وبلاگ شهدای حمیدآباد رفسنجان :

سرانجام کسی که نماز را سبک بشمارد

  • شناسه خبر: 36422
سرانجام کسی که نماز را سبک بشمارد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ شهدای حمیدآباد رفسنجان،حضرت زهرا(س) روزی از پیامبر اسلام سوال کردند: کیفر کسی که نماز را سبک شمارد چیست؟ پیامبر فرمودند: ای فاطمه ! هر زن و مردی که در خواندن نماز سستی کند خداوند اورا به پانزده چیز مبتلا مینماید: شش چیز آن در دنیا،سه چیز در […]

خانه » آخرین اخبار » سرانجام کسی که نماز را سبک بشمارد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ شهدای حمیدآباد رفسنجان،حضرت زهرا(س) روزی از پیامبر اسلام سوال کردند: کیفر کسی که نماز را سبک شمارد چیست؟ پیامبر فرمودند: ای فاطمه ! هر زن و مردی که در خواندن نماز سستی کند خداوند اورا به پانزده چیز مبتلا مینماید: شش چیز آن در دنیا،سه چیز در هنگام مرگ ، سه چیز در قبر و سه چیز در روز قیامت هنگامی که از قبر خارج می شود.
آن شش چیزی که در دنیا دامن گیر او خواهد شد عبارتند از:

۱- خداوند برکت را از عمر او بر میدارد ۲- برکت روزی او سلب می شود. ۳- چهرهی پاکان و نیکان را از او برطرف می سازد. ۴- هرکار و عملی که انجام دهد مزد و پاداشی نمیگیرد؛ ۵- دعای او به آسمان بالا نمیرود؛۶- بهره ای در دعای صالحان نخواهد داشت.

اما چیزهایی که در هنگام مرگ به او می رسد:

۱- ذلیل و خوار از دنیا می رود؛ ۲- گرسنه از دنیا می رود؛ ۳- تشنه می میرد بطوری که اگر از تمام نهرها و جویبارها بیاشامد ، سیراب نخواهد شد.

۲- اما بلاهایی که در قبر به او می رسد:

۳- ۱- خداوند فرشته ای را مامور می کند که در قبر اورا شکنجه دهد ۲- قبر او تنگ میشود. ۳- ظلمت و تاریکی قبر او را فرا میگیرد.

 اما سه آفتی که روز قیامت به هنگام سر برداشتن از قبر به او میرسد:

۱- خداوند فرشته ای را مامور میکند که اورا با صورت به زمین بکشاند در حالی که مردم او را نظاره میکنند؛ ۲- به سختی از او حساب کشیده می شود؛ ۳- رسول خدا نظر لطف و محبت به او نمی اندازد و از او روی برمیگرداند و عذابی دردناک خواهد داشت.

مستدرک الوسائل جلد۱ صفحه ۱۷۱

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سرانجام کسی که نماز را سبک بشمارد وبلاگ شهدای حمیدآباد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان