امام جمعه موقت رفسنجان:

عمده موانع ازدواج موانع فرهنگی است، تجملات دست و پای مردم را بسته است

  • شناسه خبر: 46991
عمده موانع ازدواج موانع فرهنگی است، تجملات دست و پای مردم را بسته است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: عمده موانع ازدواج موانع فرهنگی است، عادت ها، تفاخرها و چشم و هم چشمی ها هستند که مانع کار درست می شوند.

خانه » آخرین اخبار » عمده موانع ازدواج موانع فرهنگی است، تجملات دست و پای مردم را بسته است

 

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های این هفته شهرستان، با سفارش به رعایت تقوا اظهار داشت: ما مسافر سفر مهم آخرت هستیم و در این راه احتیاج به زاد و توشه ای داریم و به فرموده ی قران کریم بهترین توشه همان تقوا و انجام واجبات است.

وی ماه ذی الحجه را یکی از ماه های محترم الهی برشمرد و تصریح کرد: اگر این ماه مقدس شمرده می شود به واسطه ی وقایعی است که در این ظرف از زمان قرار دارند.

حسینی افزود: حج یکی از ارکان اسلام است که در ماه ذی الحجه قرار گرفته است، هم اکنون میلیون ها انسان در حال گردش به دور معبود خود هستند، عظمت و اقتدار اسلام در مناسک حج دیده می شود.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمونین حضرت علی (ع) و بانوی گرانقدر اسلام حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد :تنها شوهری با شایستگی ها وسوابق درخشان امیرالمونین شایسته مقام با عظمت فاطمه(س) بود .

وی اقزود: با این ازداواج دو دریای نبوت و امامت با هم یکی شد که نتیجه ی آن دو گوهر گرانبها امام حسین(ع) و امام حسن(ع) بود که افتخار عالم هستند.

حسینی الگوبرداری از ازواج ساده و به دور هرگونه تجملات و تشریفات این دو بزرگوار را برای مسلمانان لازم دانست و گفت: به فرموده ی رهبر فرزانه انقلاب عمده موانع ازدواج موانع فرهنگی است، عادت ها، تفاخرها و چشم و هم چشمی ها هستند که مانع کار درست می شوند.

وی یادآور شد: در گذشته مجالس عروسی بسیار آسان برگزار می شد اما امروز شاهد تجملات و دردسرهای فراوان در این امر هستیم که دست و پای مردم را بسته است.

حسینی مردم و خیرین را در کنار دولت در را روان ساختن سیر ازداج موثر دانست و تصریح کرد: همه باید چاره اندیشی کنند تا زمینه ازواج آسان جوانان را فراهم نمایند و جامعه را از مفاسد رهایی بخشند.

امام جمعه موقت رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع داعش و خیمه شب بازی آمریکا برای نابودی این گروه تروریستی اشاره کرد و بیان داشت: داستان داعش امروز همچون حضور طالبان در افغانستان است، داعش همانند طالبان ساخته دست خود آمریکا است.

وی افزود: سرکوبی داعش از سوی آمریکا یک دروغ بزرگ است و به طور قطع این دروغگو در عمل متفاوت عمل خواهد کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: آمریکا هیچ ارزشی برای امنیت جوامع قائل نیست و دغدغه اصلی آن سلطه بر جهان و ایجاد دهکده ی جهانی با حاکمیت خود است.

وی با اشاره به بیداری و هوشیاری مردم بیان داشت: انقلاب مردم یمن نمونه ای از از بیداری مسلمانان است که با با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت، انقلاب خود را از انحصار غربی ها بیرون آوردند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان