فرماندار ویژه رفسنجان:

در سال جاری برداشت پسته در رفسنجان یک تن در هکتار می باشد

  • شناسه خبر: 45227
در سال جاری برداشت پسته در رفسنجان یک تن در هکتار می باشد

معاون استاندار از افزایش ۳ برابری تولید محصول پسته رفسنجان در سال جاری نسبت به سال های گذشته خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » در سال جاری برداشت پسته در رفسنجان یک تن در هکتار می باشد

به گزارش “خانه خشتی”، معاون استاندار با حضور در مسجد شهدای الهیه جوادیه از زحمات دستگاه های اجرایی و شوراها در ایجاد پروژه های عمرانی و خدماتی این روستا قدردانی کرد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی ایجاد شد تا پروژه های بسیاری در بخش نوق به بهره برداری برسد.

حمید ملانوری هم چنین اظهار داشت: بحث ارتقاء روستای جوادیه به شهر، در حال بررسی است و پرونده آن در وزارت کشور موجود می باشد؛ امیدواریم این بحث زودتر به نتیجه برسد تا مردم شاهد تأسیس شهر و شهرداری باشند.

فرماندار ویژه رفسنجان اصلاح مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را از دغدغه های مقام معظم رهبری در سال مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بیان کرد و گفت: راهکار تحقق این امر، نزدیک شدن به مباحث فرهنگی، دینی، مذهبی و مکتبی است.

وی اصلاح بسیاری از مسائل اجتماعی را در گرو اجرای برنامه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: در دوران انقلاب، دفاع مقدس، عمران و آبادانی و سازندگی عزم ملی بسیار نقش داشته است و در حال حاضر نیز راه حل این مسائل، مشارکت مردمی و مدیریت جهادی است.

ملانوری در ادامه با اشاره به اهمیت لزوم توجه به اسراف در احکام و اعتقادات و مذهب ما، گفت: تأکیدات بسیاری در این خصوص انجام شده است که اگر آن ها را در رفتارهایمان بازنگری و اصلاح کنیم، شاهد اتفاقات بزرگ در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: گاهی در مصرف آب، برق، گاز اسراف می شود و عادی شدن این امر، پدیده اسراف را به فرهنگ و عرف جامعه تبدیل می کند.

سخنرانی فرماندار رفسنجان در مسجد جوادیه

فرماندار ویژه رفسنجان از افزایش ۳ برابری تولید محصول پسته نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: به لطف خداوند وضعیت پسته امسال بهتر از سال های قبل است و برآورد ما از برداشت پسته یک تن در هکتار می باشد.

وی گفت: برای برداشت این میزان محصول به ۱۲ هزار کارگر نیاز داریم که اگر این امکان توسط نیروهای بومی انجام شود، فرصت مناسبی برای کار و اصلاح معیشت خانوارها به وجود می آید.

معاون استاندار ایجاد ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی را نتیجه حضور اتباع بیگانه در شهرستان رفسنجان دانست و گفت: ورود اتباع بیگانه خرده فرهنگ هایی را به جامعه وارد می کند که به جامعه ما مربوط نیست.

حمید ملانوری ایجاد باور برای تلاش در زمینه تولید کار را ضروری عنوان کرد و افزود: دولت ینز در تلاش است تا کار مناسب با تخصص افراد ایحاد کند.

وی مساعد بودن وضعیت پسته در سال جاری را زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: باید به یکدیگر کمک کنیم تا هیچ بیکاری در شهر و روستا نداشته باشیم و از سرمایه های به وجود امده در توسعه شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار ویژه رفسنجان افزود: در حال حاضر ۱۲ تا ۱۳ هزار بیکار در رفسنجان داریم؛ در حالی که ۱۵هزار فرصت شغلی در شهرستان به دست کسانی سپرده شده که نباید باشد.

وی افزود: با همت مردمی باید فرهنگ توسعه، کار و مصرف به وجود آمده و زمینه ایجا اعتماد برای سرمایه گذاری در این دوره فراهم شود.

ملانوری حضور متکدیان در رفسنجان را از دیگر عوامل ایجاد ناهنجاری های اجتماعی بیان کردو گفت: هر ساله تعداد زیادی از متکدیان به شهر وارد می شوند که باید با همکاری مردمی از ورود آن ها جلوگیری نموده و در صورت مشاهده به نیروی انتظامی گزارش دهیم.

وی افزود: حضور متکدیان در این فصل مشکلات اجتماعی و بهداشتی جبران ناپذیری به شهر وارد می کند که باید با همت مردم از کمک های مختلف به آنان پرهیز کرد.

در پایان از بانوان ورزشکار حائز مقام در جشنواره کشوری بازی های بومی محلی که خرداد ماه امسال در بهرمان برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
بهرمان جوادیه الهیه نوق رفسنجان نوق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان