نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

شرکت خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنای این شهرستان

  • شناسه خبر: 36969
شرکت خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنای این شهرستان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم رفسنجان در همه عرصه های قبل و بعد از انقلاب در جنگ از جمله سه گردان خط شکن و یک گردان پشتیبانی و نیز در ساخت و سازها حضور داشتند خاطرنشان کرد : خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنا […]

خانه » آخرین اخبار » شرکت خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنای این شهرستان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم رفسنجان در همه عرصه های قبل و بعد از انقلاب در جنگ از جمله سه گردان خط شکن و یک گردان پشتیبانی و نیز در ساخت و سازها حضور داشتند خاطرنشان کرد : خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنا از جمله بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ، دانشگاهها و بیمارستان مرادی و مراکز درمانی و مرکز انتقال خون  شرکت داشتند.
حسین آذین در آیین تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان رفسنجان افزود : استاندار کرمان در خصوص توسعه منطقه ، مثلث توسعه را  بیان کردند که مسئولین ، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی وجه های این مثلث را تشکیل می دهند و با بکارگیری این عناصر می توان رشد و شکوفایی منطقه را شاهد بود.
وی تصریح کرد : در فرمایشات مقام معظم رهبری که بر اقتصاد و فرهنگ ، عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید داشتند به این اشاره کردند که یکی از اصول راهبردی امام راحل ، استقلال در زمینه های مختلف ، حضور و خدمت رسانی به مردم است .
آذین با اشاره به اینکه مردم رفسنجان در همه عرصه های قبل و بعد از انقلاب در جنگ از جمله سه گردان خط شکن و یک گردان پشتیبانی و نیز در ساخت و سازها حضور داشتند خاطرنشان کرد : خیرین رفسنجان در ساخت و ساز ۷۰۰ بنا از جمله بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ، دانشگاهها و بیمارستان مرادی و مراکز درمانی و مرکز انتقال خون  شرکت داشتند.
وی بیان داشت : مردم رفسنجان در حوزه اقتصاد مقاومتی حضور داشتند و بسیاری از آسفالتهای روستاها و سالن های ورزشی  با کمک خیرین ساخته شده است اما در این میان دولت نیز باید نقش خود را خوب ایفا کند با نظر به اینکه جمعیت تحت پوشش را بعد از کرمان داراست ولی سهم ما از سرانه استان خیلی اندک است.
دکتر آذین با بیان اینکه تنها ۲/۶( شش و دو دهم ) از سرانه استانی به رفسنجان تعلق می گیرد و رشد و توسعه اگر رخ ندهد عوارض آن در همه زمینه ها آشکار خواهد شد گفت : باید رفسنجان پیشرفت خود را داشته باشد و عدالت اجتماعی که در اصل خواسته انبیاء و اولیاء بوده است در همین راستا نیز باید اجرا شود .
وی افزود : باید موانع سرمایه گذاری برداشته شود و اصول گرایی یعنی خدمت به مردم است و باید حول محور وحدت که توسعه و ولایت است بچرخیم و برای اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت ثمر بخش باشیم.
آذین به ساماندهی اردوگاه افاغنه ، میزان بالاتر از حد مجاز آرسنیک و نیترات در داخل آب به عنوان مشکلات مردم رفسنجان اشاره کرد و افزود : مردم رفسنجان مجوز دو چاه آب را از بردسیر خریداری کردند ولی هنوز واگذار نشده که جزء خواسته های مردم رفسنجان است.
وی تصریح کرد : تعداد بیکاران در رفسنجان  ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر است که ثبت نام کرده اند و ۶۹ روساتا در رفسنجان از آسفالت و طرح های هادی بی بهره اند  و همچنین برای کمربند شرقی  رفسنجان نیز که دارای ترافیک بالا است باید برنامه ریزی شود .
نماینده مردم رفسنجان و انار گفت : راه  روستاهای الهیه و جوادیه خاکی است و همچنین محور نوق رفسنجان نیز یکی ازحادثه خیز ترین محورها است و مقام دوم حوادث ترافیکی را داراست که بودجه ای برای ساماندهی این محور نیاز است.
وی در بخش مسئولیتهای رفسنجان گلایه کرد که ۴۸ نفر از مدیران و مسئولان از رفسنجان نیستند و از جاهای دیگر بر منصب مدیریت نشسته اند.
حسین آذین افزود : باید از همه ظرفیتها ، تفکرات و ایده ها و سلایق برای رونق منطقه استفاده کنیم و مس سرچشمه که نعمت خدادادی است و در ۴۵ کیلومتری رفسنجان واقع شده است تنها آلایندگی خاک ، آب و هوای آن به مردم رفسنجان می رسد و سهم اشتغال مردم رفسنجان در این مجتمع مس ۲۰ درصد است .
وی به وجود  ۱۲۰۰ قلم کالای مصرفی در  صنعت مس رفسنجان اشاره کرد و افزود : در فاز اول ، رفسنجان ظرفیت این را دارد که ۵۰ کارگاه قطعه سازی در زمینه مس را بوسیله سرمایه گذاران راه اندازی کند  و اشتغال را به مردم رفسنجان به ارمغان بیاورد.
دکتر آذین به پرداخت هزینه ۲۰ میلیارد تومان از طرف  باشگاه صنعت مس رفسنجان به استان  اشاره کرد و گفت : از آنجایی که آلایندگی مس به رفسنجان سرازیر می شود چه خوب است که این  تیم فروخته  شود و در ورزش همگانی هزینه شود.
وی تاکید داشت : پژوهشکده مس به دانشگاههای دیگر نرود و با توجه به اینکه دانشگاه دارای ۳۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار دانشجو و ۱۵۰ رشته متفاوت است بهتر است در دانشگاه ولیعصر (عج) به فعالیت بپردازد .
آذین در بحث کارخانه های موجود در رفسنجان گفت : تنها ۳۰ درصد از ظرفیتهای کارخانجات در حال انجام فعالیت هستند و امیدواریم در دولت از سرمایه گذاران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی حمایت شود .
در این مراسم از تلاشهای علی محمدی بهجت ، سرپرست فرمانداری رفسنجان تقدیر شد و حکم آقای حید ملانوری به عنوان فرماندار جدید رفسنجان قرائت شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان