” دره دُر ” روستایی با چشم اندازی سرسبز ،کوهستانی زیبا و چشمه های روان

  • شناسه خبر: 36485
” دره دُر ” روستایی با چشم اندازی سرسبز ،کوهستانی زیبا و چشمه های روان

” دره دُر ” روستایی در ۴۲ کیلومتری شهرستان رفسنجان با چشم انداز سرسبز ، کوهستانی زیبا و چشمه های روان هرساله میزبان میهمانان نوروزی است. به گزارش  “خانه خشتی”،این روستا که در دامنه کوه ها خود را همچون مرواریدی نمایان کرده است و زیبایی های کوهستانی به آن رنگ و لعابی خاص داده است به طوریکه که […]

خانه » آخرین اخبار » ” دره دُر ” روستایی با چشم اندازی سرسبز ،کوهستانی زیبا و چشمه های روان

” دره دُر ” روستایی در ۴۲ کیلومتری شهرستان رفسنجان با چشم انداز سرسبز ، کوهستانی زیبا و چشمه های روان هرساله میزبان میهمانان نوروزی است.
به گزارش  “خانه خشتی”،این روستا که در دامنه کوه ها خود را همچون مرواریدی نمایان کرده است و زیبایی های کوهستانی به آن رنگ و لعابی خاص داده است به طوریکه که از رفتن و زندگی کردن در آنجا لذت می برید. جذابیت های این روستا به حدی است که هر گردشگری را محو تماشای خود می کند و می توان آن را یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و طبیعی اطراف شهر رفسنجان به حساب آورد.

همچنین مردم این روستا بسیار شاد و مهمان نواز هستند و ز گردشگرانی که به روستایشان میایند ، به بهترین شکل پذیرایی می کنند.

این روستا دارای سه امامزاده است که نام دو تن از این زیارتگاهها شاهزاده عبدالله (ع) و شاهزاده علی اصغر (ع) است .

در منطقه خوش آب و هوای این روستا به نام تنگر ۷۳۰ درخت چنار وجود دارد که با جاری بودن آبشاری روان از دل کوه در بین این درختان ، منظره زیبایی
برای گردشگران این منطقه ایجاد کرده است.

چشمه آب معدنی در این روستا ، طبیعت و سرزندگی فراوانی را برای این روستا و مکانی مناسب برای گردشگران به وجود آورده است و از بهترین آب معدنی های ایران به شمار میاید.

آب این چشمه در هیچ فصلی از سال کم نمی‌شود. فصل های بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن و پیدا کردن خلوتی برای آرامش در این روستاست تا بتوان چند روزی از زندگی شهری رها شد و به گذشته های شیرین دور برگشت.

دهیار روستای ” دره دُر ” رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار“خانه خشتی”گفت : تعطیلات  آخر هفته در ایام بهار و تابستان ، طبیعت این روستا میزبان بیش از هفتصد خانوار است. محمد تقی زاده افزود :محصولات این روستا شامل انجیر ، زردآلو ، گردو ، آلبالو ، هلو ، گیلاس ، خرمالو و آلو است و انار این منطقه جزء مرغوبترین و آبدارترین انار در ایران است .

وی تصریح کرد : آب این منطقه معدنی و همچنین خاکش نیز دارای عناصر معدنی است و به همین دلیل  بهترین انار از اینجا بدست می آید.

تقی زاده به دو قنات چشمه دره دُر و چشمه علی آباد اشاره کرد و افزود : این چشمه ها در فصول بهار و تابستان جوشانند و اهالی از آبی گوارا بهره مند هستند.

وی همچنین از درخت چنار با قدمتی ۷۰۰ ساله یاد کرد و گفت : بلندای زیبای این درخت چشم هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند و در کنار این درخت جوی آب روان است و در تابستان سالمندان و در راه مانده ها از سایه این درخت لذت می برند.

دهیار روستای دره دُر خاطرنشان کرد : هرساله سر سبزی و طراوت این روستا در سیزده فروردین میزبان بیش از ۱۶ هزار نفر می باشد.

برچسب ها:
" دره دُر " روستایی با چشم اندازی سرسبز ،کوهستانی زیبا و چشمه های روان خانه خشتی دره دُر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان