به بهانه اولین سالگرد انتشار هفته نامه

گفت و گوی “خانه خشتی” با مدیر مسئول هفته نامه رویدادهای رفسنجان

  • شناسه خبر: 37452
گفت و گوی “خانه خشتی” با مدیر مسئول هفته نامه رویدادهای رفسنجان

هفته نامه رویدادهای رفسنجان اولین و قدیمی ترین هفته نامه ای است که در رفسنجان منتشر می شده است، این هفته نامه در همان سال ها و روزهای اولیه انقلاب با رنج و فداکاری بزرگانی مومن و متعهد در میدان های فرهنگی حضور داشت و دریچه نگاه او بعدها تبیین کننده ی  گفتمانی اصیل  از […]

خانه » آخرین اخبار » گفت و گوی “خانه خشتی” با مدیر مسئول هفته نامه رویدادهای رفسنجان

هفته نامه رویدادهای رفسنجان اولین و قدیمی ترین هفته نامه ای است که در رفسنجان منتشر می شده است، این هفته نامه در همان سال ها و روزهای اولیه انقلاب با رنج و فداکاری بزرگانی مومن و متعهد در میدان های فرهنگی حضور داشت و دریچه نگاه او بعدها تبیین کننده ی  گفتمانی اصیل  از انقلاب  در شهرستان رفسنجان شد .

به گزارش خبرنگار  “خانه خشتی”، مقداد ملکی ، مدیر مسئول هفته نامه رویدادهای رفسنجان دارای مدرک مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس مدیریت می‌باشد، وی پیش از این سابقه مشاور استانداری کرمان  و ریاست اداره صنایع و معادن رفسنجان را در کارنامه خود داشته و هم اکنون از مدیران شرکت معدنی و صنعتی گل گهر میباشد.15083

دغدغه های فرهنگی و پیگیری های مجدانه وی شرایط را در سال گذشته برای انتشار مجدد هفته نامه رویدادهای رفسنجان  فراهم کرد، هفته نامه ای که اکنون بعد از یک سال به یکی از قدرتمند ترین و پرمحتواترین هفته نامه های شهرستان رفسنجان تبدیل شده است.

به بهانه اولین سالگرد انتشار هفته نامه رویدادهای رفسنجان مصاحبه ای با مدیر مسئول این هفته نامه انجام دادیم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

هفته نامه رویدادهای رفسنجان  با چه هدف، برنامه‌ها و رویکردی شروع به کار کرد؟

 همان طور که می دانید هفته نامه رویدادهای رفسنجان اولین و قدیمی ترین هفته نامه ای است که در رفسنجان منتشر می شده است. رویدادهای رفسنجان  در همان سال ها و روزهای اولیه انقلاب با رنج و فداکاری بزرگانی مومن و متعهد  در میدان های فرهنگی حضور داشت و دریچه نگاه او بعدها تبیین کننده ی  گفتمانی اصیل  از انقلاب  در شهرستان رفسنجان شد .

گفتمانی که در زمان جنگ وظیفه  حفظ  معانی و روحیه رزمندگان و مردم و تبیین انگاره های فکری و تهییج جامعه را برعهده داشت . گفتمانی که حتی بعد از عدم انتشار این هفته نامه ، در این مسیر پرآشوب نه تنها از بین نرفت و حتی منحرف نشد بلکه بعد از آن نیز وظیفه ی پاسداری از ارزش ها و جلوگیری از انحرافات و حفظ بصیرت مردم را نیز بر دوش کشید.

در این میان به سادگی نمی توان از نام  بزرگانی چون حضرت حجه السلام حاج شیخ عباس پورمحمدی دبیر وقت حزب جمهوری اسلامی و همچنین  آقایان علی اصغر پور محمدی ،حسن باقری ، محمدرضا کرمی شاهرخی ، ملک ملکی، علی ابوالهادی،مرحوم علی کرمی شاهرخی، و همچنین  اولین خبرنگار شهید رفسنجان شهید احمدمحمدی گذشت.هفته نامه رویدادهای رفسنجان

انتشار دوباره هفته نامه رویدادهای رفسنجان در عرصه مبارزه فرهنگی و جنگ نرم  که به فرموده رهبر معظم انقلاب (مساله ایست که لحظه ای نمی توان از آن غفلت کرد) خود حدیث مفصلیست  چرا که به فرموده حضرت ایشان( جنگ نرم صحنه رویایی دروغهای بزرگ با واقعیت های تردیدناپذیر است و در این جنگ نرم کافیست هواداران جبهه حق بیدار باشند و بیکار ننشینند چرا که زبان حق همیشه موثرتر از زبان باطل است).

بنده و دوستان دیگر احساس کردیم که شهر رفسنجان تشنه و نیازمند هوایی تازه در عرصه رسانه های نوشتاری است زیرا با این که هفته نامه های مختلفی در شهرستان رفسنجان منتشر می شوند گاهی سیاست زدگی و سایرمشکلات، آن ها را از رسالت اصلی خود دور می کند  بنابراین تصمیم گرفتیم با همان روحیه اخلاص اول انقلاب و به دور از نگاه های مرسوم شهرستانی کاری قابل عرضه ارائه کنیم.

آیا به اهداف موردنظر نزدیک شده و به آن ها دست پیدا کرده‌اید؟

واقعیت این است که همیشه تا ایده آل ها فاصله است و ما نمی توانیم بگوییم به هر آن چه می خواستیم رسیدیم اما این را می خواهیم ادعا کنیم که در سالی که گذشت با این که این هفته نامه بعد از سال ها منتشر می شد  و طبیعتا تا رسیدن به مخاطب خودش باید فاصله را طی می کرد اما هیچ هفته نامه ای در شهرستان نتوانست به اندازه آن در مناسبات شهری  و فضای فرهنگی و سیاسی تاثیر گذار و برای رفسنجان مفید باشد.

آیا برای این اثبات این حرف دلیلی هم دارید؟

بله  برخی موضوعاتی که  در این نشریه به آن پرداخته شد برای اولین بار در شهرستان رفسنجان مطرح می شد و حتی توانست برخی از این موضوعات را به رسانه های کشوری بکشاند و مسئولان را وادار به پاسخ گویی کند چیزی که تا قبل از این در رسانه های شهرستان کمتر دیده می شد.

به عنوان مثال پرداختن به موضوع دفن غیربهداشتی زباله ها و حواشی پیرامون آن ، بحث سگ های ولگرد ، ورود به برخی تخلفات انتخابات شورای اسلامی شهر و انتقاد به سخنان مسئولان شهرستان و بی پروا با آنان صحبت کردن و بیان مسائل و مشکلات  و حرف دل مردم ،  این یک گفتمان تازه در شهرستان بود و این را بایستی به همکاران عزیز در سایر نشریه ها هم بگوییم که پرسش گری حق شما و مردم است مسئولان باید شما را رعایت کنند نه شما مراعات مسئولین را.هفته نامه رویدادهای رفسنجان (3)

مخاطبین هفته نامه چه افرادی هستند و آیا از مخاطبین‌تان بازخوردی می‌گیرید؟ به عبارتی بازتاب مطالب منتشر شده نشریه را رصد می‌کنید؟

این نشریه برخلاف سایر نشریه های مرسوم شهرستان نگاه خبرنامه ای و آگهی نامه ای نداشته و سعی شده است از تمام گنجایش نشریه برای دادن اطلاعات استفاده شود به این شکل که اگر به صفحات نشریه نگاه کنید تا آن جا که ممکن بوده است آگهی ها حذف شده اند و به جای آن  مسائل تحلیلی – خبری مورد نیاز تمام افراد خانواده ها گنجانده شده است. مثلا در کنار خبر ها یک بخش تربیت کودک قرار دادیم چراکه داشتن این نوع آگاهی مورد نیاز یک خانواده سالم است و یا مورد کشاورزی یک بخش ثابت قرار دادیم حتی چند خط به منبرک اختصاص دادیم تا بتوانیم از چند خط به عنوان یک منبر مذهبی استفاده کنیم.

در بخش های تحلیلی شهرستان همیشه به یکی از مشکلات شهرستان پرداختیم حتی در برخی شماره ها به مردم اطلاعاتی درباره شهرستان رفسنجان و محیط زیست آن دادیم یک بخش به عنوان کودک قرار دادیم که بعد از بازنگری وقتی چند شماره حذف شد کودکانی تماس می گرفتند و اعتراض می کردند که چرا بخش کودک حذف شده است که همین اعتراض ها باعث شد این بخش دوباره اضافه شود .

موضوعات بر چه اساسی انتخاب می‌شود؟

موضوعات نشریه بر اساس شرایط و موقعیت انتخاب می شوند و این ها در دو بخش قرار می گیرند اول این که بسیاری از مطالب نشریه تولید خود نشریه است و از جایی برداشته نمی شوند و این کمتر مورد توجه اکثر رسانه های شهرستان است و بخش هایی که از جاهای دیگر برداشته می شوند همه با منبع ذکر می شوند که این خود نشان دهنده تعهد همکاران زحمت کش بنده است.

با چه مشکلات، دشواری‌ها و سختی‌هایی (اعم از مالی و غیره) روبرو هستید؟

به هر حال هر کاری مشکلات و سختی‌های خودش را دارد؛ از جمله اینکه در این مملکت اگر کاری پشتیبانی مالی نشود، مشکلات بسیاری را همراه خودش می‌آورد.اما لزوم این کار عشق است امید وارم بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.هفته نامه رویدادهای رفسنجان (2)

آینده هفته نامه رویدادهای رفسنجان را چگونه می بینید؟

مسائل زیادی مطرح است اما واقعیت این است که ما مرتب در حال مطالعه و کار کردنیم تا هم به مشکلات غلبه کنیم و هم بتوانیم نیازهای شهرستان را پاسخ گو باشیم امید است که  هفته نامه رویدادهای رفسنجان  بتواند  به عنوان  سربازی جانفشان و فداکار برای انقلاب و ولایت و خادمی برای مردم بزرگوار و همیشه در صحنه رفسنجان انجام وظیفه نماید و بتواند گامی موثر در زمینه  فرهنگ و اقتصاد در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری ، تعمیق باورهای دینی و اخلاقی بردارد.  چرا که «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر».

سخن آخر؟

در اینجا از همه مسئولین، امام جمعه و فرماندار محترم ،علماء و بزرگان ، نویسندگان و هنرمندان و همه ی صاحبان فکر و اندیشه  و همه  دلسوزان شهرستان و مردم که به فکر وحدت و آبادانی شهرستان هستند تقاضا دارم  در این مسیر ما را تنها نگذاشته و با نظرات و راهنمایی های خود یاری گر ما باشند.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان رویدایدهای رفسنجان گفت و گوی "خانه خشتی" با مدیر مسئول هفته نامه رویدادهای رفسنجان هفته نامه رویدادهای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی

    یاد ان روزها به خیر من اوایل انقلاب هشت نه سالم بود روزهای جمعه که نماز جمعه برگزار می شد با پدرم میامدیم نماز ومن هم می رفتم حزب جمهوری 20یا30تا رویدادهارا می گرفتم وهر یک رویداد را یک تومان حساب می کردن وما 15ریال می فروختم وبعضی ها 5تومانی می دادن و مابقی شو نمی خواستن اینقدرخوشحال می شدم فکر می کردم دنیا را به من دادن ویادم هست می رفتم رویداد بگیریم اول پول نمی خواستن رویدادها را که می فروختی می رفتی انجا حساب می کردیم شاید چندتایی اضافه میاوردی پس میدادیم

    محسن

    همش سیاسی بازیه..!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان