارالصادقیون ، حجت الاسلام محسنی زاده به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب، نماز جمعه در تاریخ ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ با حکم امام خمینی(ره) برای‌ آیت‌الله طالقانی برپا شد و از آن تاریخ نماز جمعه در کشور ما رسمیت پیدا کرد.
وی ادامه داد: نماز علاوه بر اینکه انسان را از گناه، معصیت و ناهنجاری ها دور می کند جامعه را نیز در مقابل گناه و معصیت بیمه می کند.
محسنی زاده با بیان اینکه نماز وسیله تقرب انسان به خدا، تمرین یاد خدا و عمود دین است گفت : آیه شریفه سوره عنکبوت می فرماید ذکر خدا بالاتر از نماز است و طبق آیه ۹ سوره جمعه این ذکر منظور همان نماز جمعه است.


حجت الاسلام والمسلمین  محسنی زاده به مناسبت گرامیداشت ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و ارتقاء جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای را ضروری است.

وی افزود: با اجرای برنامه های متنوع در هفته ملی مهارت تلاش  شود تا مخاطبان و گروه های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شوند .
محسنی زاده ترویج فرهنگ مهارت آموزی درجامعه ، تلاش در راستای هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش های فنی و حرفه ای ، درسطوح مختلف و همچنین فعالیت گسترده برای ارتقاء مهارت ها از الویت های اداره کل فنی حرفه ای دانست.
حجت الاسلام والمسلمین  محسنی زاده در اسلام، کار را عملی  مقدس شمرد و به منزله جهاد در راه خدا  دانست و گفت: انبیا و رهبران ما،کار را شعار و شغل خود قرار داده بودند، آنچه که از سیره و تاریخ گذشتگان به دست می آید آن است که اکثر پیامبران کشاورز بوده اند.
وی کم کاری و سهل انگاری در کار، مورد انتقاد دانست  و گفت: تا آنجا که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند دوست دارد هرکس کاری انجام می دهد آن را به نحو أحسن انجام دهد.

بعد از اقامه نماز عصر احمد تقی نژاد  خادم کاروان صادقیه رفسنجان  با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت : برنامه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) باید با کیفیت بالا و به صورت آبرومند برگزار شود؛بزرگداشت ایام  صادقیه٬ یکی از خدمات ارزنده ای است که به سفارش  علمای شیعه و همت مردم و انجمن محبین صادق الائمه علیه السلام درجوار آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف اخیر تحت عنوان کاروان صادقیه  در روز شهادت آن امام همام می رود تا چون عاشورا و فاطمیه به سنت حسنه ای برای پاسداشت و تکریم یاد اهل بیت پیامبر(ص) تبدیل شود. این حرکت مردمی نشان دهنده آن است که امت ولایی ایران دریافته اند که آنچه مذهب حقه جعفری را تا کنون زنده نگه داشته است٬ حفظ عناصر مهم این مکتب ناب چون شهادت و حقانیت خاندان پیامبرخاتم(ص) است لذا  او نمازگزاران را به حضور در کاروان صادقیه دعوت  کرد   و گفت: پس بیایید در ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق علیه السلام  همزمان با سومین همایش بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف و نهمین سال حرکت کاروان صادقیه رفسنجان روز شنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۵  ساعت ۸ صبح با حضور در کاروان صادقیه  ابراز محبتمان را به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام تثبیت و برای ریئس مذهبمان اقامه عزا کنیم. و هرچه در توان داریم بکار گیریم تا مشول دعای خیر امام صادق علیه السلام که سرمایه سعادت آخرت و نجات از شدائد قبر و قیامت است دست یابیم.


در نشست خبری  که  به طورجداگانه با ریئس شورای حل اختلاف وخانه کشاورز  شهر بهرمان آقای حاج رضا صفریان و   ریئس شورای شهر و  ستاد نمازجمعه  جناب حاج مهدی نوذری  داشتیم هرکدام  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام   عموم مردم  را به شرکت در کاروان صادقیه دعوت کردند. و گفتند ما باید برای  احیای  مراسم صادقیه   از هیچ کوششی دریغ نورزیم و کاروان صادقیه را از جان و دل  یاری نماییم. تا مشمول دعای خیر آن حضرت واقع گردیم.نکته مهم این است که انسان نسبت به آداب خدمت به اهل بیت علیهم‌السلام، معرفت داشته باشد و نخستین ادب هیئت‌داری اخلاص است، یعنی کارها برای خدا باشد و امیدواریم که مورد قبول حق واقع گردد و ذخیره عالم قبر و قیامت واقع گردد.


 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان