نشر معارف قرآنی زمینه ساز اصلاح فرهنگ در جامعه است

  • شناسه خبر: 36853
نشر معارف قرآنی زمینه ساز اصلاح فرهنگ در جامعه است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت : نشر معارف قرآنی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ در جامعه اسلامی است. حجت الاسلام محمد محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” با اشاره به اعلام سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم […]

خانه » آخرین اخبار » نشر معارف قرآنی زمینه ساز اصلاح فرهنگ در جامعه است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت : نشر معارف قرآنی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام محمد محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” با اشاره به اعلام سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نشر معارف قرآنی را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ در جامعه اسلامی برشمرد و از پایان دومین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.
وی تصریح کرد : در سال جدید و به دلیل مصادف شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه(س) برنامه سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه برگزار شد و همزمان ۹ وقف جدید توسط افراد نیکوکار رفسنجان به ثبت رسید.
محمدزاده همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور، اظهار کرد : آزمون کتبی دومین دوره حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در نهم اسفند سال گذشته در سه حوزه امتحانی حسینیه ثارالله، بقعه متبرکه امامزاده سید جلال الدین اشرف و بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم بهرمان برگزار شد و یک هزار و ۲۰۰ نفر از حافظان یک تا ۳۰ جزء قرآن در آن شرکت کردند.

حجت الاسلام محمدزاده گفت: در حال حاضر ۶۰۰ نفر در حفظ جزء سی ، ۱۰۰ نفر در حفظ دو جزء، ۱۲۰ نفر در حفظ سه جزء، ۱۰۰ نفر در حفظ پنج جزء، ۶۰ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۱۰ نفر در حفظ ۱۵ جزء، ۱۰ نفر در حفظ ۲۰ جزء، ۲۰ نفر در حفظ کل قرآن و ۸۰ نفر در زمینه حفظ موضوعی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد : در این طرح تعداد ۱۵ موسسه فعال قرآنی شهرستان و همچنین تعداد ۹۰ مربی قرآن به صورت مستقیم و تحت نظر این اداره فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محمدزاده همچنین با توجه به نیاز روز جامعه و شهرستان به ثبت موقوفاتی با نیت ترویج و آموزش قرآن کریم از موقوفه قرآنی ˈ مکتب الحسینˈ یاد کرد و گفت : در حال حاضر تنها موقوفه قرآنی شهرستان مکتب الحسین می باشد که با سه شعبه در سطح شهرستان با ۱۳۴ نفر در زمینه حفظ تخصصی قرآن در حال فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد : تعداد هشت موقوفه قرآنی در حال حاضر به ثبت رسیده است که امید است با توجه به نیاز روز جامعه و شهرستان به تعالیم انسان ساز قران کریم، خیران دوراندیش به سمت ثبت موقوفات با نیات ترویج قرآن سوق پیدا کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان