فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

پسته به نام رفسنجان ثبت ملی می شود

  • شناسه خبر: 102185
پسته به نام رفسنجان ثبت ملی می شود

فرماندار رفسنجان گفت: در اختتامیه همایش رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه از ثبت ملی پسته به نام شهرستان رونمایی می شود.

خانه » آخرین اخبار » پسته به نام رفسنجان ثبت ملی می شود

 

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، فرماندار رفسنجان در ادامه جلسات هماهنگی جهت برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه که قرار است شهریور ماه برگزار گردد صبح امروز با رئوسای دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور و موسسات عالی شهرستان و همچنین با مسئولان ادارات آموزش و پرورش شهر و بخش های رفسنجان دیدار داشت.

ملانوری در این جلسه هدف از برگزاری چنین جلساتی با گروه های تاثیرگذاری شهرستان را استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بر شمرد و گفت: حوزه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دچار مشکلاتی است که در قالب برنامه ریزی گروه ها اجتماعی و استفاده از خود مردم می توان در راه حل این مسائل گام هایی بهتری برداشت.

وی افزود: در قالب یک عزم ملی و مدیریت جهادی و یک اقدام و عمل جدی در حوزه اقتصاد مقامتی که مدنظری رهبری است می توان مشکلات را حل کند.

ملانوری تصریح کرد: توان بزرگ علمی، پژوهشی و تخصصی در آموزش و پرورش و دانشگاه نهفته است و ارتباط قوی میان این سازمان ها با اقتصاد، وفرهنگ وجود دارد و می تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

IMG_0734

وی به ظرفیت های شهرستان در زمینه های نیروی انسانی، معادن، صنایع و مناطق طبیعی و گردشگری اشاره کرد و گفت: می توان با مدیریت بومی و بومی کردن دستورالعمل ها به بهترین شکل از این ظرفیت ها بهره برد و تا زمانیکه برنامه ها بومی نشود در حوزه اجرا موفق نخواهیم بود.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه می توان به توسعه در خور ی برسیم که لازمه آن پای کار امدن همه سازمان ها است.

وی به تشکیل ۹ کمیته اجرایی و ۱۰ کمیسیون تخصصی برای این همایش اشاره کرد و بیان داشت: حاصل این اقدامات می تواند بیانیه ای علمی، تخصصی و مشورتی باشد و در خدمت سند توسعه شهرستان قرار گیرد.

ملانوری به دعوت از رفسنجانی های موثر در داخل و خارج کشور به این همایش اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که بیش از ۳۰۰ نفر بصورت شبکه ای برای حضور در این همایش شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه نظرات کمیسیون ها تخصصی در پایان همایش تبدیل به بیانیه خواهد شد تصریح کرد: حضور دانشگاهیان و فرهنگیان در این کمیسیون ها می تواند بسیار موثر باشد.

فرماندار رفسنجان از برپایی نمایشگاه توانمندی های شهرستان در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: تورهای گردشگری مردمی و ویژه میهمانان برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تجلیل از واقفین، سرمایه گذاران بخش خصوصی و نخبگان از دیگر برنامه های همایش خواهد بود.

فرماندار رفسنجان

وی به برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی کشور در رفسنجان در زمان برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: حضور ۶۰۰ میهمان از استانهای مختلف در این جشنواره یک ظرفیت بزرگ برای نمایش توان واقعی شهرستان خواهد بود.

ملانوری افزود: برجسته ترین گروه های موسیقی محلی نیز در این جشنواره حضور و در بخش های مختلف شهرستان برنامه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بهترین و با کیفیت ترین ارقام پسته در کنار قدیمی ترین درخت این محصول به رفسنجان تعلق دارد  و مکاتبات ثبت ملی پسته به نام رفسنجان در حال انجام است تصریح کرد: رونمایی از این ثبت همراه با جشن پسته یکی دیگر از برنامه های همایش خواهد بود

ملانوری اعلام کرد: در رزوهای ۲۴ و ۲۵ شهریور جشنواره بازهای بومی و محلی به همراه نمایشگاه توانمندیهای شهرستان آغاز بکار خوانهد کرد و برنامه های فرهنگی هنری همچون شو اسب شواره و شتر وسواری برنامه های روزهای ۲۶ و ۲۷ خواهند بود.

وی با بیان اینکه روزهای ۲۸ و ۲۹ به برگزاری همایش اختصاص یافته است تصریح کرد: این همایش با افتتاحیه در خانه حاج آقا کار خود را اغاز خواهد کرد و پس از دو روز بحث و تبادل نظر میان اعضای کمیسیون های تخصصی،  اختتامیه این همایش در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفیع

    کاش راه آهن به رفسنجان می آمد تا بهتر بتوانیم پسته را حمل کنیم وبفروشیم

    حسن

    اول برین اجازه شو از انارپرس ریس کل استان بگیرین
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان