خیران مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند  

  • شناسه خبر: 101742
خیران مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند  

جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان نسبت به کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

خانه » اجتماعی » خیران مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند  

به گزارش خانه خشتی،  سرهنگ رضا خلیلی نژاد جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیتهای خیر خواهانه به نفع ایتام، نیازمندان ، زندانیان و… هستیم که متاسفانه برخی افراد سودجو و شیاد با استفاده از این فرصت در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک تحت عناوین کمک به این عزیزان می کنند ؛ در حالی که کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.

وی افزود: مجرمان سایبری در ماه مبارک با انتشار تصاویری از مستاجران بی خانمان یا کودکان بیمار و بی سرپناه و… در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را بهتر پیش ببرند.

خلیلی تصریح کرد: حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعای فعالیت خیرخواهانه در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام را دارند در حالی که این امر صحت ندارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیامها و سایتهای جعلی رانخورند و کاربران عزیز در هنگام پرداخت وجوهات مورد نظر حتما مراقب سایتهای جعلی باشند.               این مقام انتظامی درپایان گفت: کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند؛ لذا دقت داشته باشند تمامی سایتهای معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPS استفاده می کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را باشماره۳۴۲۵۲۳۴۴پلیس فتا در میان بگذارند تا خدای ناکرده در دام این قبیل کلاهبرداران گرفتار نشوند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • .

    وقتی همه چیز به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود، شک نکنید که کلاهبرداران هم وارد این فضا می‌شوند.

    شهروند

    الهی خیر نبینن من شکارشون شدن ۶میلیون پول بی زبونم رو از حسابم کشیدن

    حاتمی

    خدا خیرتان دهد به خدا من تا حالا نمی دونستم ولی شک کرده بودم چرا رمز دوم را هم از ادم می خاد پس بگو چه خبر بوده...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان