مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمان:

کرمان ۳ درصد از دیگر استان‌های ایران جوان‌تر است

  • شناسه خبر: 46435
کرمان ۳ درصد از دیگر استان‌های ایران جوان‌تر است

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری کرمان گفت: ضریب جوانی در استان کرمان ۲۶ درصد است که نسبت به ضریب کشوری سه درصد بالاتر است.

خانه » آخرین اخبار » کرمان ۳ درصد از دیگر استان‌های ایران جوان‌تر است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، جعفر رودری صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: ضریب جوانی در استان کرمان ۲۶ درصد است که نسبت به  ضریب جوانی ۲۳ درصد کشوری، سه درصد بالاتر است.

وی بیان داشت: آمارها می‌گوید، جمعیت فعال استان کرمان بیش از ۹۰۰ هزار نفر است و جمعیت شاغل این خطه حدود ۷۵۵ هزار نفر هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری کرمان تصریح کرد: جمعیت بیکار استان کرمان بر اساس سرشماری در سال ۹۰ برابر با ۱۶۷ هزار نفر است، اما بر اساس طرح نیروی کار بیش از ۹۹ هزار نفر است که شاهد دوگانگی در شاخص‌ها هستیم و این دوگانگی در کشور هم وجود دارد.

رودری ادامه داد: ظرفیت استان کرمان در حوزه اشتغال نشان می‌دهد، آمار اشتغال استان نمی‌تواند واقعی باشد و آمار در زمینه اشتغال باید بازسازی شود تا در برنامه ششم توسعه خانه‌ای بر روی آب نسازیم.

وی افزود: اگر ۲۰ درصد صرفه‌جویی که در طرح ارائه شده از سوی شورای آب استان کرمان محقق شود و یک بهره‌وری متوسط در استان کرمان ایجاد شود، سهم تولید استان کرمان از کل تولید کشور از ۲.۶ به ۳.۵ افزایش می‌یابد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی کرمان 3 درصد از دیگر استان‌های ایران جوان‌تر است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان