امام جمعه موقت کرمان در گفتگوی اختصاصی با خانه خشتی:

لجبازی با مجلس و نمایندگان از سوی دولت خوشایند نیست/سیاست های وزارت ارشاد با نظام و رهبری سازگاری ندارد

  • شناسه خبر: 45385
لجبازی با مجلس و نمایندگان از سوی دولت خوشایند نیست/سیاست های وزارت ارشاد با نظام و رهبری سازگاری ندارد

امام جمعه موقت کرمان گفت: ممکن است وزیری نتواند در یک مسئولیت خدمتی به نظام ارائه دهد و انتصاب فردی به سرپرستی آن وزارتخانه، که روند کاری اش مثل وزیر سابق بوده است، مناسب و اخلاقی نیست.

خانه » آخرین اخبار » لجبازی با مجلس و نمایندگان از سوی دولت خوشایند نیست/سیاست های وزارت ارشاد با نظام و رهبری سازگاری ندارد

 امام جمعه موقت کرمان در گفتگوی اختصاصی با “خانه خشتی“، از تعامل نمایندگان مجلس با دولت قدردانی کرد و گفت: مجلس همکاری های خوبی با دولت داشته است؛ اما در جاهایی که احساس کند باید مسئولیت نمایندگی خود را در بحث نظارتی انجام دهد، به خصوص آنجا که منافع نظام در خطر باشد، کوتاه نمی آید و وظیفه خود را اجرا می کند.

حجت الاسلام عرب پور افزود: دولت نیز باید مخالفت مجلس در پاره ای موارد را به فال نیک بگیرد و احساس کند نمایندگان بر اساس همان تعاملی که گفته اند، عمل کرده اند.

وی ادامه داد: لجبازی با مجلس و نمایندگان از سوی دولت خوشایند نیست و بارها اتفاق افتاده وزیری که از کابینه حذف می شود و یا رأی اعتماد نیاورده و یا در برخی موارد استیضاح می شود، به عنوان مشاور منصوب شده است و تصور کرده اند کار خوبی است؛ این امر اگر چه از اختیارات رییس دولت است، اما خوشایند نیست.

امام جمعه موقت کرمان افزود: ممکن است وزیری نتواند در یک مسئولیت خدمتی به نظام ارائه دهد و انتصاب فردی به سرپرستی آن وزارتخانه، که روند کاری اش مثل وزیر سابق بوده است، مناسب و اخلاقی نیست.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به مقاومت مردم غزه و تسلیم نشدن آن ها در مقابل ظالم، گفت: در این قضیه اسرائیل سودی نبرد جز اینکه چهره اش در سطح بین المللی خراب شد و صهیونیستی که مدعی بود پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار دارد، در مقابل مقاومت مردم غزه تسلیم شد.

وی افزود: همه آنانی که در این مدت سکوت اختیار کردند، در ظلم اسراییل شریک بودند و دولت هایی که به حمایت از اسرائیل برخاستند، لکه ننگی بر دامن خود باقی گذاشتند که همیشه خواهد ماند.

امام جمعه موقت کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عملکرد وزارت ارشاد، گفت: بی شک برخی از سیاست هایی که در وزارت ارشاد دنبال می شود، با سیاست های مقام معظم رهبری و ارزش های تعریف شده سازگاری ندارد و از این وزارتخانه انتظار می رود راهی که برخی قبلأ رفته اند، ادامه ندهند.

حجت الاسلام عرب پور به صاحبان این وزارت خانه توصیه کرد دست از اباحه گرایی و کارهای خلاف شرع بردارند که این رفتارها با برخی سیاست های رهبری و نظام و تذکرات مقام معظم رهبری همخوانی ندارد و قطعاً مسئولین وزارت ارشاد که وابسته به حوزه و روحانیت هستند، باید فکری کنند.

وی وظیفه مجلس را نظارت بر عملکرد وزرا بیان کرد و گفت: مجلس در کمیسیون های مختلف و نطق های پس از دستور تذکراتی داشته است و امید داریم این روند اصلاح شود و به قصه وزارت علوم نرسد که مجبور به انتخاب راه دیگری شوند.

برچسب ها:
اسراییل امام جمعه موقت کرمان خانه خشتی رفسنجان عرب پور غزه مقام معظم رهبری وزارت ارشاد وزارت علوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان