نامه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ولیعصر(عج) خطاب به هاشمی رفسنجانی

  • شناسه خبر: 103455
نامه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ولیعصر(عج) خطاب به هاشمی رفسنجانی

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی‌عصر (عج) به احترام سوابق دیرینه هاشمی رفسنجانی در نهضت و انقلاب اسلامی و انتظاراتی که با توجه به این سابقه از این شخصیت برمی‌انگیزد نامه ای به شرح زیر به وی تقدیم کرد:

خانه » آخرین اخبار » نامه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ولیعصر(عج) خطاب به هاشمی رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی،

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
سلام‌علیکم
تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی‌عصر (عج) به احترام سوابق دیرینه جنابعالی در نهضت و انقلاب اسلامی و انتظاراتی که با توجه به این سابقه از شما برمی‌انگیزد این نامه را به جناب‌عالی تقدیم می‌کند. باشد که مفید بوده و مؤثر واقع شود. انشا الله

جناب هاشمی رفسنجانی
تلاش‌ها و سوابق شما در پیروزی انقلاب اسلامی و آبیاری این نهال با شکنجه‌های افرادی همچون شما در به ثمر رسیدن جنبش اسلامی و ولایت الهی که قرن‌ها زمین از وجود برکاتش بی‌بهره بود بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
از آغاز تاریخ تاکنون حق و باطل درنبرد با یکدیگرند و این نبرد تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت، لذا دشمنی کفار و دشمنان حق با ملت مسلمان انقلابی ایران امری طبیعی است که به‌هیچ‌وجه قابل‌انکار نیست.
اما در این نبرد در کجا ایستادن و شمشیر بر چه کسی کشیدن جداکننده مؤمن از مشرک است؛ ازآنجایی‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با ملت ایران دوچندان شده است؛ در کارزار ماندن و شمشیر به سمت دشمن کشیدن اهمیت دوصد چندان پیدا می‌کند چراکه دشمنان همان دشمنان اسلام در زمان پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هستند، اما در لباسی دیگر و با ظاهری فریبنده‌تر نمایان می‌شوند.
ما دانشجویان و نسل سومی‌های انقلاب اسلامی از شما به‌عنوان یک فرد باتجربه و یکی از مسئولین بلندپایه نظام جمهوری اسلامی ایران، سوا لاتی داریم که برای برطرف شدن شبهه‌ها و روشن شدن حقایق پرسش آن را حق خود میدانیم:
۱٫ جناب آقای هاشمی میدان دادن شما به لابی‌های اقتصادی در زمان ریاست‌جمهوری‌تان و به قدرت رسیدن عده‌ای شهوت‌ران پس از جنگ که اقتصاد ایران در حال شکل‌گیری بود، زخم‌های عمیقی به بدنه انقلاب وارد کرده است تا جایی که جمهوری اسلامی باگذشت سال‌ها همچنان از ریشه‌های درهم‌تنیده این افراد در مراکز تصمیم‌گیری و ارگان‌های جمهوری اسلامی رنج می‌برد، چراکه کوتاه کردن دست این افراد پرنفوذ از بدنه کشور تلاشی دو صدچندان را می‌طلبید.
آقای هاشمی آیا این همان انقلابی است که امام خمینی (ره) آن را انقلاب مستضعفان می‌نامید؟
آقای هاشمی ما باید این جملات از بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم که می‌فرمایند: «ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ‏نشینی را از این ملت بزداییم، آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم»
یا این سخنان شما که فرمودید: «اظهار فقر و بیچارگی کافی است. این رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که به مانور تجمل روی‌آورند» را بپذیریم؟

۲٫ آقای هاشمی عملکرد فرزندان شما در نهضت انقلاب اسلامی کاملاً با مسیر این انقلاب مغایر است و حمایت جنابعالی از این رویه‌ی اشتباه اقدامی است که بسیار باعث تعجب است، نمونه‌ی آن فرزند شما مهدی هاشمی است که باوجود پرونده‌های متعدد قضایی و متهم شدن او در دادگاهی بی‌طرف و عادل؛ جمهوری اسلامی و قوه‌ی قضائیه را موردحمله قرار می‌دهد و عدالت را برنمی‌تابد، عجیب‌تر از آن این است که شما از فرزند خود اعلام برائت نمی‌کنید و او را بی‌گناه می‌خوانید و در گوش او وعده‌ی عملی شدن عدالت را زمزمه می‌کنید،
آیا این رفتار درشان یک مقام بلندپایه‌ی جمهوری اسلامی است؟
حضرت‌عالی در قبال خطاهای متعدد دخترتان فائزه، ازجمله آشوبگری‌های ۸۸، توهین‌های متعدد به مقام معظم رهبری و دیدار او با عناصر ضد اسلام و ضدانقلاب سکوت کردید و حتی به نصیحتی هم برای تکرار نکردن این خطاها اکتفا نکردید.
آیا این رفتارها و اقدامات را صحیح می‌پندارید که هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید؟

۳- حمایت شما و خانواده شما از سران فتنه در سال ۸۸ و اعتبار بخشیدن به حرکات آن‌ها و حمایت همه‌جانبه شما از این افراد خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌نظام اسلامی و بدنه جمهوری اسلامی وارد آورد و دشمنان و بدخواهان این نظام را بسیار خوشحال نمود تا جایی که به تعریف از شما و خانواده‌تان پرداختند، برای ما سؤال است چرا در آن روزها به این جمله امام راحل توجه نکردید که می‌فرمایند: «آن روزی که دشمن از ما تعریف کرد، آن روز، روز عزاست»؛ و چرا حتی پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری و روشن شدن حقایق و کنار رفتن غبار فتنه به‌جای اعلام برائت از سران فتنه و به آرامش دعوت کردن ملت و مسئولان به‌عنوان پدری دلسوز همچنان به متهم کردن دستگاه‌های نظارتی پرداختید و آتش فتنه را شعله‌ور‌تر نمودید؟

۴- تعجب دیگر ما از صحبت‌های شما راجع به شورای نگهبان است که در اقدامی تعجب‌برانگیز صلاحیت آن افراد را مورد تشکیک قراردادید و فرمودید: «چه کسی شمارا تأیید کرده، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است» آیا این جمله بنیان‌گذار کبیر انقلاب را به یاد دارید که می‌فرمایند: «هر کس بگوید روی شورای نگهبان کذا است، مفسد است»؟

۵- آقای هاشمی تعجب و سؤال دیگر ما از شما پیرامون مواضع شما نسبت به دولت قبل است، چراکه ما به یاد داریم مقام معظم رهبری بارها توصیه کرده‌اند که در مواضع و انتقاداتتان جانب انصاف را رعایت کنید، همه ما این صحبت مقام معظم رهبری را به یاد داریم که در دیدار آخر خود با هیئت دولت دهم فرمودند: «هشت سال کارکردید، تلاش کردید، کارهای خوبی انجام گرفت، تحمل زحمات کار شبانه‌روزی را شماها نشان دادید؛ یعنی دیده شد، احساس شد، همه فهمیدند که رئیس‌جمهور محترم و همکارانشان در دولت حجم کارشان بسیار بالا و پرشتاب نسبت به همه‌ی دولت‌ها دوره‌های دیگر بود و هست؛ این نقطه‌ی برجسته‌ای است که نباید این را نادیده گرفت»، ولی بعد از گذشت چند سال ما شاهد آن هستیم که صحبت‌های شما و انتقاداتتان نسبت به دولت قبل حالتی به خود گرفته است که هیچ بویی از انصاف نمی‌دهد؛ و بیشتر می‌توان آن‌ها را تخریب تصور کرد تا انتقاد؛ جناب‌عالی درجایی فرمودید: «خسارت آن ۸ سال از جنگ بدتر بود»
برای ما سؤال است آیا این صحبت‌ها با در نظر گرفتن انصاف و تقوای سیاسی است؟ذکر این مورد به معنای این نیست که عملکرد دولت قبل کاملا قابل قبول و بدون نقص است بلکه سوال ما این است که آیا این صحبت ها با در نظر گرفتن انصاف و تقوای سیاسی است؟

۶- آقای هاشمی ما به یاد داریم که امام خمینی (ره) فرمودند: «هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانی «مرگ بر آمریکا» برای او مرگ می‌آورد»، این حرف امام بزرگوار یادگاری است که در همه حال باید در یاد ما باشد؛ چراکه وظیفه‌ی ما دورنگه داشتن این انقلاب از شر دشمنان قسم‌خورده آن و در رأس آن آمریکای خبیث است؛ حال بااین‌وجود شما درجایی فرمودید: «سبکی که الآن داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم نه رابطه داشته باشیم قابل‌تداوم نیست، تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است، بازگشایی سفارت آمریکا در تهران دور از دسترس نیست» مگر نه اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب فرمودند: «آمریکا اگر لا اله الا الله هم بگوید ما باور نمی‌کنیم»؟ و چرا با مشخص بودن چهره واقعی آمریکا برای جهانیان و باوجود ستمگری‌ها و نسل‌کشی‌های آمریکا در ادوار مختلف، بر طبل رابطه با این شیطان بزرگ می‌کوبید و از این رابطه اظهار خشنودی می‌نمایید؟

۷- آقای هاشمی سؤال دیگر ما از شما پیرامون مواضع شما در رابطه با مذاکرات هسته‌ای و برجم است، جنابعالی پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ و باوجود اعتراض‌های مختلف اقشار مختلف جامعه و عملی نکردن شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری توسط تیم مذاکره‌کننده و نقض‌های آشکار و مکرر برجام توسط طرف‌های غربی و بدعهدی از روی قصد آن‌ها و سخنان صریح رهبر عظیم‌الشأن انقلاب که فرمودند: «وظیفه طرف مقابل این بود که تحریم‌ها را برطرف کند، برطرف نکرده مدام نگویید تحریم‌ها برداشته‌شده است» شما اندکی بعد فرمودید که: «کار اساسی که دولت انجام داد شکست تحریم‌ها بود» و آیا پس‌ازاین همه بدعهدی و سوءنیت طرف‌های مذاکره‌کننده این صحبت‌ها از طرف یک مقام بلندپایه‌ی جمهوری اسلامی صحیح است؟

این سؤالات تنها بخشی از ده‌ها سؤالی است که در سال‌های گذشته برای ما پیش‌آمده است و جوابی برای آن‌ها نتوانسته‌ایم بیابیم؛ آنچه مشخص است و بدون تردید می‌توان آن را به زبان آورد این است که مواضع شما در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب تفاوت‌های فراوانی داشته است و تناقض آن‌ها را با اهداف انقلاب اسلامی و روحیه‌ی انقلابی گری و سخنان ارزشمند معمار کبیر انقلاب و رهبری عزیز را به‌وضوح می‌توان دریافت.
و در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ما جوان‌ها و دانشجویان لبیک‌گویان، گوش‌به‌فرمان رهبر کبیر انقلاب بوده و هستیم؛ و علی‌رغم احترام نسبت به گذشته‌ی پربار و خدمات فراوان شما، معیار خود را طبق فرمایش امام خمینی (ره) حال فعلی افراد میدانیم!

لذا لازم است که جنابعالی اندکی در حال فعلی خود تأمل‌کنید که آیا حال فعلی شما به تقویت اسلام و انقلاب می‌انجامد یا که آن را تضعیف نیز می‌کند؟!

والسلام علی من اتبع الهدی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجانی

    چرا جمله امام را تحریف می کنید؛ انگار این ویروس هاشمی در تحریف امام مسری و فراگیر است. امام فرمود: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است (جلد ۷ صحیفه امام صفحه ۴۹۵). ضمن اینکه امام میزان را حال فعلی افراد می دانستند و حال فعلی هاشمی هم خراب تر از آنی است که فکرش را می کنید! از حمایت های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و حرف های مخالف با رهبری اش طی این مدت می شود به راحتی فهمید.

    محسن

    این دید گاها کرارا از سوی این تشکلات گفته شده به اقای هاشمی...چرا همش به ایشون میگید انگار نه انگار سایر مسئولین و اقا زادهاشون دنبال سو استفاده نبودند و یا نیستند و همشوم پیامبر زاده هستند خدا رو شکر دست همشون رو شده نه صرفا خانواده هاشمی ..کسانیی خطا کردند و لئو رفتن که خود را از جمله کسانی کمیدانند که به ریسمان الهی چنگ زدند و پاک پاکن...میخام بگم هاشمی اگه نبود نهضت نبود این حرف امام راحل هست

    محسن

    هگر همه ی دنیا روی حرفش حساب می کنند چرا کاری برای قربانیان فاجعه حج پارسال نکردند؟؟؟/ چرا برای برچیده شدن بساط داعش کاری نمیکنه؟؟؟ چرا برای کودکان مظلوم یمن کاری نمی کنه؟؟؟ اصلا چرا برای رفع تحریم ها پس از برجام که تعهد ۵+۱ بوده کاری نمیکنه حاج آققققاتون؟؟؟جمع کنید بابا این بساط حرف حاج آقققاا و دنیا رو....

    محسن

    نه بابا ....یه چیزی بگو ملت باور کنن....نزدیکترین و جان فداترین ....در فتنه ۸۸ و انتخابات اخیر خبرگان معلوم شد که ایشان چه فاصله ای با امام خامنه ای حفظه الله دارند....

    عمار

    خدا عمرش بده این مغز متفکر رو،اگر نبود ول بودیم هااااا،خخخ برادر عزیز ملاک حال فعلی افراد است توجه کردید؟حال فعلی!!!

    ali

    نه اتفاقا نماینده منم هستن ! شما برا خودت تاسف بخور که فعالیتی نداری! این بچه ها اونقدر دلسوز کشورشون هستند که فعالیتی انجام بدهند ...

    کمال

    بعضی از این کامنتها نشون می ده هاشمی چقدر جیره خور تو این شهر داره. راستی اگر هاشمی نبود بعضی از این آدما الان نه پستی داشتن نه مقام و منصبی. برای این آدما انقلاب یعنی کشک. فقط هاشمی رو عشقه، چون نون دونیه. انقلاب خوبه تا وقتی برای این آقایون نون دونیه و گرنه فاصله گرفتن هاشمی از ارزش های انقلاب اظهر من الشمسه. می گید نه نگاهی به فرزندانش بندازید. یکی تو زندونه؛ یکی می ره پابوس بهاییا. خودش و لیست انتخاباتیش هم که مورد حمایت بی بی سی فارسی انگلیسه. راستی چرا هر جا هاشمی هست، ضد انقلاب هم همان جاست؟!!!

    فدایی امام

    یعنی هرچی آقای هاشمی میگه درسته. اگر جواب شما بله است ما ملت سخنان گذشته ایشان در دوران مبارزه و پیروزی نهضت و بعد از انقلاب و در دوران حیات امام خمینی (رحمه الله علیه ) رو باور کنیم یا سخنان سالهای اخیر ایشان راد و مخصوصا بعد از فتنه ۸۸ و تقابل سخنان ایشان با امام خامنه ای مدظله الله العالی را؟؟؟؟ جواب لطفا

    فدایی امام

    سلام مسلمان همشهری راه بهشت و جهنم چه ربطی داشت به این سوالات؟؟؟؟ در ضمن مگر هر کس به صرف اینکه نوه امام هست باید تایید بشه؟؟؟

    منصف

    شما بیشتر نوچه های جریان دلواپس و اربابان و کاسبان تحریم و جریان انحرافی هستید تا دانشجوی جامعه اسلامی .شما تنها یک مورد هاله نور احمدی نزاد رو جواب بدید تا بعد انصاف رو باید جایی دید که شما حاضر نشدید از رییس جمهور قبلی کوچکترین توضیحی برای ۱۶ روز قهر از ولایت فقیه را بخواهید مطمئن باشید هاشمی هنوز هم نزدیکترین و جان فداترین شخص به مقام معظم رهبری بوده و هست

    رفسنجونی

    شیروورنگید چهارتا به اصطلاح انقلابی خودتون رادایدارانقلاب مبدونید

    دوست

    بغیر از اظهار تاسف برای شما کاری از دست ما برنمیاد.مگه خود خدا هدایتتون کنه در ضمن بجای نوشتن اسم دانشجو و نسل سوم اسم شریف خودتون رو بنویسین مسلما شما فقط نماینده خودت و دولت پاکدست? گذشته این

    گمنام

    حجت الاسلامی که ماهواره رو نشانه آزادی بدونه معلومه مخه و دنیا باید روش حساب ببره مخصوصا آمریکاییا توی بند سه هم انگار دوستان بهش اشاره کردن خخخخخ

    گمنام

    انقلاب موروثی نیست که فلان کاره امام بدون قانون بیاد بشه یه کاره مملکت مملکت صاحاب داره قانون داره،از استقبال مردم شهر خودش از خودش مشخص شد چقد مخ هست و دنیا و ایرانیا چقد تحویلش میگیرن خخخخخخ

    علی

    احسنت به جامعه ی اسلامی که محکم و قاطع حرفش رو بدون ترس میزنه شما باعث افتخار هستید

    reza

    عزیز دلم صلاحیت رو افراد خودشون باید به دست بیارن و نشون بدن، نسبت خانوادگی نشانه ی داشتن صلاحیت نیست، هنوز این رو نمیدونی؟

    احمد

    ما که هر چی گشتیم اصلا چیزی شبیه این نامه تا حالا نبوده، چرا دروغ میگی مسلمون

    سلمان

    یکی به این محافظای بی ادبش بگه مثل ... رفتار نکن مگه کیه

    mohammad

    باسلام واحترام اقایان به اصطلاح اسلامی بزارید مردم خودشون راه بهشت وجهنم راانتخاب کنند شما دولت قبل که فقط اجرا کننده بود رو نمیخواد بگید خوب درضمن اقای رفسنجانی یا سردارسازندگی درسخنرانی به شورای نگهبان حرفی نزدن گفتن شما بدهکار بودید بدهکاری خوبی پس ندادید راست هم گفتن فرزند امام رو تایید نکردن درصورتی که خودشون این صلاحیت را ازبه دست اوردن

    hamid

    سلام، این بیانیه الان دو ساله تو فضاهای مجازی هست، یک کلمه از دانشگاه رفسنجان، یا شهر رفسنجان توش نبود، چجور نماینده دانشگاه ولیعصری هستند

    رفسنجانی

    ۱) نرود میخ آهنین در سنگ ۲) خود کرده را تدبیر نیست

    گمنام

    سلام این نامه چطوری دست آقای هاشمی می رسد؟ انءشاا... که تاثیر بگذارد!

    م

    واقعا برای این انجمن متاسفم.آقای هاشمی همه دنیا روی حرفش حساب میکنه اونوقت چند تا دانشجوی تندرو که عقلشون را دست عده ای منحرف دادن میان از مغز متفکر دنیا و ایران ایراد میگیرن.هاشمی هر جمله ای که میگه حداقل چند سال طول میکشه تا امثال شما بتوانند درک کنن.شما باید به داشتن هاشمی افتخار کنید.دوستت داریم آیت الله هاشمی رفسنجانی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان