رویترز: اوباما مجوز حمایت مخفیانه از تروریست‌های سوریه را صادر کرده است

  • شناسه خبر: 10221
رویترز: اوباما مجوز حمایت مخفیانه از تروریست‌های سوریه را صادر کرده است

خانه خشتی:بر اساس اطلاعات منتشره،‌رئیس ‌جمهوری آمریکا با امضای یک حکم محرمانه در اوایل سال جاری میلادی، مجوز هرگونه حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی در سوریه برای براندازی دولت سوریه را صادر کرده است. خانه خشتی به نقل از فارس،منابع آگاه اعلام کردند که “باراک اوباما” یک حکم محرمانه را امضا کرده که طبق آن […]

خانه » آخرین اخبار » رویترز: اوباما مجوز حمایت مخفیانه از تروریست‌های سوریه را صادر کرده است

خانه خشتی:بر اساس اطلاعات منتشره،‌رئیس ‌جمهوری آمریکا با امضای یک حکم محرمانه در اوایل سال جاری میلادی، مجوز هرگونه حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی در سوریه برای براندازی دولت سوریه را صادر کرده است.

خانه خشتی به نقل از فارس،منابع آگاه اعلام کردند که “باراک اوباما” یک حکم محرمانه را امضا کرده که طبق آن مجوز حمایت آمریکا از گروهک‌های مسلح سوریه را که به دنبال براندازی دولت سوریه هستند، صادر کرده است.

این حکم اوباما که اوایل سال جاری میلادی تصویب شده و معروف به “حکم” اطلاعاتی است به طور گسترده‌ای به سازمان “سیا” و دیگر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اجازه می دهد هرگونه امکانات و حمایت‌هایی را که به خلع اسد از قدرت کمک می‌کند در اختیار گروهک‌های مسلح سوریه قرار دهند.

این اقدام اوباما و دیگر تحولات صورت گرفته نمایانگر حمایت‌های آمریکا از مخالفان مسلح سوریه است اما آمریکا مدعی شده که به گروهک‌های مسلح سلاح‌های مرگبار ارائه نداده است.

محتوای کامل حمایت‌های مخفیانه‌ای که سازمانهایی چون سیا احتمالاً در اختیار گروهک‌های مسلح و تروریستی سوری قرار می‌دهند، مشخص نیست.

“تامی ویتور” سخنگوی کاخ سفید حاضر به اظهار نظر در خصوص این خبر نشد.

یکی از منابع دولت آمریکا اعلام کرد که طبق مفاد این یافته،‌ ریاست‌جمهوری آمریکا با یک مرکز فرماندهی مخفیانه که توسط ترکیه و همپیمانان این کشور اداره می‌شود مشارکت می‌کند.

اخیرا رویترز نیز فاش کرد که ترکیه در نزدیکی مرز سوریه یک اتاق عملیات محرمانه تاسیس کرده بود که کار هدایت گروهک‌های مسلح را با همکاری منابع آمریکایی بر عهده داشت. منابع سوری نیز اعلام کردند که این افشاگری رویترز در حقیقت پیش‌دستی بود زیرا این منابع دریافتند که اطلاعات ارتش سوریه پیش از این به این اتاق عملیات پی برده و به آن نفوذ کرده بود.

بر اساس این گزارش، این اتاق عملیات یا “مرکز عصب” در «اضنه»، شهری واقع در جنوب ترکیه در ۶۰ مایلی مرز سوریه، محل استقرار “اینجرلیک”، پایگاه هوایی آمریکاست که سازمان‌های نظامی واطلاعاتی آمریکا در آن مستقر هستند.

منابع دولت اروپا اعلام کرده‌اند که خانواده‌های ثروتمند عربستان سعودی و قطر حمایت‌های مالی چشمگیری از گروهک‌های مسلح سوریه می‌کردند و مقامات ارشد سعودی و قطری آشکارا خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شده بودند.

روز سه‌شنبه هفته جاری، “ان بی سی نیوز” گزارش کرد که [گروهک] “ارتش آزاد سوریه” نزدیک به چندین موشک سطح به هوا دریافت کرده است و همچنین سامانه‌های ضد هوایی دستی موسوم به (MANPAD) را از طریق ترکیه دریافت کرده است.

گرچه “بسام الداده” مشاور سیاسی ارتش آزاد سوریه این گزارش را رد کرد اما منابع دولت آمریکا اعلام کردند که نه این خبر را رد می‌کنند و نه می‌توانند آن را تأیید کنند.

جدا از حکم محرمانه رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به شورشیان سوریه، دولت اوباما آشکارا نیز اعلام کرده است که در حال کمک به مخالفان اسد است.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا حدود ۲۵ میلیون دلار برای کمک‌های “غیرمرگبار” به مخالفان سوریه کنار گذاشته است که این بیشتر برای تجهیزات ارتباطی است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که آمریکا ۶۴ میلیون دلار نیز برای کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه تخصیص داده است که شامل مشارکت در برنامه غذای جهانی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دیگر سازمانهای امدادرسانی می‌‌شود اما پناهجویان سوریه در مرز ترکیه اخیرا به دلیل بی‌توجهی‌های مقامات ترک به وضعیت آنان بخصوص در ماه رمضان دست به تظاهرات زدند که با رفتار خشن پلیس ترکیه سرکوب شدند و چند نفر از پناه‌جویان زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز زمانیکه گروههای مخالف در لیبی در تلاش برای به چالش کشیدن “معمر قذافی” رهبر لیبی بودند، اوباما یک “حکم” اولیه را به امضا درآورد که اجازه حمایت‌های محرمانه آمریکا از مخالفان را ارائه می‌داد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان