رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

راه اندازی کلینیک سلامت رفسنجان در آینده ای نزدیک/سیستم نوبت دهی کلینیک حضرت علی ابن ابیطالب(ع) تلفنی می شود

  • شناسه خبر: 52192
راه اندازی کلینیک سلامت رفسنجان در آینده ای نزدیک/سیستم نوبت دهی کلینیک حضرت علی ابن ابیطالب(ع) تلفنی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در جهت رفاه حال مردم ، بزودی کلینیک سلامت در شهرستان افتتاح و تعدادی از پزشکان کلینیک مدرس به کلینیک جدید انتقال خواهد یافت.

خانه » آخرین اخبار » راه اندازی کلینیک سلامت رفسنجان در آینده ای نزدیک/سیستم نوبت دهی کلینیک حضرت علی ابن ابیطالب(ع) تلفنی می شود

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی در جلسه کمیته اجرایی طرح تحول سلامت که در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد، افزود: در جهت رفاه حال مردم ، بزودی کلینیک سلامت در شهرستان افتتاح و تعدادی از پزشکان کلینیک مدرس به کلینیک جدید انتقال خواهد یافت.

وی استقبال مردم از سیستم نوبت دهی تلفن گویا در کلینیک مدرس را خوب ارزیابی کرد و گفت: سیستم نوبت دهی کلینیک حضرت علی ابن ابیطالب(ع) نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.

دکتر اسماعیلی ندیمی ضمن تشکر از کلیه کارکنان دانشگاه که در اجرای طرح تحول نظام سلامت از هیچ تلاشی دریغ ننموده اند ، گفت: معاونین همانند گذشته تمام توان خود را در اجرای صحیح این برنامه به کار گیرند.

02

در ادامه جلسه معاون بهداشتی دانشگاه گزاری از برنامه های انجام شده در این معاونت را بیان نمود.

دکتر احمد جمالی زاده افزود: از دستاوردهای این طرح می توان به رضایت مردم بخصوص روستائیان، بالا رفتن میزان جذب پزشک در بیمه روستایی، پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و پرسنل اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۲۶ مرکز بهداشتی درمانی مجری طرح پزشک خانواده هستند ، گفت: ۱۳ مرکز دارای آزمایشگاه فعال( در سایر مراکز نمونه گیری انجام میشود)، ۱۶ مرکز دارای دندانپزشکی فعال و ۴ مرکز مجهز به بخش رادیولوژی می باشند.

دکتر جمالی زاده تصریح کرد: : ۱۱۳ هزار نفر در شهرستانهای رفسنجان و انار، تحت پوشش بیمه روستایی هستند.

انتقال آموخته های هریک از رابطین سلامت حداقل به ۵۰ نفر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، دکتر احمد جمالی زاده گفت : برخورداری از بالاترین حد استاندارد های منطقی سلامت حق مسلم هر انسانی است.

وی تصریح کرد : به استناد قانون اساسی، سلامت به عهده ی وزارت بهداشت و سایر بخش های توسعه می باشد ، اما تحقق این امر بدون درگیری اگاهانه ذینفعان امکان پذیر نیست.

او با اشاره به اینکه مشارکت به عنوان بخش اساسی از سیاست های بهداشتی شناخته شده است خاطرنشان کرد : از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت،اموزش سلامت را به عنوان نقطه اغاز فعالیت اعضا جوامع محلی در برنامه های سلامت توصیه نموده است.پیشگامان آموزش بهداشت را می توان از میان مردم هر روستا،شهر و جامعه ای برگزید.

دکتر جمالی زاده بر مشارکت مردم ونقش آن در کمک به سیستم خدمات بهداشتی درمانی و تعبیر سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد و افزود : استفاده از زنان داوطلب (رابطین بهداشت) در ایران و در برخی از کشورها در آگاهی دادن به خانواده ها در مورد مسائل بهداشتی،تجربه های موفقی بوده است.

01

وی گفت : معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در راستای سیاست کلی وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی و برنامه استراتژیک و عملیاتی با تکیه براصول و ارزشهای اسلامی مصمم است با شناسایی،سازماندهی و بهره برداری از ظرفیت های مردم و بستر سازی مناسب جهت همکاری های بین بخشی امکانات لازم را برای توسعه ی سلامت فراهم سازد.

دکتر جمالی زاده خدمات داوطلبانه را خدماتی برشمرد که افراد خیر اندیش بدون انتظار به پاداش مادی برای بهبود زندگی سالم و مناسب دیگران انجام میدهند و داوطلب سلامت به عنوان زنان (و مردان ) داوطلب محله می باشند که با برخورداری از مقبولیت اجتماعی مناسب و داشتن انگیزه و علاقه برای فعالیت های اجتماعی انتخاب و دعوت به همکاری می شوند.

وی افزود : در حال حاضر ۱۸۰۰ داوطلب سلامت زن و۶۰ داوطلب سلامت مرد در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مناطق شهری و روستایی در حال فعالیت می باشند.

دکتر جمالی زاده اهداف برنامه ی داوطلبان سلامت را ارتقای سطح سلامت جامعه،مشارکت مردم در برنامه ریزی،تصمیم گیری،استفاده ازهمکاری انان در مراقبت های اولیه بهداشت، ارائه خدمات بهداشتی درمناطق شهری و روستایی وعشایری، بهره گیری از امکانات موجودجامعه درجهت ارتقاء سلامت جامعه بشری در سطح محلی ومنطقه و فراهم کردن زمینه ای برای ورود زنان خانه دار به عرصه فعالیت های اجتماعی و توانمندسازی انها در جهت امور اجتماعی واقتصادی و فرهنگی دانست.

وی ادامه داد : درحال حاضر شهرستان رفسنجان ۲۶مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، ۴ پایگاه بهداشت شهری ، ۱ پایگاه بهداشت روستایی،۷۶خانه بهداشت روستایی مجری برنامه داوطلبین هستند که تعداد ۵۱۵ رابط سلامت شهری و ۱۱۴۸رابط سلامت روستایی ، ۳۲ داوطلب مرد ، ۳۰ داوطلب متخصص ( نماینده ادارات) و ۸۰ داوطلب غیر ایرانی که با این مراکز همکاری دارند.

دکتر جمالی زاده در خصوص شهرستان انار هم گفت : این شهرستان دارای ۴مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، ۱۲ خانه بهداشت روستایی مجری برنامه داوطلبین هستند که تعداد ۱۲۲ رابط سلامت شهری و ۲۳۴ رابط سلامت روستایی ، ۲۰ داوطلب مرد ، ۲۰ داوطلب متخصص ( نماینده ادارات) که با این مراکز همکاری می کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    عکاس سایت بسیار ناشی و عکسهیی می گیرد که یک مبتدی می تواند عکاسی کند همه عکاسانتان با فنون عکاسی خبری غریبه اند دوره بگذارید و اموزش بدهید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان