مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کرمان:

نمایشگاه‌های هنری کرمان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 44897
نمایشگاه‌های هنری کرمان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

فرشید فلاح گفت: قصد داریم اکسپوهای بین‌المللی استان را در رفسنجان راه‌اندازی کنیم چراکه این شهرستان قابلیت‌های زیادی در تولید آثار هنرهای تجسمی و خرید آثار این گونه هنرها دارد.

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه‌های هنری کرمان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش “خانه خشتی”، فرشید فلاح شامگاه شنبه در مراسم برگزاری نخستین سالانه عکس کرمان، اظهار کرد: از همبستگی بین عکاسان کرمان بسیار خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه همزمان با افتتاح سالانه عکس، دو برنامه هنری در زمینه خوشنویسی و موسیقی نیز در کرمان برگزار شده است، گفت: احساس می‌کنم خوشبخت‌ترین آدم روی زمینم، زیرا که در خدمت هنرمندان هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  تصریح کرد: این سالانه عکس گردهمایی از همه عکاسان کرمان بود و چون خود را کارآموزی در عکاسی می‌دانم، فرصتی برای دیدن عکس‌های خوب برای من نیز مهیا شد.

فلاح از ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان کرمان خبرداد و گفت: در عرصه هنر استان کرمان، برای ایجاد تشکل‌های صنفی برای هر یک از رشته‌ها باید برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: به همین سبب ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان استان کرمان را با تحقیقات و پژوهش‌های دقیق آغاز کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمان افزود: در این طرح با پرکردن پرسشنامه توسط محققان از بین هنرمندان هر رشته اطلاعات مهم هنری این افراد دریافت و در لیست نهایی بانک هنرمندان گنجانده می‌شود.

فلاح با بیان اینکه به‌زودی این بانک اطلاعاتی در سایت اداره ارشاد کرمان قابل مشاهده خواهد بود، گفت: گنج هنر در ایران است و باید تلاش کنیم دست هنرمندان کشورمان به بازارهای جهانی هنر برسد.

وی با بیان اینکه راهی جز پیوستن به کاروان جهانی هنر نداریم اظهار کرد: با برگزاری اکسپوهای بین المللی هنرهای تجسمی وعکاسی ما نظیر فرش مان که جهانی شده می‌توانند عرضه در سطح بین المللی پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه آفت همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختلاف بین اعضای یک قشر هنری است، بیان کرد: به طور مثال اگر عکاسان بر ضد یکدیگر بوده و دچار اختلاف باشند، همان گونه که الماس الماس را خط می‌اندازد، می‌توانند به یکدیگر آسیب بزنند.

فلاح افزود: اقتصاد جهان امروز بر پایه اقتصاد فرهنگ و هنر می‌چرخد و هنرمندان از جمله عکاسان امروزه در دنیا با شغل هنری‌شان درآمدزایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: با این حال در کشور ما هنرمندان متاسفانه از اقتصاد در هنر و ایجاد درآمد از حرفه هنری‌شان فاصله گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در شرایطی که همه هنرها از معماری تا هنرهای تجسمی، عکاسی و معماری در دست فرزندان ایران زمین است، شهری مانند دبی از فروش آثار ما استفاده می‌برد.

فلاح اظهار کرد: آثار هنری ما که توسط توریست‌ها به دبی می‌رود، در بازارهای این کشور به فروش رفته، در نتیجه  سود توریسم و سود فروش آثار ما به کشوری غیر از ایران می‌رسد.

وی با قدردانی از زحماتی که عکاسان استان برای تایید همبستگی‌شان انجام داده‌اند، افزود: به زودی کتابی از آثار عکاسان کرمان برای معرفی دیدنی‌های این استان که قابل ارسال و استفاده در کل کشور باشد، منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در اداره ارشاد استان کرمان رتبه‌بندی هنری داریم و آثار هنرمندان رتبه گرفته و سطح هنری آنان مشخص می‌شود.

فلاح بیان کرد: این کارگروه به سبب عملکرد تخصصی و امتیازی که به اساتید می‌دهد، چندان مورد استقبال هنرمندان پایین‌تر از استادی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم اکسپوهای بین‌المللی استان را در رفسنجان راه‌اندازی کنیم چراکه این شهرستان قابلیت‌های زیادی در تولید آثار هنرهای تجسمی و خرید آثار این گونه هنرها دارد.

منبع: تسنیم

برچسب ها:
اکسپو اکسپو رفسنجان خانه خشتی رفسنجان مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کرمان هنرهای تجسمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان