خانه خشتی گزارش می دهد:

مراقب افزایش قیمت اورژانسی گوجه فرنگی باشید

  • شناسه خبر: 50538
مراقب افزایش قیمت اورژانسی گوجه فرنگی باشید

اینکه چقدر بر روی افزایش قیمت این میوه نظارت می شود، ضروری است تا از سوی مسئولین امر پیگیری های لازم صورت گیرد تا خدایی نکرده موجبات سوء استفاده برخی دلالان و کاسبان فرصت طلب فراهم نگردد.

خانه » آخرین اخبار » مراقب افزایش قیمت اورژانسی گوجه فرنگی باشید

به گزارش “خانه خشتی“، بر طبق اخباری که از گوشه و کنار شهر میرسد قیمت میوه ی گوجه فرنگی در بازار افزایش یافته است البته این افزایش قیمت در سال های گذشته نیز رخ داده است ولی امسال با توجه به سرمای زودرس تغییر قیمت  گوجه فرنگی سریعتر انجام گرفت.

ممکن است بتوان این توجیه را پذیرفت اما شنیده شده است که اردیبهشت ماه امسال کشاورزان جنوب کرمان به دلیل افت شدید قیمت گوجه فرنگی محصولات خود را برکف خیابان درجلوی فرمانداری ها انبارکردند.

افزایش قیمت گوجه فرنگی-رفسنجان

با این تعابیر می توان برخی سوء تدبیرها را در این زمینه دخیل دانست.

 اما اینکه چقدر بر روی افزایش قیمت این میوه نظارت می شود، ضروری است تا از سوی مسئولین امر پیگیری های لازم صورت گیرد تا خدایی نکرده موجبات سوء استفاده برخی دلالان و کاسبان فرصت طلب فراهم نگردد.

در شهرستان رفسنجان بطور تقریبی شاهد افزایش دو برابری قیمت این میوه بوده ایم، اما طی یک گزارش میدانی به مغازه های نیز برخوردیم که طبق قیمت نرخنامه اداره صنعت، معدت و تجارت عمل نکرده و تا سه برابر هم افزایش قیمت مشاهده شده است.

بر طبق اعلام روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی معمولی در میدان تره بار ۲۷۰۰ تومان و برای مغازه دار ۳۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه ای در میدان تره بار ۵ هزار تومان و برای مغازه دار ۶ هزار تومان است .

همچنین از سوی این مرکز اعلام گردید که سامانه پاسخگویی ۱۲۴ فعال و در حال رقابت با مرکز اورژانس ۱۱۵ می باشد و قصد دارد ظرف مدت یک ربع به شکایت های رسیده در سطح شهر رسیدگی کند.

علی حسینی نسب مسئول این روابط عمومی همچنین از حضور یک واحد اکیپ نظارت از ساعت ۵:۳۰ الی ۱۰:۳۰ صبح در میدان تره بار رفسنجان و یک واحد اکیپ نظارت سیار در سطح شهر خبر داد که که با نظارت بر روی خرده فروشی ها با هرگونه افزایش قیمت بر روی اقلام لوکس بازار یا اقلامی مانند گوجه فرنگی که دارای افزایش قیمت احتمالی هستند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

ضمن تشکر از فعالیت این سامانه در سطح شهر در اینجا لازم می بینیم یادآور شویم که با فراهم آوردن این سامانه پاسخگویی، مردم سعی کنند تا با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این واحد اطلاع دهند تا طبق قولی که از سوی مسئولین داده شده است سریعا به اعتراض آنان رسیدگی شود و با این همکاری بین مردم و مسئولین جلوی سوءاستفاده متخلفین گرفته شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان