آیت الله جنتی:

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب خاک می‌خورد/به فتنه گران با شعار اعتدال چراغ سبز نشان داده می شود

  • شناسه خبر: 42239
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب خاک می‌خورد/به فتنه گران با شعار اعتدال چراغ سبز نشان داده می شود

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه من مسئولین اجرایی را مقصر می دانم، افزود: دلیلش این است که می‌توانند در دستگاه های خودشان حجاب را تعمیم دهند، مثلا به کارمندشان بگویند باحجاب سرکار بیاید یا دانشگاه، بیمارستان و مدرسه باحجاب بیایند.

خانه » آخرین اخبار » مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب خاک می‌خورد/به فتنه گران با شعار اعتدال چراغ سبز نشان داده می شود

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه که ۳ سال است دائما پر می شود و غنی‌ترین پرونده را دارد با فشارهای زیاد عقب می افتد و من نمی دانم مگر بعضی ها خونشان از دیگران رنگین تر است، مگر کسی که جرم کرده نباید دستگاه قضایی با آن برخورد کند؟ چرا باید دستگاه قضا تبعیض قائل شود؟ چرا فشارها مانع اجرای عدالت می شود؟

به گزارش “خانه خشتی” به نقل ازدانا، آیت الله جنتی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: تاریخ زندگی امام حسن(ع) شیب و فراز زیادی دارد و ایشان مظلومیت ویژه خودش را داشت.

وی افزود: کسی که پس از علی(ع) عهده دار ولایت امر مسلمین شد و منصوب پیغمبر(ص) و خدا بود به صورت بسیار بدی خانه‌نشین شد یعنی دشمنان شیطان‌صفت از طریق راه های شیطانی با پول دادن و نفوذ در سپاه امام حسن(ع) کاری کردند که حضرت مطمئن شد که دیگر نمی تواند کاری از پیش ببرد و ناچار شد قرارداد امضاء کند، کنار رفت و خانه‌نشین شد.

آیت الله جنتی ادامه داد: برخی از شیعیان و حتی یاران حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) اعتراض  کردند، بدگویی و بدزبانی کردند. دل حضرت را شکستند و در آخر هم توسط همسرش مسموم شدندو شهید از دنیا رفتند، امروز هم این وضع قبر مطهرشان است و شیعیان آرزوی رفتن بر مزارشان را دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمدی‌گیلانی به قوه قضائیه و خانواده اش گفت: ایشان یازده سال در شورای نگهبان همکاری داشت و ما جز خوبی از او ندیدیم. مردی متین، باوقار، با هویت و با خلوص بود. بعد از شورای نگهبان نیز وارد دستگاه قضایی شد و در آنجا مسئولیت سنگین انقلاب را به عهده گرفت.

وی همچنین با ابراز تاسف از وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی تصریح کرد: امیدواریم با دعاهای شما مردم در این ایام به خصوص شب های قدر حال ایشان بهتر شود.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به روز حجاب و عفاف گفت: حجاب نقش اثرگذاری در جامعه دارد و تنها یک مساله شرعی نیست بلکه نسل را حفظ و از روابط نامشروع جلوگیری می کند.

باید ستادی مقتدر برای مساله حجاب ایجاد شود

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: متاسفانه امروز در مساله حجاب مشکل داریم و باید یک ستادی مقتدر برای بررسی مساله حجاب ایجاد شود و افرادی با اختیارات کامل در این مورد چاره‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب سال های سال است که خاک می‌خورد، اظهار داشت: اخیرا گفته اند که می خواهیم این مصوبه را اجرایی کنیم، اما مسئولیت را به ۱۰- ۲۰ دستگاه سپرده اند و هر دستگاهی نیز مسئولیت را به گردن دیگری می اندازد و عقلای قوم باید در این زمینه چاره‌جویی کنند.

مسئولان اجرایی را در ایجاد مشکلات حجاب و عفاف مقصر می دانم

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه من مسئولین اجرایی را مقصر می دانم، افزود: دلیلش این است که می‌توانند در دستگاه های خودشان حجاب را تعمیم دهند، مثلا به کارمندشان بگویند باحجاب سرکار بیاید یا دانشگاه، بیمارستان و مدرسه باحجاب بیایند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابان در خیابان گفت: نیروی انتظامی خوب و مردانه کار می کند اما نباید همه کارها را به گردن نیروی انتظامی انداخت.

دائما به فتنه گران با شعار اعتدال چراغ سبز نشان داده می شود

وی همچنین با اشاره به مساله فتنه ادامه داد: در شرایط جدید متاسفانه دائما چراغ سبز به فتنه گران نشان داده می شود و با کلمه اعتدال امیدوارشان کرده اند.

آیت الله جنتی گفت: عناصر مرتد، سابقه دار، محکومیت دار و زندان رفته یکی یکی راهشان باز شده و امیدوار شدند تا بتوانند بیایند و پست ها را اشغال کنند که از جمله پست ها، دانشگاه ها است که کار کادرسازی نظام را برعهده دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: این مساله جدی است و کارهایی که اینها دارند می‌کنند را یک به یک بیان می کنم.

وی با اشاره به اقداماتی که در این مدت برای روی کار آمدن عناصر فتنه صورت گرفته است، گفت: انتصاب افرادی که در قائله ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ نقش موثر داشتند، انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قانونی و یا انتصاب در عین مخالفت مراجع مذکور و اینها چیزهایی است که مستند است و به دست ما رسیده است.

آیت الله جنتی ادامه داد: تلاش برای بازگرداندن محکومین و افراد موثر فتنه ۸۸ که توسط مراجع قانونی اخراج شده اند و یا به دلیل ترس از محاکمه و مجازات خود تقاضای بازنشستگی کرده اند، از دیگر اقدامات بوده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به برکناری عناصر مومن در دانشگاه علی رغم فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب و انتصاب افراد مساله دار به جای آنان، از ادامه سرپرستی روسای دانشگاه هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورده اند انتقاد کرد.

وی ادامه داد: این چه دهن‌کجی به شورای انقلاب فرهنگی و مجلس است؟ این گونه افراد یکی‌یکی می‌آیند سر کار و پست‌ها را اشغال می کنند و من نمی دانم این چه برخوردی بود که مجلس کرد ، بنده شخصا باورم نمی آید کسی که از اول کار خود را نشان داد، هویت خود را مشخص کرده که چگونه است و بعد با فشار زور و امثالهم درست نمی شود.

پرونده یکی از سران فتنه ۳ سال است که به تاخیر می افتد

آیت الله جنتی همچنین ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه و قاطعیتش در برخورد با عناصر فتنه گفت: رسیدگی به پرونده یکی از سران فتنه که ۳ سال است دائما پر می شود و غنی‌ترین پرونده را دارد با فشارهای زیاد عقب می افتد و من نمی دانم مگر بعضی ها خونشان از دیگران رنگین تر است، مگر کسی که جرم کرده نباید دستگاه قضایی با آن برخورد کند؟ چرا باید دستگاه قضا تبعیض قائل شود؟ چرا فشارها مانع اجرای عدالت می شود؟

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: امیدواریم همانطور که رئیس دستگاه قضا وعده داد در آینده نزدیک این فرد محاکمه شود و اعتراض ها به قوه قضائیه برچیده شود و دستگاه اجرای عدالت قضایی خود را تبرئه کند.

خیال می کنند برخورد با دشمن ضد اعتدال است

وی همچنین با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:” شعار دولت، شعار اعتدال، بسیار خوب است و ما هم تایید می کنیم. افراط محکوم است و اسلام مظهر اعتدال است و اعتدال یعنی مبارزه شدید با کفار” اما خیال می کنند معنی اعتدال این است که دیگر برخورد با دشمن و با عناصر شناخته شده دشمن نکنیم و این ضد اعتدال و افراط است.

آیت الله جنتی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آن جلسه فرمودند: «مبارزه با کفار، مهربانی با یکدیگر، امر به معروف و نهی از منکر از شاخصه های اعتدال است و مراقب باشید برخی در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال جریان های مومن را کنار نزنند.» چرا کسانی که این همه کشته دادند در ۸ سال دفاع مقدس، باید کنار زده شوند و دیگرانی جای آنها بیایند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران ادامه داد: مقام معظم رهبری بیان کردند «اعتدال به این معنا نیست که جریان های مومن کنار زده شوند؛ چراکه این جریان های مومن هستند که در مواقع خطر احساس وظیفه و به طور واقعی به دولت کمک می کنند.» آیا از این بهتر هم می شود گفت؟

وی گفت: من توصیه ام این است که این جمله های مقام معظم رهبری را همه جا تابلو کنند تا همه بدانند که راه چیست و هر کسی غیر از این راه را برود، آن را بشناسند.

ویژگی های شورای نگهبان

آیت الله جنتی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ۲۶ تیر سالگرد آغاز به کار شورای نگهبان بیان داشت: یکی از ویژگی هایی که از ابتدا تاکنون شورای نگهبان داشته است، قاطعیت، عدم سفارش‌پذیری و عدم نفوذپذیری بوده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: آنجایی که شورای نگهبان تشخیص می داده که چه کسی باید از نظر قانون تایید شود، تایید کرده و کسی هم که از لحاظ قانون نباید تایید شود را تایید نکرده است و به خوش آمدن و یا بد آمدن کسی کاری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان به هیچ جا وابستگی ندارد، تصریح کرد: شورای نگهبان روی پای خود ایستاده است، استقلال کامل دارد و قانون را کاملا رعایت می کند، البته نمی توانم بگویم که ما هیچ خطایی نکرده ایم کیست که بتواند چنین ادعایی داشته باشد، حتما خطایی بوده و بعد خودمان فهمیدیم و عذرخواهی هم کرده ایم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مواضع بسیار روشن شورای نگهبان قابل دفاع است، خاطر نشان کرد: البته در دهن افراد را نمی توان بست و هر کسی می تواند هر حرفی بزند و همانطور که به پیامبر(ص) و ائمه(ع) هم ایراد گرفته اند و انتقاد کرده اند، طبیعی است که هیچکس مصونیتی ندارد.

آینده از آن فلسطین و عراق است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مسائل منطقه بیان داشت: فلسطین امروز در آتش می سوزد و امروز مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و انگلیس از وضعیت موجود در عراق سوءاستفاده کرده اند و فلسطین را بمباران می کنند و جوانان روزه دار را به خاک و خون می کشند.

وی با بیان اینکه مقاومت و استقامت خطر و دردسرهایی دارد، گفت: باید این دردسرها را تحمل کرد؛ چراکه مردم عراق و فلسطین باید بدانند که مقابل استکبار ایستاده اند بنابراین نباید انتظار جان سالم به در بردن داشته باشند. امام حسین(ع) هم در راه خدا کشته شد، اما باید بدانند که پیروزی از آن ِ آنان است.

آیت الله جنتی با اشاره به جنایات گروهک تروریستی داعش افزود: این تروریست ها به جان مردم افتاده اند و ناموس مردم را هتک می کنند، اموال مردم را غارت می کنند، بچه ها را می کشند و این شرارت‌ها بی سابقه است و در تاریخ سابقه نداشته است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: آمریکا با اسم مبارزه با تروریسم در عراق و افغانستان وارد شده بود اما امروز نشسته و تماشا می کند. جامعه جهانی نیز مرده اند و خفه شده اند و نسبت به این جنایات اعتراضی نمی کنند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت عراق و فلسطین اسفبار است، ادامه داد: نیروهای مردمی و ارتش در عراق پیشرفت های خوبی داشته و خبرهای خوبی در این زمینه بدست آمده و با فتوای آیت الله سیستانی نیروهای مردمی بسیج شدند و ارتش نیز در حال بازسازی است و امیدواریم با اتحاد نیروهای مردمی بتوانند تروریست ها را نابود کنند.

برچسب ها:
آیت الله جنتی اعتدال حجاب خانه خشتی عفاف فتنه نمازجمعه تهران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان