پلیس فتا فرماندهی انتظامی رفسنجان

چگونه امنیت مودم وایرلس را افزایش دهیم ؟

  • شناسه خبر: 102301
چگونه امنیت مودم وایرلس را افزایش دهیم ؟

نخستین اقدام جهت افزایش امنیت مودم تغییر پسورد پیش فرض ورود به مودم می باشد …

خانه » آخرین اخبار » چگونه امنیت مودم وایرلس را افزایش دهیم ؟

 ۱ – نخستین اقدام جهت افزایش امنیت مودم تغییر پسورد پیش فرض ورود به مودم می باشد  ، اغلب کاربران که از مودم های بی سیم استفاده می کنند هیچگاه پسورد ورود به مودم را تغییر نمی دهند و این یکی از رخنه هایی ست که میتواند  باعث شود افراد سود جو براحتی با ورود به مودم شما تغییراتی را برای استفاده آسان از اینترنت شما  در تنظیمات مودم انجام دهند ، پس در اولین قدم رمز پیش فرض ورود به مودم را تغییر دهید .

۲ –  دومین مرحله برای افزایش امنیت مودم بیسیم استفاده از رمز و پروتکل قوی بخش وایرلس مودم می باشد  ، در قسمت security مودم روش هایی برای گذاشتن پسورد روی وایرلس مودم وجود دارد ، روش های WPA ، WEP و WPA 2 از روش های پسورد گذاری روی وایرلس مودم بوده ، که استفاده از WPA 2 به شما پشنهاد می گردد ، چرا که استفاده از این پروتکل ضریب امنیتی مودم شما را بالا می برد .

۳ –  روش سوم مخفی کردن SSID مودم شماست ، شما در تنظیمات مودم می توانید SSID  مودم را  پنهان نمایید تا افراد دیگر نتوانند کلا اینترنت بی سیم شما را ببینند.

۴ –  چهارمین روش برای افزایش امنیت مودم وایرلس استفاده از فیلتر کردن ابزارها به کمک مک آدرس است ، به کمک این ابزار مودم ، شما خواهید توانست با تعریف مک آدرس های ابزار هایی که به مودم متصل می شوند ، فقط دستگاه های تعریف شده بتوانند از اینترنت مودم استفاده نمایند. هر دستگاه جدیدی که می خواهید به مودم اتصال پیدا نماید  می بایست مک آدرس آنرا در مودم تعریف نمایید .

۵ –  استفاده از فایروال هم یکی از روش هاست ، مطمئن شوید که Firewall مسیریاب شما روشن است. دیواره آتش از ورود غیر مجاز جلوگیری می کند و در صورت صحیح بودن کلیه تنظیمات مودم قادر است بسیاری از درخواست های غیر مجاز را شناسایی نماید . ( در صورتیکه مودم شما دارای این تنظیمات باشد . )

۶ –  یکی از روش ها برای امنیت مودم وایرلس ، خاموش کردن وایر لس کل مودم در زمان های بیکاری است ،اگر شما در

نکته :  در صورتیکه خود نسبت به چگونگی انجام این تنظیمات اطلاع کافی ندارید می توانید از افرادی که در این زمینه دارای تخصص بوده و قابل اعتماد می باشند استفاده نمایید .

پلیس فتا فرماندهی انتظامی رفسنجان

برچسب ها:
Firewall امنیت پسورد پلیس فتا فرماندهی انتظامی رفسنجان مودم وایرلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان