خانه خشتی گزارش می دهد؛

حکایت مشکل آب روستای اسماعیل آباد نوق و وعده هایی که قرار است عملی شود

  • شناسه خبر: 103732
حکایت مشکل آب روستای اسماعیل آباد نوق و وعده هایی که قرار است عملی شود

قرار است برای مشکل آب این منطقه ،با گرفتن مجوز حفر چاه جدید و انتخاب شرکت حفاری توسط آبفار رفسنجان به حول و قوه الهی بزودی کار حفر آغاز و مشکل کمبود آب حل خواهد شد.

خانه » اجتماعی » حکایت مشکل آب روستای اسماعیل آباد نوق و وعده هایی که قرار است عملی شود

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، روستای اسماعیل آباد نوق مرکز دهستان رضوان از توابع بخش مرکزی  رفسنجان  در جنوب منطقه نوق قرار دارد و قدمتی ۳۰۰ ساله دارد ،در سالهای اخیر با بکارگیری چاه های عمیق و استخراج آب های زیرزمینی و افزایش باغات پسته زمینه توسعه این روستا فراهم آمد و اما مشکل کم آبی در این روستا از دیرباز بوده و هنوز هم ادامه دارد .

کم آبی و نداشتن آب در این روستا مخصوصا در فصل تابستان بیداد می کند و اکثر مردم این روستا از قطع بودن آب و نداشتن آب رنج می برند .

به گفته اهالی این روستا علاوه بر مشکل کم آبی ،اهالی اکثر کوچه ها از نعمت روشنایی معابر در شبها محروم هستند .

و همچنین طبق گفته مردم این روستا هرساله موقع برداشت پسته ،شاهد خیل عظیم کارگران غیر بومی که از شهرهای دیگر برای کار به این روستاهجوم می آورند هستند.

به همین منظور در بین مردم این روستا قرار گرفتیم و جویا نظرات آنان در این زمینه شدیم ؛

خانمی ۵۸ ساله اهل اسماعیل آباد در این خصوص می گوید :الان نزدیک ۴ روزه آب منزل ما قطع شده است من  یک زن بدون سرپرست ،هر روز مجبورم با وجود پادردی که دارم آب مورد نیاز را از طریق پارچ با فرغون به منزل بیارم !

وی در ادامه می گوید :مسئولین برای رفع نیاز خودشان کاری انجام می دهند ولی برای رفع نیاز ما کاری انجام نمی دهند!

و اما خانم دیگری وقتی می بیند برای تهیه گزارش آمده ایم نزدیکتر آمده و می گوید :تو را به خدا بنویسید !شاید مسئولین دلشان به رحم بیاید !

یک خانم تحصیل کرده دانشجو اهل این روستا می گوید :از زمانی یادم می اید مشکل کمبود آب و قطع شدن آب در این روستا بوده و هست و بیشتر اهالی این روستا به علت کمبود آب به شهر مهاجرت کرده اند !اینجا یک منطقه اقتصادی و مرکز توسعه اقتصادی به خاطر محصول پسته اش می باشد اگر کمی مدیریت و نظارت می شد و از طرف مسئولین حمایت می گردید از مهاجرت افراد به شهر جلوگیری می شد .

سراغ یکی دیگر از اهالی این روستا می رویم وی می گوید :زندگی کردن در اینجا واقعا سخت است نه تنها لوله کشی آب آشامیدنی نداریم بلکه همین آبی که برای مصارف خانگی از آن استفاده می شود را هم قطع کردند ،بعضی وقتها کلا چند روز طول می کشد شاید بعد از چند روز به اندازه یک ساعت آب داشته باشیم آن یک ساعت هم تا بخواهیم در مصارف خانگی استفاده کنیم قطع می شود چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند !!!

و اما سراغ احمد جعفری مسئول شورای اسماعیل آباد نوق رفتیم ؛احمد جعفری رئیس شورای اسماعیل آباد نوق در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه  مشکل قطعی آب در این روستا گفت :با جلسات و پیگیری هایی که صورت گرفته است برای مشکل آب این منطقه ،با گرفتن مجوز حفر چاه جدید و انتخاب شرکت حفاری توسط آبفار رفسنجان به حول و قوه الهی بزودی کار حفر آغاز ومشکل کمبود آب حل خواهد شد .

وی برآورد هزینه حفر چاه را قریب به   ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت :قرار شده است حفر این چاه بصورت مشارکتی باشد هم مردم هم شرکت آبفار ،متاسفانه با توجه به اینکه شبکه آب اسماعیل آباد بصورت خودگردان اداره می گردد و کیفیت آب پایین می باشد هزینه بالایی دارد که باید توسط مشترکین تامین گردد .

جعفری کمکهای خیرین و مردم در آبادانی روستا را مهم دانست و گفت :قطعا جمع آوری کمک از مردم در هر زمینه جهت آبادانی موثر می باشد و اکثر مکانها در این روستا توسط خیرین ساخته شده است از جمله مدارس، مساجد ،مهدیه ،حسینیه ،آزمایشگاه ،نمازخانه ، غسالخانه ،مرکز بهداشت درمانی ،خانه پزشک و…

وی در خصوص نبود روشنایی در معابر این روستا می گوید :با توجه به اینکه دهستان رضوان تحت پوشش بخش مرکزی رفسنجان می باشد و کلیه امورات از طریق آن بخش انجام می شود و اداره برق نوق در شورای اداری دو بخش نوق و فردوس شرکت می نمایند نگاه ویژه به آن دو بخش دارد جهت رفع این مشکل نیاز است اداره برق نوق با بخش مرکزی نیز جهت ارائه خدمات به دهستان رضوان هماهنگ باشد .

جعفری در پاسخ به این سوال که مشکل کم آبی از دیرباز در این روستا بوده است چرا تاکنون اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است گفت :این سوال را باید از مسئولین پرسید ،جهت تحت پوشش قرار گرفتن این شبکه، به آبفار نامه نگاری شده است ولی تاکنون اقدامی انجام نگرفته است .

وی به خسارت ۶۰درصدی باغات پسته امسال در این منطقه اشاره کرد و گفت : هنگام  فصل برداشت پسته به علت کمبود کارگر از کارگران غیربومی استفاده می گردد .

وی در پایان از فرماندار رفسنجان وریاست محترم آبفار رفسنجان جهت حفر چاه تقدیر و تشکر نمود .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد

    افرین بر سایت شما اولین بار است می بینیم که یک خبرگزاری به مشکلات مردم رسیدگی میکند امیدواریم موفق باشید پیش از این هیچ هفته نامه به صورت اختصاصی در مور روستایی نمینوشت

    مسلم

    اولا مشکل اب فقط مختص اسماعیل اباد نیست مشکل کل نوقه همین شبکه مهدی اباد نوق افتضاح ترین اب رو داره از بس که اسید بالایی داره تمام درختها داره خشک میشه درست سه ماه یک دفعه باید شیرالات داخل منزل رو عوض کرد اگه قراره فکری بشه باید برای مهدی اباد وروستاهای زیر نظرش هم بشه

    حسینی

    درود بر حاج احمد جعفری بهترین ریئس شورای اسلامی ای کاش ایشان زودتر وارد صحنه میشدند. ایشان قبل از اینکه ریئس شورا بشود خادم امام حسین بوده و هست.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان