گزارش خانه خشتی از نحوه ی ساماندهی کارگران و اتباع بیگانه در فصل برداشت پسته؛

مصوبات ستاد ساماندهی کارگران فصلی در رفسنجان از حرف تا عمل! + عکس

  • شناسه خبر: 46387
مصوبات ستاد ساماندهی کارگران فصلی در رفسنجان از حرف تا عمل! + عکس

در ستاد ساماندهی کارگران فصلی که مورخ دوم شهریور ماه سال جاری برای اسکان کارگران اتباع بیگانه و فصلی ایرانی برگزار شد، مقرر گردید محل اسکان کارگران اتباع بیگانه مقابل مهمان شهر و کارگران فصلی دائمی در بلوار بعثت ساحلی تعیین شود و شهرداری با نصب بنر محل را اطلاع رسانی نماید که این مصوبه به خوبی اجرا گردیده است.

خانه » آخرین اخبار » مصوبات ستاد ساماندهی کارگران فصلی در رفسنجان از حرف تا عمل! + عکس

به گزارش “خانه خشتی“، اگر در حوالی ساعت ۷ صبح از سمت میدان ۹ دی به طرف موزه در حال حرکت باشید، از دور جمع زیادی از کارگران فصلی را می بینید که منتظر آمدن سرکارگری برای بردن آنها هستند.

اگر مطمئن نباشید که اینان از کارگران بلوچ خودمان هستند و گمان کنید که همه آن ها از افاغنه اند، شاید از این تجمع به هنگام عبور از میدان کمی بترسید.

یک طرف میدان کارگران و طرف دیگر آن خودروی نیروی انتظامی ایستاده که به گفته فرمانده انتظامی رفسنجان به علت تماس های مردم و ترس آنان، این نگهبانی صورت میگیرد تا کم کم میدان خلوت شود.

سر همین میدان تابلویی را می بینید که محل استقرار کارگران فصلی و دائمی و همچنین اتباع بیگانه را تعیین نموده است:

مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (4)

از طرفی در ستاد ساماندهی کارگران فصلی که مورخ دوم شهریور ماه سال جاری برای اسکان کارگران اتباع بیگانه و فصلی ایرانی برگزار شد، مقرر گردید محل اسکان کارگران اتباع بیگانه مقابل مهمان شهر و کارگران فصلی دائمی در بلوار بعثت ساحلی تعیین شود و شهرداری با نصب بنر محل را اطلاع رسانی نماید که این مصوبه به خوبی اجرا گردیده است.

هم چنین در خصوص آن دسته از کارگرانی که در میدان ایستاده و تجمع ایجاد می کنند، شهرداری با همکاری نیروی انتظامی برای انتقال آنان به محل خود اقدام نموده و مرکز بهداشت نیز با هماهنگی شهرداری برای رفع نواقص بهداشتی محل های اسکان کارگران تلاش کند.

اما همانطور که می بینیم از حرف تا عمل این مصوبات کمی فاصله وجود دارد!

در این جلسه وظیفه ی سازمان های مربوطه تعیین شده است و ما برای یافتن پاسخ جهت تناقض موجود در اجرای مصوبات این ستاد به سراغ مسئولین رفته ایم:

مسئولین شهرداری در پاسخ به خبرنگار ما عنوان می کنند: بنر از سوی شهرداری نصب گردیده است و مابقی امور و انتقال آن ها به جایگاه اصلی بر عهده ی فرمانداری و نیروی انتظامی می باشد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری پاسخ می دهد : این وظیفه طبق مصوبات جلسه ساماندهی بر عهده ی شهرداری و نیروی انتظامی می باشد.

و این در حالی است که نیروی انتظامی نیز مسئول جمع آوری و انتقال کارگران را شهرداری دانست.

گفتنی است که خبرنگار خانه خشتی حتی به خیابان بعثت ساحلی جنب زائر سرا نیز سری زده است اما با تعداد کمی کارگران فصلی مواجه شده است .

مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (6) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (7) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (8)

البته طبق شنیده ها از گوشه و کنار، علاوه بر این بی نظمی آشکار در سطح شهر، در روستاها و بخش های اطراف شهر نیز اتباع بیگانه برای خود کمپی را انتخاب و در آن سکنی گزیدند.

حال با وجود مشکلاتی امنیتی و بهداشتی این کارگران، البته خوشبینانه بگوییم کارگران فصلی و دائمی و نگوییم اتباع بیگانه و افاغنه، آیا بهتر نیست تا با آنان به شکل جدی تر برخورد شود.

مسئولین بیدار باشند که در این مدت نزدیک به یک ماهه ی فصل برداشت محصول پسته شهرستان، اتباع بیگانه در حال پرسه زدن در سراسر شهر هستند:

مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (13) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (5) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (12) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (11) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (10) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (14) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (9) مصوبات ستاد ساماندهی کارگران رفسنجان از حرف تا عمل-خانه خشتی (3)

برچسب ها:
اتباع بیگانه اخبار رفسنجان افاغنه خانه خشتی رفسنجان ستاد ساماندهی کارگران فصلی کارگران فصلی مصوبات ستاد ساماندهی کارگران فصلی در رفسنجان از حرف تا عمل!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان