گفتگوی اختصاصی "خانه خشتی" با سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین

روایت پیروزی انقلاب اسلامی باتأسی ازقیام سیدالشهدابه زبان هنر

  • شناسه خبر: 52259
روایت پیروزی انقلاب اسلامی باتأسی ازقیام سیدالشهدابه زبان هنر

سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین به وجود آمدن جنگ هشت ساله دفاع مقدس و اتفاقات پس از آن را الگوپذیری از قصه امام حسین (ع) بیان کرد.

خانه » روایت پیروزی انقلاب اسلامی باتأسی ازقیام سیدالشهدابه زبان هنر

رسول سموعی سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، هدف از تشکیل این گروه را درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل گروه های خودجوش فرهنگی اعلام کرد و افزود: گروه تبلیغی ثقلین از چهار سال قبل با حضور مجموعه ای از طلاب جوان و با تکیه بر سخن مقام معظم رهبری که هنر را موهبتی الهی و حقیقتی فاخر دانسته و ماندگاری هر چیزی را در هنری شدن آن می داند، تشکیل شد و بدون حمایت هیچ نهاد مشخص دولتی یا رسمی تاکنون به فعالیت فرهنگی می پردازد.

وی بیان مضامین و آموزه های دینی و پشتوانه اعتقادات در قالب هنری را برای نسل جوان دارای جذابیت عنوان کرد و گفت: در قصه کربلا شنیده های فراوانی وجود دارد که اعضای گروه تلاش می کنند در کنار روش سنتی منبر، با تبلیغ نوین این داستان را در فضای چند رسانه ای ارائه دهند.

سموعی با بیان اینکه محتوای نقلی و هنری و دیالوگ نویسی نمایشگاه چند رسانه ای گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین به گونه ای طراحی شده که نفوذ بیشتری در اقبال نسل حاضر دارد، ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اگر آموزه ها را هنری ارائه دهیم، به جان مخاطب می نشیند؛ لذا با اجرای نمایشگاه در قالب هنری داستان کربلا را روایت نمودیم.

حجت الاسلام رسول سموعی سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلینوی از برگزاری برنامه های این گروه برای دومین سال متوالی در رفسنجان، خاطر نشان کرد: با هماهنگی دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات و با حمایت بانیان خیر توانستیم ۱۵ روز اول محرم را در شهرستان رفسنجان حضور یافته و نمایشگاه «چراغ هدایت» را برپا کنیم.

سموعی به تشریح برنامه های مختلف نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشگاه به صورت چند رسانه ای به روایت اتفاقات که در طول تاریخ منجر به واقعه کربلا شد، می پردازد.

سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین با اشاره به ذکر اتفاقات تاریخی در فضای کاخ معاویه در شام، فضای مکه و سفر کاروان از مدینه به مکه، ورود به کوفه و حوادث پیرامون امام حسین (ع)، بیعت اولیه و بیعت شکنی و … در این نمایشگاه اظهار داشت: برخی از این اتفاقات توسط راوی بیان شده و قسمتی نیز به صورت هنری با طرح سایه به مخاطب نشان داده می شود و در برخی صحنه ها نیز بچه های گروه داستان را بازی می کنند.

وی در ادامه از روایت حماسه امام خمینی (ره) با فاصله ۱۴۰۰ ساله از قصه کربلا در ادامه نمایشگاه خبر داد و افزود: مخاطبین در ادامه با این حماسه که با تأسی از پرچم هیهات من الذله و قیام سید الشهدا رخ داد و توانست با حضور مردم انقلاب را به پیروزی برساند، همراه می شوند.

رسول سموعی به وجود آمدن جنگ هشت ساله دفاع مقدس و اتفاقات پس از آن را الگوپذیری از قصه امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: بحث انقلاب و دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و پس از آن جنگ سخت و نرم و شهدای هر دو جنگ در این نمایشگاه مطرح می شود و پس از آن در مسیر بیداری اسلامی قرار می گیریم و با خیمه سبز مهدوی نمایشگاه به پایان می رسد.

سرپرست گروه فرهنگی تبلیغی ثقلین آغاز نمایشگاه با پرچم سرخ ابا عبدالله الحسین (ع) و ختم آن به خیمه سبز مهدوی و انتظار را دو بال شیعه بیان کرد که مخاطب در پایان نمایشگاه آن را حس می کند.

برچسب ها:
چراغ هدایت خیمه سبز مهدوی فرهنگی هنری ثقلین کربلا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان