داوطلبین سلامت ناجیان جامعه / از داوطلبین سلامت دررفسنجان تجلیل شد

  • شناسه خبر: 37287
داوطلبین سلامت ناجیان جامعه / از داوطلبین سلامت دررفسنجان تجلیل شد

کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت : رابطین بهداشت ناجیان سلامت هستند و عمل آنها نزد خلق خدا و پروردگار مقدس است چرا که در راستای سلامتی همنوع خود گام برمی دارند. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،  فاطمه خسروی در مراسم تجلیل از داوطلبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، افزود : رابطین سلامت می توانند در […]

خانه » آخرین اخبار » داوطلبین سلامت ناجیان جامعه / از داوطلبین سلامت دررفسنجان تجلیل شد

کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت : رابطین بهداشت ناجیان سلامت هستند و عمل آنها نزد خلق خدا و پروردگار مقدس است چرا که در راستای سلامتی همنوع خود گام برمی دارند.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،  فاطمه خسروی در مراسم تجلیل از داوطلبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، افزود : رابطین سلامت می توانند در خانواده ها علاوه بر نجات جسم رنجور بیمار به نجات روح اعضای ان خانواده با انتقال آموخته های دینی و فرهنگ فاطمی نیز بپردازید.

 وی بنا  به روایتی از پیامبر گرامی اسلام  افزود : ایشان فرمودند به واسطه لبخندی که یک زن  بر لبان شوهرش می نشاند خداوند ملکی در دفتر اعمال وی قرار می دهد که این ملک اگر وارد دنیا شود تمام عالم از عشق او بی هوش می شوند .

وی مقام یک زن را از هز جیزی والاتر دانست و گفت : بیشتر تحقیقات دانشمندان در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده است که تمام سرطانها ، آلرژیها و ناراحتیهای قلبی و سکته ها و دیگر امراض در اثر غم و اندوه است.

خسروی  تصریح کرد : امام علی (ع۹ در روایتی بیان کردند که غم و اندوه نصف پیری است  و ما می توانیم درسهای عبرت آموز زیادی از زندگی این مولای متقیان و همسر گرامی شان حضرت زهرا (س) بگیریم

وی افزود : چادر تنها ارثیه حضرت فاطمه (س) برای ما نیست بلکه ازدواج آنها و تمام زندگی ایشان باید سرلوحه بشر قرار گیرد در خانه از چگونه زندکی کردن حضرت زهرا و همرش سخن بگویند تا در این راستا به هدف خود یعنی آرامش و نشاط که موجب طول عمر و سلامتی می شود و در نهایت به لقائ پروردگار منتهی شود برسد.

خسروی در جمع داوطلبین سلامت گفت : شما که ئر ابتدا به خانواده ها وارد می شوید و جسم آنها را درمان می کنید چه بسا می توانید در ارتقاء سلامت روح آن خانواده ها نیز نقشی اساسی داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد : امروزه در ازدواجها مشکلاتی بروز می کند به طوریکه طلاقهای عاطفی سیر صعودی بالایی را  طی می کند و تنها در سند ازدواج این دو نفر زن و شوهرند نه در زندگی .

خسروی گفت : متاسفانه امروزه افراد عبادت را در تسبیح و مهر نماز و سجاده می بینند و عبادتی که می تواند در روابط زن و شوهری به همدیگر با ابراز علاقه و محبت باشد نیست ، کانون گرم خانواده ها با وجود محبت بین افراد خانواده رونق می گیرد  .

وی تصریح کرد : امروزه بسیاری از ناهنجاریها و ارتباطات نامشروع در بیرون از خانواده و دوستی های ناباب مقصد افرادی است که محبت را بیرون از خانه می جویند.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرماید ” ای زن تو منبع عشقی ، دلبری کن” افزود : منظور از این دلبری ، یعنی برای شوهرت دلبری کن تا روابط تحکیم یابد و خانواده ای الگو برای دیگران باشید.

وی توصیه کرد : زنان و مردان تفاوتهایی دارند که جا دارد در این زمینه مطالعاتی داشته باشند تا از تفاوتهای همدیگر آگاه باشند و به خیلی از نابسامانی ها خاتمه دهند و گرمی و صفا به خانواده هدیه دهند.

خسروی افزود : اگر مرد وارد خانه شد زن ابتدا با هر نوشیدنی که می تواند از وی اتقبال کند زیرا نوشیدنی هرچه که باشد موجب پایین آوردن آدرنالین در مرد می شود و سسب فروکش کردن اعصاب وی می شود.

وی به فاطمه شناسی اشاره کرد و گفت : شناخت رفتارهای حضرت زهرا (س) و انتقال این رفتارها به دیگران ، اشاعه فرهنگ ناب فاطمه (س) است که می تواند کمک بسیاری در ایجاد روحیه شاداب در افراد شود.

وی به آیه ۳۲ سوره نساء اشاره و خاطرنشان کرد : در این آیه آمده است وظیفه یک مرد آوردن  روزی و نفقه به خانه استو وظیفه یک خانم نیز مادر بودن و همسری مهربان برای شوهر بودن است.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده بنا به فرمایش حضرت امیرالمومنین (ع) که زن گل است افزود : خداوند در ستایش و لطافت وجودی زن با عاطفه ای که دارد خیلی سریع می تواند اوضاع را بچرخواند ، او را به گل و ریحانه تشبیه کرده است چرا که اگر دستی به برگهای این ریحانه تماس بگیرد ردی از این فرایند بر گل ریحانه می نشیند و منظور این است که اگر مردی دست به این گل بزند خراش برمیدارد و ردش می ماند پس قدر موهبت های الهی را باد دانست.

 در این مراسم از ۱۵ داوطلب نمونه شهری و ۱۵ برگزیده آزمون تغذیه با اهدا لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
داوطلبین سلامت ناجیان جامعه / از داوطلبین سلامت دررفسنجان تجلیل شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان