فرماندار رفسنجان گفت:

رفسنجان، شهرستانی قرآنی در کشور است

  • شناسه خبر: 43452
رفسنجان، شهرستانی قرآنی در کشور است

فرماندار رفسنجان در گفتگوی ویژه خبری امشب که به صورت زنده از شبکه استانی کرمان پخش شد، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: رفسنجان، شهرستانی قرآنی در کشور است.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان، شهرستانی قرآنی در کشور است

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در گفتگوی ویژه خبری امشب که به صورت زنده از شبکه استانی کرمان پخش شد، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از بزرگ ترین برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم بود که هر روز بعد از نماز صبح در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

حمید ملانوری استقبال مردم از این رویداد قرآنی را گسترده اعلام کرد و گفت: با مشارکت دستگاه های اجرایی و حضور پرشور مردم، قرائت قرآن هر روز صبح به صورت مستقیم از شبکه استانی کرمان و شبکه سراسری شما پخش شد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل های مذهبی قرآنی در رفسنجان، گفت: سابقه اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در رفسنجان به سال های قبل از انقلاب بر می گردد و مردم این شهر از همان زمان با تعصب و علاقمندی به اجرای برنامه های ارزشی و معنوی می پرداختند.

ملانوری در ادامه از آمادگی شهرستان برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر و ایام فاطمیه و جشن نیمه شعبان خبر داد و افزود: با توجه به انجام فعالیت های خوبی که تاکنون در رفسنجان در این مناسبت ها انجام می شده است، امکان اجرای مراسم باشکوه این ایام را با ساماندهی و گستردگی بیشتر به صورت پخش مستیقم داریم.

وی در ادامه به فعالیت موسسات قرآنی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ مؤسسه قرآنی، جامعه القرآن، دارالقرآن و نهج البلاغه در رفسنجان وابسته به موسسات کشوری در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رفسنجان فعالیت می کنند.

فرماندار رفسنجان هم چنین با اشاره به وجود موسسات قرآنی تک منظوره و چند منظوره در رفسنجان، گفت: بخش اصلی فعالیت این موسسات قرآنی است.

وی از فعالیت ۸۰ کانون فرهنگی مساجد در رفسنجان نیز خبر داد و افزود: بخش عمده فعالیت های این کانون ها اجرای برنامه های قرآنی برای استفاده مردم است.

فرماندار رفسنجان تعداد قاریان برجسته قرآن در رفسنجان را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: در مراسم جمع خوانی قرآن کریم که ماه مبارک رمضان امسال برگزار شد، ۱۵ تن از قاریان رفسنجان حضور داشتند و جزء خوانی را انجام دادند.

وی افزود: شهرستان رفسنجان با دارا بودن بیش از ۱۰۰ حافظ کل قرآن کریم و تعداد زیادی حافظ با جزء های کمتر، و هم چنین با داشتن ۸۴ محفل و مجلس قرآنی می تواند ادعا کند که شهرستانی قرآنی در کشور است.

ملانوری اضافه کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی مطلوب در زمینه فعالیت های قرآنی و تشکیل محافل بیشتر و با کیفیت بالاتر، تأثیر نور قرآن در زندگی مردم را به آن ها اثبات کنیم.

فرماندار رفسنجان رویکرد مدیریتی و اجرایی شهرستان را تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این شعار، اصلاح وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و خدمت به آن ها را در گرو اجرای برنامه های فرهنگی عنوان می کند.

وی اظهار داشت: فرهنگ، رفتار مردم است و باید عزم ملی و مدیریت جهادی در کنار آن ایجاد شود؛ همانطور که در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی حضور همه جانبه مردم را داشتیم.

ملانوری با اشاره به وجود ۴۵۰ آیه در قرآن با موضوع اقتصاد، گفت: توجه قرآن و روایات به بحث اقتصاد و چاپ کتب مختلف با موضوع اقتصاد، برنامه ریزی و توسعه، اهمیت سرمایه گذاری را بیان می کند  که در روایات متعددی به آن اشاره شده است.

وی افزود: تشکیل ستاد مثلث توسعه در رفسنجان و توجه به مقوله سرمایه گذاری در جلسات شورای فرهنگی و اداری، و فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه در کنار تشکیل کارگروه های تخصصی و اتاق فکر سرمایه گذاری، موجب جذب سرمایه گذاران در شهرستان شده است.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: هدف ما تسهیل امور سرمایه کذاری در رفسنجان است و در این راستا تلاش کرده ایم با بررسی طرح های راه یافته به کارگروه ها، امکان سرمایه گذاری را برای صاحبان سرمایه آسان نماییم.

وی توجه به مباحث اقتصادی در کنار موضوعات دینی را ضروری عنوان کرد و گفت: امروز استان کرمان و شهرستان رفسنجان، از بحرانی ترین مناطق کشور در بحث آب شرب، صنعتی و کشاورزی است و این موضوع می طلبد تا برای رونق اقتصادی، آب را بهینه مصرف کنیم.

ملانوری ادامه داد: متأسفانه فرهنگ مصرفی کنونی رایج در جامعه بر فرهنگ کا و تلاش غلبه می کند که باید به فرهنگ اشتغال و سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رفسنجان در طول تاریخ زبانزد امور خیر بوده است، و امروز نیز ایجاد شغل بهترین کار خیر قلمداد می شود، ضروریست به این امر توجه بیشتری شود.

برچسب ها:
اقتصادی پخش مستقیم جمع خوانی قرآن کریم رفسنجان شبکه استانی کرمان شبکه سراسری شما فرماندار رفسنجان محافل قرانی مسجد جامع رفسنجان مهبی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان