بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته / تصاویر

  • شناسه خبر: 101833
بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته / تصاویر

فرماندار رفسنجان صبح امروز با همراهی مسئول جهاد کشاورزی از چندین طرح موفق کاشت و تولید پسته در روستاهای اطراف شهر بازدید کرد.

خانه » آخرین اخبار » بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته / تصاویر

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، ملانوری فرماندار با همراهی رضایی مسئول جهاد کشاورزی رفسنجان صبح امروز از چندین طرح موفق کاشت و تولید پسته بازدید کرد.
اولین باغی که مورد بازدید قرار گرفت در روستای کمال اباد نوق واقع شده که به گفته حسین رضایی بدون تغییر دور آبی بر روی تغذیه این زمین کار شده و در سال دوم تفاوت در تولید محصول مشاهده شده در سال سوم نیز عملکرد آن دو برابر شده است.

بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته
این زمین در برابر سرمازدگی مقاوم شده و سال آوری آن به کنترل نسبتا خوبی رسیده است.
در زمین دوم که در روستای اکبراباد هجری واقع شده از لحاظ باغ ریزی اساسی, جوانسازی و بسترسازی اساسی برای کاشت پسته مورد مطالعه قرار گرفته، درختان این باغ چهارساله هستند که در سال دوم به تولید محصول رسیدند .

در این زمین کارهای تغذیه ای با کود آلی و شیمیایی بصورت علمی صورت گرفته است.

بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته

زمین دیگری گه مورد بازدید قرار گرفت در روستای قائمیه واقع شده که از جهت سرخشکیدگی درختان چند سالی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و درختان ۴۰ ساله این زمین جوانسازی شدند.

همچین در این درختان از روش استفاده از نایلون در زیر درختان به جهت جلوگیری از تبخیر آب نیز استفاده شده است که این امر دوره آب دهی درختان را افزایش می دهد.

بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته

مسئول جهاد کشاورزی رفسنجان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که باغداران رفسنجانی بتوانند به این سمت حرکت نمایند تا با کمک طرح های علمی میزان محصول باغات خود را افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: در نظر گرفته شده است که باغداران بصورت مجتمع از این باغات نمونه بازدید نمایند و تاکنون نیز از سراسر شهرستان های استان از جمله زرند و سیرجان از این باغات بازدید کردند.

بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته بازدید فرماندار از چندین طرح موفق کاشت و تولید محصول پسته

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • واقع بين

    تغدیه مناسب هر باغ را آزمایش خاک وبرگ وحضور کارشناس خبره جهت بازدید از باغ مشخص می کند نسخه واحد برای همه نمی شود نوشت

    محسن

    اداره کشاورزی باید یک نسخه تغذیه زمین برا کل زمینهای نوق تنظیم کند و اعلام کند ..اگه میخان خدمت کنند به کشاورزان خودشون بررسی کنند و اعلام کنند از مثلا کمال اباد تا مثلن فردساسماعیل اباد زمینها بیشتر به این مواد نیاز دارند و الی اخر اینها میخان خودشون هزینه نکنند و کشاورز بذبخ با این وضع پسته هزینه کند..کمک اداره کشاورزی به کشاورزان چی هست؟؟لطفا پاسخ دهید.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان