کتاب “دغدغه‌های فرهنگی” را دانلود کنید

  • شناسه خبر: 12741
کتاب “دغدغه‌های فرهنگی” را دانلود کنید

“دغدغه‌های فرهنگی”، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد. باید از برخی نکاتشان سوی مقصد را یافت و از قِبل برخی تذکرات، به جست‌وجوی راه مقصد برخاست. از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید […]

خانه » آخرین اخبار » کتاب “دغدغه‌های فرهنگی” را دانلود کنید

“دغدغه‌های فرهنگی”، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد. باید از برخی نکاتشان سوی مقصد را یافت و از قِبل برخی تذکرات، به جست‌وجوی راه مقصد برخاست. از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید در فهرست «کتاب‌های قابل هدیه‌دادن به دیگران» قرار دادشان. “دغدغه‌های فرهنگی”، این‌چنین کتابی است.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای یک کتاب موفقیت بالایی است که هم به دست اهلش برسد و هم از آن به عنوان یک کتاب خوب و به درد بخور یاد شود و هم آن‌چنان جالب

باشد که به صورت روزمره هم به آن استناد شود.

از میان این تیپ کتاب‌ها «دغدغه‌های فرهنگی» از آن دست کتاب‌هاست. یعنی هم خوب نوشته شده است و هم خیلی‌هایی که کف ِ میدان فرهنگ ایستاده‌اند آن را خوانده‌اند و هم اثرگذار بوده است و به آن ارجاع می‌شود.

“دغدغه‌های فرهنگی” شرح مزجی یکی از بیانات محوری آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۳ است. شرح مزجی را طلبه‌ها خوب بلدند. یعنی ترکیب کردن شرح و متن به گونه‌ای که به صورت متن واحد درآید. و حالا چه شرحی بهتر از اینکه با سخنان ِ همان نویسنده سخنان تشریح شود و توضیح داده شود؟ و این کاری است سترگ که موسسه جهادی (مرکز صهبا) از عهده آن به خوبی بر آمده است.

سخنرانی انتخاب‌شده در این کتاب یکی از مهم‌ترین سخنان مقام معظم رهبری درباره هنر است که به صورت موشکافانه‌ای مسائل فرهنگی کشور را با مسؤولین وقت فرهنگی در میان نهادند. شاید یکی از تکان‌دهنده‌ترین بخش‌های این سخنرانی، جمله‌ای از رهبر انقلاب اسلامی باشد که در آن فرمودند:«… تیغِ انقلاب، در هیچ جبهه‌اى کُندتر از جبهه‌ى روشنفکرى و هنر نبود!»

و همین سخن است که تمامی دلسوزان انقلاب را به خود آورد تا به این بیاندیشند که در طی این سی و اندی سال پس از انقلاب تا چه حد در عرصه فرهنگ این کشور انقلاب به وجود آمده است.

عناوین این کتاب در نه فصل تدوین شده است که عبارتند از «طرح دغدغه»، «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ایران و انقلاب»، «جریان روشنفکری بیمار»، «جریان روشنفکری و انقلاب»، «تهدیدات درونی»، «تهدیدات و تهاجمات بیرونی»، «توقع انقلاب از جبهه فرهنگی» و «استنتاج» .

لینک حذف شد

برچسب ها:
کتاب، دغدغه های فرهنگی، امام خامنه ای، دانلود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حنانه سادات حسینی

    نمیتونم دانلود کنم امکانش هست راهنمایی کنید

    حمیده

    سلام دوستان.من این کتاب رو مطالعه کردم.خیلی خیلی عالیه.یه چیزی فراتر از عالی.اصلا معرکس.کتابش که گرون نیس.بخریدش.با خوندن این کتاب من حسابی فکرم مشغول شده.تصمیم گرفتم خیلی حساب شده وبا فکروبرنامه یه گروه فرهنگی تشکیل بدم. دوستانی که این کتاب رو خوندن بعدش کتاب مسولیت وسازندگی رو بخونن.من هنوز نخوندم ولی یکی از بزرگان سفارش کردن مطالعه کنم. یا علی

    moztar

    سلام اونهایی که تونستند کتاب رو دانلود کنند لطفا برای من ایمیلش کنند. یک دنیا ممنون. moztar.ra@gmail.com

    حسین_ش_ر

    با سلام یعنی چی؟ بدرخواست ناشر حذف شد پس چی از این تبلیغات و گذاشتن و برداشتن این کار درستیه به نظر شما اول مزایا و معایب آنرا بسنجید بعد اقدام نمایید با تشکر و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

    زینب احمدپور مبارکه

    سلام پس لینک دانلود؟ لطفا درستش کنید بهش احتیاج داریم ------- به درخواست ناشر حذف شد...

    مهدی

    پس لینکش کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لازمش دارم

    ف.م

    لینک دانلود؟؟

    lwxtd

    سلام پس چرا لینک دانلود نداره؟

    سارا

    خوشحالم که تونستم دانلودش کنم. میخوام کامل بخونمش. ایشالا. ازتون ممنونم!

    سید-ف

    ممنونم. بسیار! خیلی دنبالش بودم.

    شیرین

    ممنون که لینک دانلود درست شد

    شیرین

    جالبه که به هر سایتی سر میزنم برا دانلود آدرس همین لینک هستش که متاسفانه خرابه!کار فرهنگی تا این حد قوی!!!هنوز یه همچین کتابی برا این موضوع به راحتی در دسترس نیست .بایدم دغدغه فرهنگ رو داشت!!!!!!!!!!!!!! ---------- لینک دانلود

    صابر

    بابا این که لینکش خرابه تو رو خدا درست کنید خیلی بهش نیاز دارم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان