در پی بحرانی بودن وضعیت آب در رفسنجان:

چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان خاموش می شود

  • شناسه خبر: 48205
چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان خاموش می شود

به منظور حفظ منابع آب های زیر زمینی و در پی بحرانی بودن وضعیت آب رفسنجان، چاه موتورهای کشاورزی از اول تا پایان آذر ماه خاموش می شود.

خانه » آخرین اخبار » چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان خاموش می شود

به گزارش “خانه خشتی“، حمید ملانوری در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان، رفسنجان را یکی از بحرانی ترین مناطق کشور از لحاظ کم آبی عنوان کرد و گفت: اهمیت توجه به حفاظت منابع آب بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار رفسنجان با اشاره به به اینکه از نظر کیفیت نیز در حالت بحران قرار داریم، افزود: متاسفانه شهرستان رفسنجان در طی سال های متعدد به صورت بی رویه از منابع آبی استفاده نموده و امروز شاهد کاهش دبی آب چاه های کشاورزی و آشامیدنی هستیم.

ملانوری گفت: کاهش سطح آب های زیرزمینی باعث شده ما در مناطقی از شهرستان برای تامین آب شرب مردم نیز دچار مشکل باشیم.

ملانوری در ادامه افزود: برای حفظ منابع آب شهرستان باید اقدامات موثری انجام شود که خاموشی چاه موتور های کشاورزی یکی از راه های آن می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به تحقیقات کارشناسان مربوطه بهترین زمان برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی، ماه های آبان، آذر و دی است؛ جرا که در این فاصله به درختان هم آسیبی نمی رسد.

فرماندار رفسنجان خواستار همکاری مردم و مسئولین به منظور جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت آب و کاهش سطح آب های زیر زمینی شد و ادامه داد: برای حفظ منابع آبهای زیر زمینی از اول تا پایان آذر ماه چاه موتورهای کشاورزی خاموش خواهد شد.

برچسب ها:
آب اخبار رفسنجانخ اموشی چاه موتورهای کشاورزی انه خشتی بحران آب رفسنجان پسته فرماندار رفسنجانخ کشاورزی وضعیت آب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امين

    با اين كارا مسئولين استان و شهرستان ميخوان كم كاريشون در جهت انتقال اب به شهرستانو بپوشونن، خاموش كردن يا كم كردن سهم برداشت اينا زماني خوبه كه مثلا بگن ٥ سال ديگه اب مياد و با اين كارا بايد خودمونو برسونيم تا اون موقع و گرنه تاخير در از بين رفتن يه باغ چه فايده داره

    بهمنيار

    با سلام اين راه حل موقت کم اثر و بي نتيجه ايست اگر امکان انتقال آب به دشت رفسنجان از ساير نقاط کشور نباشد دير يا زود بايد فاتحه کشت پسته را در رفسنجان خواند بهترين را علاج با شرايط فعلي آن است که با بازبيني در دبي آب چاهاي کشاورزي موجود از افت بيش از اين و تغيير کيفيت آب جلوگيري کرد در بعضي از مناطق رفسنجان چاهاي کشاورزي وجود دارد که 10 برابر چاهاي مشابه خود آب برداشت ميکنند بگونه اي که کشاورزان در هر حبه 400قصب زمين را مشجر کرده و به شکل غرق آبي آبياري ميکنند بهتر است ابتدا جلويي اين چاها گرفته شود
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان