آیت الله مکارم شیرازی:

نباید اجازه داد عده ای قلم به دست فرهنگ جهاد و شهادت را تضعیف و کمرنگ کنند

  • شناسه خبر: 42163
نباید اجازه داد عده ای قلم به دست فرهنگ جهاد و شهادت را تضعیف و کمرنگ کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرهنگ جهادت و شهادت را عامل حفظ کشور در مقابل هر گونه تهدیدی دانست و تاکید کرد: نباید اجازه داد عده ای قلم به دست این فرهنگ ناب را در جامعه کمرنگ و تضعیف کنند

خانه » آخرین اخبار » نباید اجازه داد عده ای قلم به دست فرهنگ جهاد و شهادت را تضعیف و کمرنگ کنند

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در دیدار مسؤولان بنیاد شهید استان قم، با بیان این که شهدا در اسلام مقام و جایگاه بسیار والایی دارند، آیه شریفه « وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ» را بهترین شاهد بر جایگاه و موقعیت برجسته شهدا ارزیابی کرد.

وی با بیان این که مقصود از رزق در این آیه شریفه رزق مادی نیست بلکه غرض، رزق معنوی است، گفت: شهدا در مقام قرب الهی خرسند و خوشحال هستند و به کسانی که به آنها ملحق نشده اند بشارت می دهند که غصه ما را نخورید. این مرجع تقلید کار و فعالیت دست اندرکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران را ارزشمند و شایسته تقدیر دانست و افزود: در بزرگداشت شهدا و ایثارگران دو ثمره مهم وجود دارد، یکی حق شناسی نسبت به گذشتگان است و دیگری تضمین اقتدار و حفظ روحیه جهاد و شهادت برای آینده.

وی با بیان این که اگر شهدا نبودند نظام، استقلال و آرامش و امنیت امروز ما نیز نبود، بر ضرورت تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در کشور به ویژه در نسل جوان تاکید و تصریح کرد: تقویت این روحیه سبب می شود که چنانچه خطر و تهدیدی متوجه ما شود جوانان در مقابل دشمنان بایستند. این مرجع تقلید افزود: اگر به فرهنگ شهادت بی اعتنایی شود و حق شهدا، جانبازان و ایثارگران ادا نشود در آینده این فرهنگ تحت الشعاع قرار می گیرد و ممکن است خطراتی متوجه کشور و نظام شود.

حمایت مجدد آیت الله مکارم از فتوای جهاد آیت الله سیستانیوی با اشاره به فتوای جهاد مرجعیت عراق برای مقابله با گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی، تصریح کرد: وقتی مرجعیت عراق آن فرمان را صادر کردند حدود سه میلیون نفر برای مقابله با گروه های تروریستی نام نویسی کرده و طبق اخبار منتشر شده استانداری نجف اعلام کرده بود که قادر به نام نویسی از این تعداد متقاضی نیستیم و این مساله نیز به خاطر بزرگداشت فرهنگ شهادت است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: البته عده ای از فرمانی که مرجعیت نجف دادند و اعلامیه هایی که مراجع تقلید ایران در تایید آن صادر کردند ناراحت شدند. وی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، تاکید کرد: حضرت امام، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای شهدا و خانواده های شان ارزش و احترام ویژه ای قائل هستند، ملت ما نیز قدردان جانفشانی و ایثارگری آنها هستند و حضور گسترده و باشکوه در مراسم های تشییع پیکر شهدای گمنام بعد از گذشت سالیان طولانی از جنگ مؤیدی بر این مساله است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه برخی از قلم بدستان تلاش می کنند فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه کمرنگ شود و ما نباید چنین اجازه ای را به آنها بدهیم. وی با بیان این که اگر این فرهنگ کمرنگ شود آینده ما نیز به خطر خواهد افتاد، خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: شما عزیزان که در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران هستید بهترین ذخیره یوم المعاد خود را فراهم می کنید، بدانید که خداوند به شما عنایت ویژه داشته است و باید قدردان و شاکر این نعمت باشید و با حداکثر توان به خانواده های شهدا خدمت کنید.

برچسب ها:
آیت الله مکارم شیرازی اخبار رفسنجان حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی خانه خشتی رفسنجان رفسنجان کرمان نباید اجازه داد عده ای قلم به دست فرهنگ جهاد و شهادت را تضعیف و کمرنگ کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان