دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

در مذاکرات ثابت شد که با عقب نشینی ما جسارت غرب بیشتر می شود

  • شناسه خبر: 44188
در مذاکرات ثابت شد که با عقب نشینی ما جسارت غرب بیشتر می شود

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نرمش قهرمانانه و همراهی جمهوری اسلامی اما باز هم شاهد این بودیم که این کوتاه آمدن ها هیچ تاثیر مثبتی نداشت بلکه فشار ها و جسارت های غرب برملت را افزایش داد.

خانه » آخرین اخبار » در مذاکرات ثابت شد که با عقب نشینی ما جسارت غرب بیشتر می شود

 

سید باقر حسینی دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با “خانه خشتی“، با اشاره به بیانات مقام معظم رهببری در دیدار سفرا و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در یک ردیف دانست و اظهار داشت: در یک برهه ای عده ای تصور میکردند که با مذاکره و ارتباط با آمریکا بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، در حالیکه مذاکره با آمریکا غیر قابل قبول است و بسیاری از کشورهایی که در رابطه با آمریکا هستند در وضعیتی مطلوبی به سر نمی برند.

وی ادامه داد: اما برای نوعی تنویر افکار عمومی بحث مذاکرات و گفتگو آغاز شد تا اثبات شود که ارتباط و مذاکره با آمریکا بر بهبود مسائل اقتصادی اثر گذار نخواهد بود.

حسینی خاطر نشان کرد: آمریکا ذره ای از منافع خود کناره گیری نمی کند و در مذاکرات ۵+۱ و دوجانبه با آمریکا اثبات شد که هرچه ما عقب تر رویم او به دنبال فشار بیشتر است.

عضور هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود نرمش قهرمانانه و همراهی جمهوری اسلامی اما باز هم شاهد این بودیم که این کوتاه آمدن ها هیچ تاثیر مثبتی نداشت بلکه فشار ها و جسارت های غرب برملت را افزایش داد.

وی با اشاره به اصل قرار دادن بقای رژیم صهیونیستی از سوی ردیس جمهور آمریکا بیان داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی و نامشروع است و ما هم هیچ زمانی نمی توانیم با او کنار آییم و خط مشی نظام در این رابطه مشخص است و معتقدیم که اسرائیل قابل مذاکره نیست.

حسینی یادآور شد: جنایت هایی وحشیانه در سوریه، لبنان، غزه و افغانستان برای آمریکا مهم نیست بلکه او تنها حمایت و توجیه می کندو در همه جا اسرائیل را محق می داند اینها اثبات کرد که آمریکا تنها در جهت حفظ منافع اسرائیل حرکت می کند.

وی افزود: همه اینها برای آن کسانی که ارتباط و مذاکره را موثر می دانستند ثابت شد که دچار محاسبه غلط شده اند و شناخت دقیقی از دشمن خود آمریکا نداشتند.

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب پیرامون مذاکرات تصریح کرد:طبق گفته ی ایشان ما به گروه دیپلماسی کشورمان ایمان داریم این آمریکا است که قابل اعتماد نیست و نباید به او خوشبین بود

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه مذاکرات بی فایده دانست و گفت: مذاکرات زمانی معنا پیدا می کنند که برای کشور نتایج مثبتی در بر داشته باشد و امیدواریم که دستگاه دیپلماسی کشورمان تجدیدنظر نماید و برای ادامه مذاکرات برنامه جدیدی را تبیین کند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان