هاشمی رفسنجانی :

اگر اقتصاد مقاومتی را درست بشناسیم نقطه اساسی آن درون زایی و برون نگری است

  • شناسه خبر: 103459
اگر اقتصاد مقاومتی را درست بشناسیم نقطه اساسی آن درون زایی و برون نگری است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را درست بشناسیم نقطه اساسی آن درون زایی و برون نگری است، باید از خودمان بجوشیم و کارهای برزگ دست بزنیم و در عین حال نگاه به بیرون داشته باشیم تا دانش و تکنیک بگیریم و از پیشرفت دنیا استفاده کنیم و بازار در دنیا داشته باشیم.

خانه » رفسنجان » اگر اقتصاد مقاومتی را درست بشناسیم نقطه اساسی آن درون زایی و برون نگری است

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار داشت: فرصت خوبی است که در خدمت شما بزرگواران علم و ادب استان و کشور هستیم، حقیقتا از نعمت های مهم الهی به کشورمان و انقلابمان است و این توفیق دانشمندان کشور است که دانشگاهی با این عرض و طول در میادین بین المللی و فضای مجازی راه علم و تحقیق را باز کند.
وی افزود: امروز جامعه اگر از علم و دانش برخوردار نباشند پیشرفت جایگاهی ندارد آنچه انسان را برتر از سایرین کرده است دانش است.
هاشمی رفسنجانی بیان داشت: وقتی خداوند می خواست انسان را خلق کند ملائک تعجب کردند, این موجوددوگانه است از یک طرف می خواهد به خدا برسد و از طرفی می تواند خونریزی و فساد داشته باشد, اول خلقت بشر ملائک می گویند موجوداتی خلق می کند که موجب خونریزی و فساد می شوند، خداوند برای اینکه آنها را آزمایش کند یک امتحان گذاشت برای ما مخلوقات ، راه درست بسوی کمال از دانش و علوم عالی میگذرد به گونه ای که ملائک خاضع شدند.
وی تصریح کرد: ملائک به خاطر دانش آدم بر او سجده کردند، ما نباید دانش را از دیگران بگیریم و باید پیشتاز باشیم, وقتی غرب و اروپا در جهل دست و پا میزد اسلام تمدن اصیل اسلامی را ایجاد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد یکی از کارهای زیبایی که دانشگاه آزاد کرده است عدالت و تعادل جغرافیایی را از طریق دانش راه انداخته است، به خاطر تاسیس این دانشگاه دانشجویان بومی شدند, دانشجویان دختر مجبور نیستند برای تحصیل به راه دور روند و به آسانی تحصیل می کنند.

وی بیان داشت: دانشگاه ازاد اسلامی روی دوش مردم و به خاطر نیاز آنان شکل گرفت، در این مدت سی و چند سال اخیر می دیدم که عده ای کارشکنی می کنند و به هر دلیلی می خواستند این دانشگاه شکل نگیرد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: الان هم مشکلاتی را داریم و گاهی نیاز داریم که به این و ان متوسل شویم و مشکلات به زحمت حل می شوند.

وی افزود: دانشگاه ها را ما دولتی کردیم و امام(ره) حمایت کردند و قول ادامه حمایت دادند، با این حمایتها طلسم شکسته شد اینکه کسی به صراحت نمی تواند جلوی ما باشد.

هاشمی تصریح کرد: امروز می توانیم امیدوار باشیم که به عنوان یک مرکز قابل قبول برای دانشمندان در دنیا شناخته شدیم.

وی ادامه داد: به ما فرصت دادند که که وارد دانش و تکنیک باورنکردنی گداخت هسته ای عضویت پیدا کنیم در حالیکه فقط ۷ کشور هستند و این در سایه برجام بدست امد، درمذاکرات هسته ای وقتی می خواستند محدودیت برای ما قائل شوند در مقابلش این باغ توسعه را برای ما باز کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه آزاد این وسعت را نداشتند، ۷۰ هزار استاد و معلم را نداشت، ۲۰ میلیون فضای آموزشی و تحقیقاتی نداشت، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل نداشت مگر چنین فرصتی پیش می آمد.

وی افزود: خداوند این توفقیق را داد به ملتی که فداکار ی کرد ، ملتی که مشکلات را را حل کرد و اگر همت نمی کردند امروز مثل کشورهای سوریه افغانستان بودیم، با پیروزی از جنگ بیرون امدن به همت بسیجی بودن و متحد بودن انان صورت گرفت.

هاشمی رفسنجانی بیان داشت: اگر اقیانوس بسیجی را نداشتیم نمی توانستیم در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب بایستیم و جنگ را پیروز شویم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد از دولت بودجه نگرفت و این دانشگاه متعلق به مردم است ، بدون هزینه و منت اداره می شود.

هاشمی افزود: دانشگاه آزاد عدالت آموزشی که در هیچ جای دنیا نیست اما در ایران بوجود اورده است.

وی خاطر نشان کرد: متکی به مردم شدیم در درجه اول و مردم هم همه جا بودند و اگر مصلحت بدانیم که توسعه دهیم هنوز هم تقاضا داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را درست بشناسیم نقطه اساسی آن درون زا و برون نگر است، باید از خودمان بجوشیم و کارهای برزگ دست بزنیم و در عین حال نگاه به بیرون داشته باشیم تا دانش و تکنیک بگیریم و از پیشرفت دنیا استفاده کنیم و بازار در دنیا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بازار صادرات پسته و نفت ما را در ده سال تحریم گرفتند ما باید حضور داشته باشیم هم بازار و هم منبع را اینها جزو اقتصاد مقاومتی است بدون برون نگری دورن زایی نمی شود با هم باشند کشور جلو میرود.

هاشمی یاداور شد: در همین رفسنجان اگر دانشگاه تاسیس نمی شد بقیه دانشگاهها نمی امدند و هم دولتی می ماندند.

وی افزود: اخیرا تصمیم گرفته شد که افاغنه ای که به انها ظلم میشد و غیرقانونی تحصیل میکردند نمی توانستند به مدرسه بروند هم امام (ره)و رهبری تاکید کردند برای تحصیل آنان ربنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

هاشمی رفسنجانی بیان داشت: خواهید دید در موج جدید دانشگاه آزاد اسلامی چند پله از فضای جهانی و در دانش کبنایی برای توسعه پیش خواهد رفت و شما سربازان این میدان هستید.

وی گفت: واحد رفسنجانی یک واحد از هر جهت خوب است هم نیاز خود را تامین می کند و هم توسعه مناسبی پیش گرفته است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجانی

    دانشگاه آزاد بزرگترین کارخانه تولید مدرک دنیاست. واقعاً فکر کردید با این مستهجن کردن مقام علم و ترویج مدرک گرایی در عوض انتقال دانش، می توانید مرزهای دانش را جابجا کنید. ملت را چی فرض کردید؟!

    محمد

    به یک نفر گفتند یک جمله بگو که سه تا دروغ داخلش باشه ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی.!! ولی از نظر حاج آقا همچی خوبه... همچی آرومه....!!!!! به قول فردو.سی پور چقدر خوبیم ما!!!۱

    محسن

    واقعا تعریف آقای هاشمی از عدالت آموزشی چیست؟؟؟ بر کسی پوشیده نیست که همه مردم نمی توانند فرزندان خود را به دانشگاه آزاد بفرستند به خاطر هزینه های بالا،حالا چه طور ایشان ادعای بر آورده کردن عدالت را از دانشگاه پولی دارند؟؟؟؟ امکانات محدود و ضعیفی هم که ارائه می دهند در مقابل پولی که میگیرند جالب است و حتما از نظر حاج آقا عین عدالت....
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان