مدرس دانشگاه در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

ضرورت برپا شدن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

  • شناسه خبر: 101749
ضرورت برپا شدن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

مسئول بسیج طلاب رفسنجان گفت: تاثیرگذاری فضای مجازی بر جنبه های مختل زندگی غیر قابل انکار و و قطعا ارتباط فضای مجازی و تبلیغ دین هم اهمیت خاصی خواهد داشت.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت برپا شدن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام سید علی حسینی طلبه سطح ۳ حوزه و مدرس دانشگاه های ولیعصر(عج) و علامه جعفری رفسنجان هم اکنون مسئولیت معاونj پژوهش حوزه علمیه سفیران و حوزه مقاومت بسیج طلاب شهرستان رفسنجان را بر عهده دارد.

وی از جمله روحانیونی است که به ندای رهبرش لیبک گفته و فعالانه وارد عرصه فضای مجازی شده است. حسینی با راه اندازی کانال تلگرامی و ایجاد صفحه اینستاگرام شخصی خود سعی کرده تا از این طریق منبر خود را در فضای مجازی برپا کند و پاسخگوی شبهات موجود در این فضا باشد.

photo_2016-07-01_05-47-16

وی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی به اهمیت فعلی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری فضای مجازی بر جنبه های مختلف زندگی غیر قابل انکار و و قطعا ارتباط فضای مجازی و تبلیغ دین هم اهمیت خاصی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: تبلیغ دین و شناخت دین اسلام اختصاص به زمان و مکان ونیاز به ابزار خاصی ندارد بلکه شریعت اسلام انقدر پویا و جامع است که در هر عصر با توجه به نیازهای جامعه پاسخویی نیازها و مسائل ان است.

وی استفاده از بستر فضای مجازی در تبلیغ دین را ضروری دانست و به دلایل اهمیت و ارزش خاص آن پرداخت.

این مدرس دانشگاه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در زمان های متعدد با طلاب و روحانیون برای ورود به بحث فضای مجازی و مبارزه با اقدامات ضد اسلامی در معرفی اسلام به عنوان یک دین متحجر و ناصحیح اشاره کرد و گفت: بارها رهبری تاکید کردند که نه تها طلاب بلکه همه نسل جوانی که توانایی ورود به این عرصه را دارند اقدام کنند تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی را به مخاطبان عرضه کنند.

وی افزود: با وجود این امکانات به روز و گسترده و رسانه های متعدد علیه اسلام  ضرورت ورود به این عرصه بیشتر می شود.

حسینی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها جوانان، اساتید دانشگاه طلاب و روحانیون رو افسران جنگ نرم خطاب کردند و بارها بر ورود روحانیت به عرصه مقابله با شبهات فضای مجازی تاکید داشتند و در برخی مواقع آن را واجب کفایی دانستند.

وی خاطر نشان کرد: ورود بسیار گسترده دشمن در فضای مجازی و استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها می طلبد که مقابله جدی با این قضیه صورت گیرد.

ضرورت برپا کردن منبر تبلیغ روحانیون در فضای مجازی

حسینی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب از این عرصه به جنگ فرهنگی تعبیر کردند و ان را بسیار با اهمیت و جهاد فی سبیل الله خطاب می کنند تصریح کرد: منبر و محراب سخنرانی در مقایسه با فضای مجازی تفاوتهایی دارد، در فضای مجازی افزایش مخاطبین را شاهدیم که ۹۹ درصد انان را جوانان با انگیزه و با انرژی که آمادگی پذیرش بالایی دارند را تشکیل می دهد.

وی یاداور شد: رسانه های مختلف، شبکه های مجازی، تلگرام اینستاگرام و .. می توانند ابزاری برای جذب و تبلیغ و معرفی مسائل و ارزش های دینی باشد.

مسئولیت پژوهش حوزه سفیران هدایت رفسنجان بیان داشت: دشمن برای معرفی اسلام به عنوان یک دین خشن از تمام پتانسیل خود استفاده کرده تا تصویری ناصحیح از مسائل دینی ما معرفی کند لذا حضور در این عرصه برای نسل جوان بالاخص روحانیت یک فریضه خواهد بود و اگر همت داشته باشیم خواهیم دید که تاثرگذاری بالایی خواهد داشت.

حسینی که بیش از ۵ ساعت در روز استفاده مفید از فضای مجازی را دارد و عمده وقت خود در این فضا را به رصد صفحات وب و پاسخگوی به شبهات موجود در شبکه های مجازی و صفحات وب می پردازد معتقد است با پاسخگویی صحیح به این شبهات خلاهای اعتقادی موجود را به حداقل می رساند.

وی یادآور شد: شبکه های معاند از جمله بی بی سی ،الجزیره والعربیه  با استفاده از تگ های اسلامی در کنار نام داعش و بکار بردن الفاظی مانند گروه حکومت اسلامی،خلافت اسلامی  نیروهای  و پوشش دادن وسیع جنایات و خشونت هایی که تاکنون سابقه نداشته همچون اتش زدن کودکان و اسرا و سربریدن و …. به دنبال تخریب چهره اسلام عزیز وخشن نشان دادن ان می باشد

حسینی پرداختن به عرصه مجازی در کنار علوم حوزوی را ضروری دانست و گفت: تاکنون کارهایی در این زمینه صورت گرفته که نتایج ان در سالهای آینده دیده خواهد شد اما این حرکت بایستی با سرعت بیشتری پیش رود.

مسئول حوزه مقاومت بسیج طلاب رفسنجان نیز از طرح تربیت طلاب متخصص در پاسخگویی به شبهات در این شهرستان خبر داد و گفت: صرف تحصیل در علوم دینی تایید کننده داشتن توان کافی در پاسخگویی به شبهات پیچیده عرضه شده در فضای مجازی  نیست، یک طلبه باید این مهارت پاسخ به شبهات  را کسب کند.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید دوره های متعدد نیاز سنجی و پاسخگویی به شبهات از طریق حلقه های شجره طیبه صالحین دانشجویی ودانش آموزی به طور جدی پیگیری خواهد شد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زهرا

    جا دارد در این فضای مجازی از استادبزرگوارمان جناب آقای حسینی دردانشگاه بهرمان تشکر کنیم . و از آقای بادپروا هم تشکر کنیم و از خانم و سرور عزیزتر از جانم خانم مرادی تشکری نماییم که با حوصله به نظرات اهمیت میدهد من از نظرات این سایت در مباحث فضای مجازی سرگرمی گم گشته خودم سایت مادر ارجمند را پیدا کردم به روح حضرت علی ع قسم من حداقل روزی ده بار به سایت مادر میروم. سه چهار بار به سایت خانه خشتی میروم.و در همین جا از آقای تقی نژاد هم تشکر داریم در فضای مجازی توانست بچه ها را به دور خود جمع کند

    محمود

    ای کاش همه مثل این آقا سید بودند والله روحانی دلسوزتر از ایشان من در رفسنجان ندیدم. خدا ایشان را نگهدارد.

    اکبری

    سلام آقا سید علی من نوکرتم ای کاش زمان به عقب بر میگشت و فرصتی پیدا میشد دوباره به روستای ما می آمدید و تبلیغ میکردید. التماس دعا

    پوریوسف

    سلام و تشکر از سرور گرامی جناب مهندس باپروا خواهشمندیم در این سایت پر مخاطب قسمتی را برای جوانان و خانواده بگذارید تا جوانان بتوانند اوقات فراغتشان پور شود. من در مجله سبز اشتراک داشتم فقط داستانهای طلاق و ازدواج را میخوانم الان وقتی به سایت خانه خشتی میآیم عنوانها را میخوانم اگر خبری یا داستانی و دل نوشته باشد به سراغش میروم. باور کنید مدتی بر اثر بیماری که دارم نتوانستم از خانه بیرون بروم فقط شب و روزم شده اشک . وقتی در نظرهایتان اسم سایتهای رفسنجان مطرح شد به تمامشان سر زدم سایت دارالصادقیون خیلی پسندم شد. مهندس شما که قلبتان پاک هست مرا دعا کنید با اینکه دکترها جواب رد دادند یادم ازشبهای قدر می آید جگرم آتش میگیرد خواهشمندم که از جلسات شب قدر با سوز و مناجات عکس بگذارید و حقیر را از دعای خیر محروم نکنید. التماس دعا

    فاطمه

    سلام و تشکر از بیانات تدبیرانه حاج آقای حسینی ای کاش این کارها عملی میشد. و نیازهای فرهنگی در فضای مجازی نیز تامین میشد به عنوان مثال سایت مادر ارجمند تا حدودی جوابگوی مسائل میباشد. ضمن تشکر از بزرگواران خانه خشتی

    زینب

    محضر دوستان خانه خشتی و دانشمند بزرگوار آقا سیدعلی آقای حسینی سلام و عرض ادب داریم خواهشمندیم برای ما جوانان در فضای مجازی در باره با مشکلات جوانان و ازدواج مطالب بگذارید . با توجه من تازه فهمیدم مادر ارجمند چه سایتی است واقعا لذت بردم مجموعه دانستیهای قبل از ازدواجش محشره. از سرکار خانم مرادی هم میخواهم حداقل یک موضوع جوان پسند مطرح نماید. که جوانان بتوانند بامشکلات دست و پنجه نرم کنند. من همیشه اخبار را از سایت خانه خشتی و سازش خبر دنبال میکنم.

    صالحی

    به نظر من سایت خبری خانه خشتی و انار پرس کفایت میکنند ای کاش مثل سایت مادر ارجمند چندین سایت جوان پسند . مادر ارجمند هم زورش می آید نظرات را تایید کند حتی گفته من فقط نقل قول خاطرات را انجام میدهم مشکلی را حل نمی کندبعضیها را تایید میکنه من چند تا نظر دادم هیچ کدام را تایید نکرده.

    احمد

    آقا سید خداقوت خداوند شما را حفظ و در پناه خویش نگهدارد.

    f.h

    باسلام خداقوت.انشاالله خداوند نگه دار شما و امثال شما باشد. اگر حرف و عمل یکی باشد تاثیرگذار است. امیدوارم شهدا یاریگر شما در این راه پر مشقت باشند. یا علی مدد

    فاطمه

    به فاطمه زهرا روحانی عمل است. چند سال پیش ایشان در دانشگاه نوق بود امکان ندارد ایشان وعده ای بدهد که عملی نشود خداوند روح پدر شهیدشان حاج سید جعفر حسینی را شاد نماید. روحانی که مثل آچار فرانسه است غم دین را میخورد و مسئولیت پذیر است.

    فرد.

    جریان فیلتر شکن چیه؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان