فرماندار رفسنجان:

مشارکت مردمی در فرهنگسازی ازدواج آسان ضروریست

  • شناسه خبر: 46826
مشارکت مردمی در فرهنگسازی ازدواج آسان ضروریست

فرماندار رفسنجان گفت: متمولین با کمک به افرادی که توانایی تأمین زندگی مشترک را ندارند، در زمینه مسکن، جهیزیه، شغل و هزینه های جاری جوانان را یاری کنند.

خانه » آخرین اخبار » مشارکت مردمی در فرهنگسازی ازدواج آسان ضروریست

فرماندار رفسنجان در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی”، با تبریک هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، از ازدواج به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و گفت: الحمد الله مردم شهرستان به لحاظ تعصبات فرهنگی و مذهبی توجه جدی به بحث ازدواج دارند و معمولاً خانواده ها برای فراهم نمودن امر ازدواج تلاش می کنند.

حمید ملانوری در ادامه از گسترش تجملات و تشریفات در امر ازدواج طی سال های اخیر ابراز تأسف کرد و افزود: افزایش تجملات، تهیه مقدمات ازدواج را برای خانواده ها سخت و مشکل کرده و ازدواجی که می تواند با کمترین هزینه شکل بگیرد، و دراسلام نیز به آسان گرفتن آن توصیه شده، از مسیر خود منحرف شده است.

وی با تأکید بر سهولت در امر ازدواج و پرهیز از تشریفات، اظهار داشت: با توسعه ازدواج، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود؛ چرا که اگر جوان نتواند ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد، به سوی آسیب های اجتماعی گرایش می یابد و پدیده هایی چون اعتیاد، مزاحمت های خیابانی، طلاق، ناهنجاری های اجتماعی و معضلات فرهنگی به وجود می آید که درمان آن به مراتب هزینه های بالاتری را در پی خواهد داشت.

فرماندار رفسنجان شغل را از مهم ترین بحث های دخیل در ازدواج عنوان کرد و گفت: کسب درآمد و تأمین مخارج و ایجاد شغل و کارآفرینی از ضروری ترین چیزهایی است که همه متولیان از جمله دستگاه های اجرایی و خانواده ها باید به آن توجه نمایند.

ملانوری نبود درآمد و موقعیت شغلی را در عدم برنامه ریزی برای ازدواج و اداره زندگی مؤثر دانست و افزود: امروز ایجاد شغل به عنوان مقدمه ازدواج و تشکیل زندگی، و مقدمه توسعه و پیشرفت، از بزرگ ترین امور خیر در سطح شهرستان است.

وی توصیه کرد: جوانان با مراجعه به بانک ها و مؤسسات خیریه مربوطه می توانند از تسهیلات ازدواج استفاده کنند.

فرماندار رفسنجان همت خیرین در تأمین جهیزیه را ضروری عنوان کرد و گفت: متمولین با کمک به افرادی که توانایی تأمین زندگی مشترک را ندارند، در زمینه مسکن، جهیزیه، شغل و هزینه های جاری جوانان را یاری کنند.

وی تشکیل خانواده و زندگی مشترک را در افزایش امنیت مؤثر خواند و افزود: دستگاه های دولتی، سازمان های مردم نهاد، خانواده ها، روحانیون، ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این امر اطلاع رسانی کنند تا ازدواج تسهیل شود.

ملانوری به فرهنگسازی در امر ازدواج اشاره کرد و گفت: همه کسانی که توان مالی دارند کمک کنند تا ازدواج که شدیداً مورد رضایت خداست، افزایش یابد و شاهد پدیده هایی چون طلاق و جدایی که از منفورترین حلال های خداست، در شهرستان نباشیم.

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی اخبار رفسنجان ازدواج ازدواج آسان تجملات جهیزیه خانه خشتی خیرین رفسنجان زندگی مشترک سالروز ازدواج علی و فاطمه شغل کارآفرینی مسکن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان