شایعه‌ای درباره مقر بین المللی اخوان در انگلیس

  • شناسه خبر: 37462
شایعه‌ای درباره مقر بین المللی اخوان در انگلیس

درحالی که همه منتظر نتایج تحقیقات دولت انگلیس درباره فعالیت‌های اخوان المسلمین در این کشور هستند، شایعه‌ای درباره مقر دیدارها و کنفرانس های این گروه در انگلیس شکل گرفته است. به گزارش خانه خشتی، خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از لندن گزارش داد، در مدت کوتاهی توجه رسانه ها به یک آپارتمان کوچک در […]

خانه » آخرین اخبار » شایعه‌ای درباره مقر بین المللی اخوان در انگلیس
درحالی که همه منتظر نتایج تحقیقات دولت انگلیس درباره فعالیت‌های اخوان المسلمین در این کشور هستند، شایعه‌ای درباره مقر دیدارها و کنفرانس های این گروه در انگلیس شکل گرفته است.

به گزارش خانه خشتی، خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از لندن گزارش داد، در مدت کوتاهی توجه رسانه ها به یک آپارتمان کوچک در محله کریکلوود در شمال لندن جلب شد، که شایعه شده مقر تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین در انگلیس است.
اما اعضای ارشد اخوان المسلمین در انگلیس، این شایعه را تکذیب کرده اند.
“محمد غانم” از اعضای ارشد اخوان المسلمین در انگلیس به خبرنگار العالم گفت که این ساختمان یک شرکت انتشاراتی انگلیسی است و سالن کنفرانس نیست.
وی افزود: اگرچه ما گاهی در آنجا با هم دیدار می کنیم اما این امر مختص ما نیست و همه مردم می توانند چنین استفاده ای از آنجا ببرند.
در کنار ابهاماتی که درباره مقر اخوانی ها در انگلیس پیش آمده روزنامه های انگلیسی هم نوشتند که اخوان المسلمین چمدان های خود را بسته تا به دنبال مقر جدیدی برای خود بگردد که شاید در اتریش یا تونس باشد تا بدین وسیله از تحقیقات دولت انگلیس که قرار است درباره فعالیت های اخوان المسلمین انجام شود، در امان بماند.
“ابراهیم منیر” یکی دیگر از اعضای ارشد اخوان المسلمین انگلیس در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ایده ترک انگلیس به هیچ وجه پذیرفته نیست و دولت انگلیس حق دارد افکار و رفتار ما را بررسی کند و ما نیز از این مساله نگران نیستیم چون همین حالا هم فعالیت های ما مانند یک دفتر گشوده، در برابر تمام هیات های سیاسی و امنیتی انگلیس است.
اعضای اخوان در انگلیس منتظر نتایج تحقیق دولت انگلیس و نگران تبعات احتمالی آن از جمله سخت گیری یا تحریم فعالیت خود هستند.
“فرح دخل الله” از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد که تا پیش از اعلام نتیجه تحقیقات هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: بهتر است پیش داوری نکنیم زیرا هدف از این تحقیقات، ارایه چهره واضح تری از اخوان المسلمین و طرف های مرتبط با آن با توجه به منافع ملی بریتانیا است.
وی تاکید کرد که وزارت خارجه انگلیس با نهادهای امنیتی و دفاتر خود در خاورمیانه درباره این مساله مشورت خواهد کرد.
سرنوشت اخوان المسلمین با نتایج این تحقیق گره خورده است. تحقیقی که واکنش های متفاوتی از سوی اخوانی ها در پی داشته و گمانه زنی های متعددی درباره آن مطرح است.

برچسب ها:
سران زنداني اخوان المسلمين مصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان