فرماندار در جلسه مجمع مشاوران جوان مطرح کرد :

استفاده از جوانان و سرمایه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف نظام و جامعه

  • شناسه خبر: 101758
استفاده از جوانان و سرمایه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف نظام و جامعه

فرماندار رفسنجان گفت: با اعتبارات و بودجه هایی که در بخش دولتی وجود دارد نمی توانیم فعالیت کنیم بنابراین سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه برای پیشبرد اهداف نظام و جامعه هستند .

خانه » اجتماعی » استفاده از جوانان و سرمایه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف نظام و جامعه

به گزارش خانه خشتی، جلسه ای به همت مجمع مشاوران جوان و شرکت ملی صنایع مس ایران  با حضور فرماندار ، جمعی از مسئولین شهرستان ، خبرنگاران و اصحاب رسانه در فرمانداری برگزار گردید .
فرماندار ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت : جوانی وسرمایه های اجتماعی بزرگترین سرمایه هایی هستند که ما در جامعه داریم .نهادها و سازمانهای مختلفی داریم که در رشته های مختلف فعالیت می کنند بخش عمده فعالیتهای اجرایی در همه حوزه ها بر عهده دولت می باشد لذا همه این توان و بودجه هایی که در بخش دولتی وجود دارد در کنار سرمایه های اجتماعی که از درون نهادهای اجتماعی و موسسات اجتماعی و سازمانهای مردمی بیرون می آید معنا پیدا می کند و توانمندیهای مختلفی که در بخش مردمی و خصوصی وجود دارد بسیار ناچیز  و کم است .
وی تصریح کرد :سهم برنامه ریزی و مدیریت بیشتر و سهم توانمندی در حوزه  اجرا کمتر می باشد لذا اگر دولت نیرو و فعالیتهای جوانان  را در کنار خود نداشته باشد در اداره کردن جامعه ناتوان می ماند .
مهندس ملانوری بیان داشت :عمده فعالیتها برگرفته از نظرات و خواسته های عمومی مردم است و وظیفه نهادها هم این است که  به تناسب نیازهای مردم و فرهنگ عمومی فعالیتهای خود را منطبق کند و دقیقا نقطه انحراف ما در بسیاری از فعالیتها این است که هم سویی و همراهی با هم نداریم .
وی افزود :انجایی که دولت توانسته نیازهای واقعی جامعه را بفهمند و درک کنند و بر اساس نیازها عمل کند در ان جامعه موفقیت حاصل شده است .
فرماندار از سرمایه های اجتماعی به عنوان بزرگترین سرمایه یاد کرد و گفت :با اعتبارات و بودجه هایی که در بخش دولتی وجود دارد نمی توانیم فعالیت کنیم بنابراین سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه برای پیشبرد اهداف نظام و جامعه هستند .

وی تشکیل نهادهای برگرفته از مشاوران جوان و فرهیختگان، نخبگان جوان و ایده پرداز را باعث افتخار شهرستان دانست و افزود: اینکه جوانان ما توانستند در جلسه شورای فرهنگی  ایده بدهند و از ایده ها و دیدگاه های آنها استفاده می شود باعث غرور شهرستان است .

وی از نیروی جوانی به عنوان منبع توسعه و پیشرفت شهرستان یاد کرد و گفت :همه تلاش و کوشش ما برای جوانان و برآورده شدن نیازهای جوانان می باشد .
فرماندار بیان داشت :در دوره های مختلف قوانینی  وضع می شود که به روز کردن آنها در درون هر منطقه ای مهم است .باید شرایط بومی سازی قانون و زمینه اجرا کردن قانون فراهم شود مثلا برگزاری مجمع مشاوران جوان جزو وظایف یک فرماندار نیست بلکه وظیفه  خود دانستم که به غیر ان چیز یکه دولت در اختیار من قرار می دهد از پتانسیلها و ظرفیتهای خود استفاده کنم .
وی تصریح کرد:  ما باید در کنار سیاستهای کلی نظام و برنامه توسعه کشور و قوانین  مجلس ،برنامه هایی داشته باشیم که از توانمندیهای خود استفاده کنیم .

فرماندار از برگزاری جشنواره پسته در شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت :جشنواره پسته با شرکت بیش از ۶۰۰ نفر میهمان از استانهای مختلف برگزار می شود .در کنار این جشنواره از کلیه ظرفیتهای شهرستان در همه حوزه ها اعم ازهنری ،فناوری ،صنایع دستی ،تولیدات داخلی ،خانگی ،تورهای گردشگری و … استفاده خواهد شد .
وی افزود :این نمایشگاه کاملا متفاوت از نمایشگاه های دیگر است از رفسنجانیهای داخل رفسنجان و خارج از کشور دعوت به عمل می آید .
وی از همه جوانان خلاق و ایده پرداز و بخش خصوصی دعوت کرد که با شرکت در این جشنواره و با دادن ایده و نظرات برا ی توسعه و پیشرفت شهرستان سهیم باشند .
وی حضور رفسنجانیهای نخبه و  تاثیرگذار  را در اجرای بهتر این همایش ،مهم ارزیابی کرد و گفت : انتقاد بدون راهکار مناسب نیست ، راهکار دادن و عمل کردن به آن مهم می باشد لذا اگر بخواهیم نگاه سنتی به اقتصاد عوض شود و  از تک محصولی خارج شویم ،با وجود مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد ما خودمان باید با دادن ایده ،نظرات و ایجاد خلاقیت بتوانیم در توسعه شهر سهیم باشیم .
لازم به یادآوری است در این جلسه شش نفر از جوانان برگزیده شهرستان به نمایندگی، در حوزه های مختلف از جمله حوزه دانشگاهی ،پژوهشی ،ورزشی،هنری و…به ایراد سخن پرداختند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان