رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری توصیه می شود

  • شناسه خبر: 37514
رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری توصیه می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری امری ضروری است تا زنان بارداربتوانند به سلامت فرزند خوب و سالم خود را بدنیا آورند و در کنار این کار به سلامتی خود نیز لطمه ای وارد نشود. به گزارش”خانه خشتی” زهرا ثقفی در همایش مادران باردار […]

خانه » آخرین اخبار » رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری توصیه می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری امری ضروری است تا زنان بارداربتوانند به سلامت فرزند خوب و سالم خود را بدنیا آورند و در کنار این کار به سلامتی خود نیز لطمه ای وارد نشود.

به گزارش”خانه خشتی” زهرا ثقفی در همایش مادران باردار در رفسنجان افزود : بهترین کار برای اینکه یک مادر سالم باشید و فرزند سالم داشته باشید باید وزن غیر طبیعی خود را در دوران  بارداری کنترل کنید .

وی با اشاره به اینکه خانمهای باردار در گروههای مختلف شامل لاغری ، طبیعی ، اضافه وزن و چاقی قرار می گیرند  تصریح کرد : برخی خانمها جزء گروههای لاغرهستند و باید در زمان بارداری در هر هفته  ۵۰۰ گرم و افراد در گروه طبیعی باید در هر هفته ۴۰۰ گرم ،خانمهای باردار در گروه اضافه وزن در هر هفته ۳۰۰ گرم و خانمهای باردار در گروه چاقی نیز هر هفته ۲۰۰ گرم افزایش وزن داشته باشند .

وی تغذیه را در این دوران مهم تلقی کرد و افزود : سعی کنید از پروتئین بیشتر ، غذای کم چرب ، لبنیات و شیر و ماست و ماهی استفاده کنید .

این کارشناس ارشد مامایی توجه به پرورش فرزند را امری جدی برشمرد و گفت : پرورش فرزند از سه ماه قبل از بارداری باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است که از این زمان به تشکیل پرونده در مراکز بهداتی و انجام آزمایش بپردازید تا بدانید بارداری برایتان مضر است یا مفید.

ثقفی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که  فرمودند بهترین هدیه ای که یک مادر یا پدر می تواند به فرزندش عطا کند این است که یک همسر خوب برای خود انتخاب کند تصریح کرد : هدف از نقل این حدیث گوهر بار این است  که اگر فردی با شناخت کافی یک همسر خوب برای خود انتخاب کند ، بهداشت جسمی و روانی خانواده و فرهنگ اسلامی خانواده تامین می شود و افراد آن خانواده با آرامش در کنار هم زندگی می کنند.

زهرا ثقفی انجام ورزش را یکی از فرایند های مهم در دوران بارداری نام برد و گفت : برای کاهش درد زایمان با انجام حرکات و ورزشهای کششی  ، بدن خود و جنین را  سرشار از انرژی کنید  که این امر موجب کاهش اضطراب نیز می شود.

برچسب ها:
رعایت تغذیه سالم وانجام ورزش در زمان بارداری توصیه می شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان