با حضور هنرمندان کشوری:

دومین جشن ولایت در اولین منطقه گردشگری شهرستان رفسنجان برپا شد

  • شناسه خبر: 48507
دومین جشن ولایت در اولین منطقه گردشگری شهرستان رفسنجان برپا شد

مردم شهرستان های رفسنجان، کرمان، زرند و سیرجان با شرکت در جشن بزرگ ولایت در روستای اودرج رفسنجان آغاز امامت امیر المومنین علی (ع) را جشن گرفتند.

خانه » آخرین اخبار » دومین جشن ولایت در اولین منطقه گردشگری شهرستان رفسنجان برپا شد

به گزارش “خانه خشتی”، مردم شهرستان های رفسنجان، کرمان، زرند و سیرجان با شرکت در جشن بزرگ ولایت در روستای اودرج رفسنجان آغاز امامت امیر المومنین علی (ع) را جشن گرفتند.

در این جشن که هنرمندانی از تهران، فارس و کرمان حضور داشتند، آثار و ابنیه تاریخی و دینی دهکده تاریخی اودرج به حضار معرفی شد.

اجرای برنامه های مهیج و متنوع در بهشت دیار کریمان

پخت کیک ۵۰۰ کیلویی، آتش بازی، پرواز بادبادک ها و نوافشانی از ویژه برنامه های جشن ولایت در رفسنجان بود که با صدای خوانندگان کشوری مهدی عبدلی و ابراهیم مختاری به اوج خود رسید.

هنرنمایی عباس منتجم خواننده طنز اهل شیراز و برگزاری فینال قوی ترین مردان استان و اجرای همخوانی گروه بضعه النبی روستای قاسم آباد از دیگر برنامه های جشن ولایت در رفسنجان بود.

سیدرضا نواب از مجریان توانای شبکه سوم سیما و شبکه قرآن که اجرای این برنامه مهیج را به عهده داشت، از اوردج به عنوان بهشت دیار کریمان یاد کرد و آب و هوای باصفای آن را مثال زدنی دانست.

جشن ولایت در روستای اودرج رفسنجان8

جشن ولایت در روستای اودرج رفسنجان2

سید رضا نواب مجری شبکه قرآن و جام جم

درخت پسته ۱۵۰۰ ساله اودرج رفسنجان، سند تاریخی ماست تا به دنیا نشان دهیم اینجا خاستگاه پسته در دنیاست

فرماندار رفسنجان که با معاون سیاسی اجتماعی و مشاور امور جوانان در این مراسم حاضر شده بود، از تلاش شورا و دهیاری روستا در برپایی جشن بزرگ ولایت به مناسبت بزرگترین عید شیعیان تشکر کرد و گفت: برگزاری چنین جشن هایی بهانه ای است برای اینکه یادآور شویم شیعه علی (ع) هستیم و الگوی ما امیر المؤمنین، ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت می باشند.

حمید ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اصالت های فرهنگی و اسلامی را ضروری دانست و گفت: ورود خرده فرهنگ هایی از سایر جوامع به کشور ما، نسل جوان و نوجوان را تهدید می کند؛ و توجه به اصالت های فرهنگی و ملی و فرهنگ غنی اسلامی و مذهب شیعه کمک می کند تا خود را بیمه کنیم و در حصاری قرار دهیم که آینده روشنی با حضور جوانان داشته باشیم.

وی افتخارات و پیروزی های پس از انقلاب اسلامی ایران را حاصل مدیریت جهادی و مشارکت مردمی دانست و گفت: حضور نسل جوان و پرتوان و منابع انسانی غنی و ارزشمند در وطل این سال ها، به پیروزی های بزرگ منجر شد و این افتخارات موجب شده امروز بزرگ ترین قدرت های دنیا در مخیله خود تصور تجاوز به آب و خاک کشور را نگنجانند.

ملا نوری با اشاره به وجود کهنسال ترین درخت پسته جهان در روستای اودرج خاطر نشان کرد: وجود این درخت ۱۵۰۰ ساله سند تاریخی ماست تا به دنیا نشان دهیم اینجا خاستگاه پسته در دنیاست.

وی افزود: آثار خوب و منحصر بفرد دهکده تاریخی اودرج این مکان را به منطقه خاص و ویژه گردشگری تبدیل کرده است.

فرماندار رفسنجان صنعت توریسم و گردشگری را از صنایع پردرآمد دنیا دانست و گفت: تلاش می کنیم اقدامات و مقدمات لازم برای برگزاری تورهای توریستی و گردشگری را فراهم کنیم تا ضمن معرفی این منطقه، در خلق ثروت و سرمایه در شهرستان موفق باشیم.

حمید ملانوری اقتصاد رفسنجان را متکی به پسته دانست و گفت: شهرستان رفسنجان دارای مناطق و آثار تاریخی و گردشگری منحصر بفردیست؛ وجود سرمایه های دادادی و منابع ارزشمندی چون قلعه ها، بادگیرها، کاروانسراها و بزرگ ترین خانه خشتی جهان نمونه آن هاست.

درخت کهنسال روستای اودرج رفسنجان

تأمین بودجه ۲ میلیاردی انتقال آب به روستای اودرج توسط اهالی

امام جماعت و عضو شورای روستای اودرج وجود آب خوشگوار و فراوان در این روستا را حاصل همت مردم روستا و اعضای شورا و دهیاری بیان کرد و گفت: به همت مردم روستا، تمامی بودجه ۲ میلیارد تومانی جهت انتقال اب به روستا تأمین گردید.

حاج محمدی تلاش شورا و دهیاری را در این امر مؤثر دانست و گفت: نتیجه تلاش این عزیزان منجر شده است ما اکنون ۲۰ لیتر آب در ثانیه داشته باشیم.

جشن بزرگ ولایت در روستای اودرج رفسنجان1

راهیابی ۷ نفر از قوی ترین مردان استان کرمان به مرحله نهایی

حسین شیبانی از داوران مسابقات قوی ترین مردان استان کرمان نیز از حضور ۱۳ ورزشکار از سراسر استان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: مسابقات قوی ترین مردان استان در رده سنی منفی ۱۰۵ برگزار و ۷ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به حضور آقای یاسر اسماعلی از قهرمانان جهانی به عنوان داور این دوره، گفت: با رأی هیئت داوران و با توجه به نتایح این دوره از مسابقات، آقایان سیستانی، اسدی از رفسنجان و پورباقری از زرند مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی در ادامه یاد و خاطره مرحوم داداشی از قوی ترین مردان ایران را گرامی داشت.

جشن بزرگ ولایت در روستای اودرج رفسنجان2گزارش: بهناز شریفی

عکس: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پرواز باد بادک ها جشن ولایت خانه خشتی درخت پسته 1500 ساله رفسنجان روستای اودرج قوی ترین مردان ایران کیک 500 کیلویی منطقه گردشگری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان