رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان مطرح کرد:

تولید کاغذ از سنگ آهک در رفسنجان برای اولین بار در کشور

  • شناسه خبر: 103476
تولید کاغذ از سنگ آهک در رفسنجان برای اولین بار در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: تولید کاغذ از سنگ اهک از دیگر پروژه هایی است که در ۳۶ کشور جهان صورت گرفته است و مصرف اب در آن صفر می باشد و یک پروژه زیست محیطی می باشد واولین بار در کشور در شهر رفسنجان صورت گرفته است .

خانه » اجتماعی » تولید کاغذ از سنگ آهک در رفسنجان برای اولین بار در کشور

به گزارش خانه خشتی، صفریان رئیس دانشگاه آزاد واحد رفسنجان ظهر امروز در مراسم دیدار مردمی هاشمی رفسنجانی در سالن فرهیختگان این دانشگاه خیرمقدم به رئیس مجمع مصلحت نظام و هیات همراه اظهار داشت :این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ با یک رشته کار خود را شروع کرد و در حال حاضر ۶۹ رشته در این دانشگاه وجود دارد .
وی با بیان اینکه ۵ رشته دکتری تخصصی و ۲۵ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد گفت :اعضای هیات علمی مشغول به تدریس، ۲۷۱ نفر و ۶۰ نفر هیات تمام وقت و مابقی از دانشگاه های معتبر دانشگاه تهران در این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند .
دکتر صفریان بیان داشت :۴۸۳ مقاله علمی توسط اعضای هیات علمی چاپ شد که از این مقالات ۹۶ تا مقاله ملی و ۱۱۰ تا بین المللی می باشد .
وی چاپ ۱۷ مقاله پژوهشی و ۱۱۶ مقاله در مجلات معتبر را از دیگر فعالیتها در حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد .
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی بیان داشت :تفاهم نامه ای در خصوص استفاده از دانشجویان کارشناسی ارشد در اجرای پایان نامه برای رفع مشکلات ادارات رفسنجان صورت گرفته است و همچنین طرح ۵ ساله ای در خصوص ریزگردها با سازمان محیط زیست صورت گرفته است که هفته اینده ابلاغ می شود .
وی با بیان اینکه اولین مرکز رشد در رفسنجان هستیم بیان داشت :با نظر ویژه رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی کشور، قرار شده است مرکز رشد دانشگاه در داخل شهر باشد که امکان استخدام شرکتها صورت گیرد .
صفریان تصریح کرد :درقسمت عمرانی ۳۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع فضای ساختمانی ،اداری و خدماتی و.. داریم و همچنین دو ساختمان که کلنگ آن در دو سال قبل زده شده است و اماده بهره برداری می باشد .
وی از ایجاد یک نیروگاه برق ۶ مگابایتی خبر داد و گفت: تولید کاغذ از سنگ اهک از دیگر پروژه هایی است که در ۳۶ کشور جهان صورت گرفته است و مصرف اب در آن صفر می باشد و یک پروژه زیست محیطی می باشد واولین بار در کشور در شهر رفسنجان صورت گرفته است .
صفریان بیان داشت: ۵۰ درصد داوطلبین از گروه علوم تجربی می باشند لذا درخواست داریم که کمک شود تا در این دانشگاه رشته های علوم تجربی تاسیس شود .
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی تصریح کرد :تاسیس مرکز الکترونیکی از جمله درخواستهایی است که داریم که با تاسیس این مرکز در داخل کشور از این تکنولوژی در امر اموزش استفاده شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • آهک

    طرح کامل و دوستدار محیط زیست است امیدوارم در سراسر کشور این طرح اجرا بشه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان