مدیرگروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

حیوان گزیدگی با سگ در رفسنجان رو به افزایش است

  • شناسه خبر: 37101
حیوان گزیدگی با سگ در رفسنجان رو به افزایش است

مدیرگروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیشترین آسیبها ناشی از حیوان گزیدگی با سگ ۸۰ درصد در کل کشور است تصریح کرد : در رفسنجان در سال ۸۸ هفتصد مورد ، و در سال ۹۱ یکهزار و ۱۴۶ مورد اتفاق افتاد که نشان دهنده افزایش یک ونیم برابری حیوان […]

خانه » آخرین اخبار » حیوان گزیدگی با سگ در رفسنجان رو به افزایش است

مدیرگروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیشترین آسیبها ناشی از حیوان گزیدگی با سگ ۸۰ درصد در کل کشور است تصریح کرد : در رفسنجان در سال ۸۸ هفتصد مورد ، و در سال ۹۱ یکهزار و ۱۴۶ مورد اتفاق افتاد که نشان دهنده افزایش یک ونیم برابری حیوان گزیدگی با سگ است.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، سیدمحسن نژادقادری در همایش روز جهانی بهداشت در سالن ذکریا افزود : در سال ۹۱ به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت در کشور ۲۰۰ مورد حیوان گزیدگی رخ داد این در حالی است که در رفسنجان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر ، ششصد مورد اتفاق افتاد .

IMG_3458
وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیبها ناشی از حیوان گزیدگی با سگ ۸۰ درصد در کل کشور است تصریح کرد : در رفسنجان در سال ۸۸ هفتصد مورد ، و در سال ۹۱ یکهزار و ۱۴۶ مورد اتفاق افتاد که نشان دهنده افزایش یک ونیم برابری حیوان گزیدگی با سگ است.
محسن نژادقادری گفت : مرگ ناشی از حیوان گزیدگی با سگ در کشور در سال ۹۱ شش مورد و در رفسنجان دو مورد داشتیم.
وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته سه مورد در کشور بر اثر هاری فوت شدند که از این تعداد ۱ نفر رفسنجانی بودند.

وی توصیه کرد : افراد دارای سگ حتما به قلاده گذاری اهمیت دهند و واکسن ضدهاری را نیز از مرکز بهداشت بهداشت روبروی موزه ریاست جمهوری دریافت کنند.
وی به بیماری خطرناک دیگری به نام تب مالت( بروسلوز ) اشاره و اضافه کرد: این بیماری از سال ۶۸ در کشور شیوع پیدا کرد و از سال ۸۹ روند صعودی را طی می کند به طوریکه بر اساس آمار جمعیت کشور باید در مقابل یکصد هزار نفر ۲۱ مورد ثبت شود و در رفسنجان حداکثر باید شصت مورد اتفاق بیافتد کهدر سال ۹۱ هفتاد و سه مورد و در سال ۹۲ یکصد و ۸۷ مورد رخداد.
دکتر نژادقادری تاکید کرد : دامداران ، کشاورزان و زنان خانه دار که در منزل به نگهداری دام به تعداد کم می پردازند باید خیلی مواظب باشند چرا که این افراد در معرض خطر ابتلا به تب مالت هستند.
مدیرگروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابتلا به بیماری سالک با ناقل پشه را روندی رو به پایین عنوان کرد و افزود : این بیماری از طرف بافق استان یزد به منطقه نوق رفسنجان وارد شد و شیوع پیدا کرد که خوشبختانه با پیشگیری و درمان به موقع این بیماری کنترل شد.
وی بیان کرد : در سال ۹۲ پنجاه مورد ابتلا به سالک داشتیم که در جاهایی غیر از رفسنجان آلوده شده و به رفسنجان عزیمت کرده بودند.
محسن نژادقادری خاطرنشان کرد : طرح ریشه کنی بیماری سالک در رفسنجان از سه سال گذشته آغاز شد .

وی همچنین بیماری مالاریا را که ناقل آن پشه مالاریا است را خطرناک عنوان کرد و گفت : این بیماری در ده سال گذشته بیش از ۶۶۰ هزار نفر در دنیا را به کام مرگ فرستاد.
وی به بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود : در کشور ایران این بیماری نیز در سال گذشته ۹۳ نفر را مبتلا کرد و از این تعداد ۱۳ نفر فوت شدند.
نژاد قادری تصریح کرد : استان کرمان به دلیل مجاورت با استان سیستان و بلوچستان در معرض خطر است چرا که از مرزهای کشور دام وارداتی به استان سیستان و بلو چستان صورت می گیرد و تضمینی در سلامت بودن دام وجود ندارد.

برچسب ها:
حیوان گزدیگی خانه خشتی رفسنجان سگهای ولگرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان