سال گذشته بیش از ۳۷۰ نفر بی سواد در رفسنجان با سواد شدند

  • شناسه خبر: 37189
سال گذشته بیش از ۳۷۰ نفر بی سواد در رفسنجان با سواد شدند

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان شناسایی افراد بی سواد و باسواد کردن آنها دغدغه سازمان نهضت سواد آموزی کشور  دانست و گفت : سال گذشته  ۳۷۶ نفر بی سواد در رفسنجان در دوره های مختلف شامل دوره سواد آموزی ، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال باسواد شدند. حسن احسانی پور در گفت […]

خانه » آخرین اخبار » سال گذشته بیش از ۳۷۰ نفر بی سواد در رفسنجان با سواد شدند

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان شناسایی افراد بی سواد و باسواد کردن آنها دغدغه سازمان نهضت سواد آموزی کشور  دانست و گفت : سال گذشته  ۳۷۶ نفر بی سواد در رفسنجان در دوره های مختلف شامل دوره سواد آموزی ، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال باسواد شدند.

حسن احسانی پور در گفت و گو با خبرنگار  “خانه خشتی”، افزود : در اجرای طرح جدید برای کاهش بی سوادی ۵۰۵ بی سواد در رفسنجان شناسایی شدند.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد : شناسایی افراد بی سواد در بین اولیای دانش آموزان با سن زیر ۵۰ سال و با سواد کردن آنها یکی از طرح های جدید سازمان نهضت سواد آموزی کشور است  که در این راستا ۵۰۵ نفر در رفسنجان شناسایی شدند.

احسانی پور افزود :  این شناسایی از طریق ثبتنام دانش آموزان در مدارس و سامانه سوادآموزی صورت گرفته است و مدیران مدارس نیز تا پایان سال جاری ، باسواد کردن این بی سوادان را برعهده دارند.

وی گفت : اگر فرد بی سوادی بین ۱۰ تا ۴۹ ساله غیر از والدین دانش آموزان ، به این اداره مراجعه کند وی را تحت پوشش قرار خواهیم داد .

وی امر شناسایی بی سوادان را مهم عنوان کرد و افزود : در صورتی که بیشتر از ۸ نفر بی سواد مراجعه کنند برای آنها کلاس تشکیل خواهیم داد و در غیر اینصورت با طرح فرد به فرد افراد بی سواد را تحت پوشش سواد آموزی قرار می دهیم و از لحاظ بودجه ای نیز مشکلی نداریم.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش رفسنجان خاطرنشان کرد : در رفسنجان تعداد بی سوادان پراکنده هستند و تصمیم داریم پایگاهی ثابت راه اندازی کنیم تا ضمن سواد آموزی در این پایگاه مهارت آموزشی ، حرفه آموزی و فعالیت های فرهنگی نیز برای بی سوادان انجام دهیم.

برچسب ها:
سال گذشته بیش از 370 نفر بی سواد در رفسنجان با سواد شدند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان