کشف ۴۰ جلیقه انتحاری از چمدان افسر انگلیسی در فرودگاه کابل

  • شناسه خبر: 10243
کشف ۴۰ جلیقه انتحاری از چمدان افسر انگلیسی در فرودگاه کابل

خانه خشتی:نیروهای امنیتی افغان از یک افسر انگلیسی در فرودگاه کابل ۴۰ جلیقه انتحاری و ۳۰ قبضه سلاح کشف کردند. خانه خشتی به نقل از پایگاه بصیرت، در پی مشاجره لفظی نظامیان افغان با یک افسر انگلیسی، فرماندهان افغان تصمیم گرفتند محموله های همراه این افسر انگلیسی را مورد بازرسی قرار دهند. این بازرسی که […]

خانه » آخرین اخبار » کشف ۴۰ جلیقه انتحاری از چمدان افسر انگلیسی در فرودگاه کابل

خانه خشتی:نیروهای امنیتی افغان از یک افسر انگلیسی در فرودگاه کابل ۴۰ جلیقه انتحاری و ۳۰ قبضه سلاح کشف کردند.

خانه خشتی به نقل از پایگاه بصیرت، در پی مشاجره لفظی نظامیان افغان با یک افسر انگلیسی، فرماندهان افغان تصمیم گرفتند محموله های همراه این افسر انگلیسی را مورد بازرسی قرار دهند. این بازرسی که سه شنبه گذشته انجام شد، به کشف ۴۰ جلیقه انفجاری که برای عملیات انتحاری کاربرد دارد و ۳۰ قبضه سلاح انجامید. در پی توقیف این افسر انگلیسی، مقامات لندن فوراً با دفتر ریاست جمهوری افغانستان تماس گرفتند و خواستار آزادی افسر فوق و محموله ها شدند. انگلیسی ها حتی از طرف های افغان خواستند که بابت این قضیه عذرخواهی هم بکنند!

این ماجرا کاملا آشکار کرده است که نظامیان انگلیسی با افراد انتحاری فعال در افغانستان ارتباط نزدیک دارند و این تروریست ها را تشویق می کنند که تحت نام اسلام دست به حملات انتحاری بزنند. انگلیس در اجرای سیاست های کثیف در جوامع اسلامی سابقه دیرینه دارد.

انتقال طالبان با هلی کوپتر از جنوب به شمال افغانستان، شکستن محاصره و نجات طالبان، معامله با طالبان برای انتقال کامیون های تدارکاتی، و پرورش طالبان از جمله اقداماتی است که انگلیسی ها طی سال های اخیر انجام داده اند.

در این حال به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای آمریکایی طی عملیاتی خودسرانه و بدون دلیل، اهالی یک روستا را در استان هرات با گاز اشک آور هدف حمله قرار دادند. این حمله درحالی انجام شد که در روستای فوق هیچ شبه نظامی حضور نداشت. استنشاق گاز اشک آور به مصدوم شدن شماری از اهالی روستا انجامید.

هلاکت ۲۱ شبه نظامی

به گزارش ایرنا، عملیات جداگانه نیروهای افغان و خارجی در استان های بلخ، زابل، غزنی، پکتیا، هرات و هلمند، به مرگ ۲۱ شبه نظامی طالبان و جراحت ۱۲ تن دیگر انجامید. از شبه نظامیان تعدادی سلاح سبک و سنگین به دست نیروهای دولتی افتاد.

خبر دیگر اینکه فرانسه خروج زودهنگام نیروهای خود را از افغانستان آغاز کرد. این خروج طی مراسمی در منطقه «سروبی» رسماً آغاز شد، بر اساس برنامه دولت پاریس، از مجموع ۳۰۰۰ نیروی فرانسوی مستقر در افغانستان، ۱۶۰۰ تن از آنها تا پایان سال ۲۰۱۲ از افغانستان خارج می شوند و سایر نیروها نیز برای آموزش دادن نیروهای افغان در افغانستان می مانند.

کارشناسان تن دادن مقامات کابل به آزادی این افسر انگلیسی را مغایر منافع ملی افغانستان می دانند. با این اقدام دولت کابل، افکارعمومی این کشور و دنیای اسلام از ماجراهای مرتبط با شکل گیری تروریسم در افغانستان و منطقه بی خبر می مانند و انگلیس به همراه آمریکا و کشورهای ناتو نیز از یک رسوایی بزرگ و واقعی نجات پیدا کردند و جلوی یک بحران جدی برای اشغالگران گرفته شد.

بعد از کشف این محموله، در میان مسئولان پلیس ملی عنوان شده است که انگلیسی ها توسط این جلیقه های انفجاری قصد انجام عملیات تروریستی را داشته اند و احتمالا از طریق گمرک و با پوشش لوازم خود، قصد داشتند این وسایل را به مکان های مورد نظر خود انتقال دهند.

پیش از این نیز مقادیری سلاح، مواد انفجاری و جلیقه های انتحاری از خودروهای دیگر انگلیسی کشف شده بود. این کشفیات هیچ شکی در این نقش مرموزانه انگلستان در وقایع تروریستی باقی نمی گذارد.

بیست و هفتم ماه گذشته نیز پلیس افغانستان طی عملیاتی کشف کرده بود که سرویس های اطلاعاتی انگلیس کمربندهای انتحاری برای بمب گذاران در افغانستان فراهم می کنند. در آن زمان پلیس دست کم ۱۵ کمربند انتحاری را در وسایل ماموران و نظامیان انگلیسی در فرودگاه کشف کرده بود.

در آن زمان نیز پلیس افغانستان اعلام کرده بود، پلیس انگلیس این کمربندهای انفجاری را برای تروریست ها و کسانی که به عملیات انتحاری در افغانستان مبادرت می کنند، فراهم کرده بود.

در ماجرای انفجار در ساختمان امنیت ملی سوریه که اخیرا رخ داده و به مرگ مقامات سوری از جمله وزیر دفاع انجامیده نیز دستگاه اطلاعاتی انگلیس نقش داشته است.

این رسوایی ها نشان می دهد که فرماندهی حملات تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه در دستان سرویس های جاسوسی غربی و صهیونیستی قرار دارد و اصولا این پدیده یک عارضه متعلق به دنیای اسلام نیست، بلکه وارداتی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان