آذین در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس:

حضور گسترده اتباع افغان معضلی بزرگ در رفسنجان / رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند

  • شناسه خبر: 44860
حضور گسترده اتباع افغان معضلی بزرگ در رفسنجان / رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند اما برای تامین آب زراعت این شهرستان نه تنها اقدامی صورت نگفته بلکه با احداث سد در مس سرچشمه موجبات نابودی پسته‌کاری این شهرستان فراهم شده است.

خانه » آخرین اخبار » حضور گسترده اتباع افغان معضلی بزرگ در رفسنجان / رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند

به گزارش “خانه خشتی“، حسین آذین، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه دوم شهریورماه در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی با ابراز خرسندی از محاکمه دانه‌درشت‌ها توسط دستگاه قضایی که امید‌ها را برای مقابله با فساد در کشور روشن نگه می‌دارد به تجلیل از موضعگیری رئیس‌جمهور پس از استیضاح وزیر سابق علوم پرداخت و تاکید کرد: خط قرمز ما نمایندگان مجلس فتنه است.

وی با اشاره به بازگشایی سفارت انگلستان در کشورمان گفت: آیا نباید این بازگشایی با موافقت مجلس صورت بگیرد؟

آذین بایادآوی سیاست‌های خصمانه انگلستان نسبت به کشورمان و تاکید بر اینکه این سیاست‌ها تغییر نکرده است گفت: ملت کارنامه سیاه دولت انگلیس در طول دو قرن اخیر را فراموش نکرده است.

وی به تحمیل قراردادهای دارسی، هرات، اشغال ایران در طول دو جنگ جهانی، نقش‌آفرینی در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و … توسط دولت انگلستان اشاره کرد و گفت: امروز نیز داعش یکی از ابزارهای دست انگلستان در منطقه است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس جنگ آمریکا علیه داعش را جنگی زرگری خواند و با محکوم کردن سیاست رژیم صهیونیستی در ترور رهبران فلسطینی بیان کرد: نسل جدید مقاومت انتقام شهدا را خواهد گرفت و فلسطین را از لوث وجود غاصبان پاک خواهد کرد.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از الزامات تحقق سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف، ترجیح کالاهای داخلی به خارجی از جمله ضرورت‌های شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی است و این روند اصلاح نمی‌شود مگر آنکه مسئولان در این مسیر پیشقدم شوند.

آذین با ذکر این نکته که بسیاری از بنگاه‌ها به جای فعالیت دولتی به سمت واسطه‌گری پیش رفته‌اند به وضعیت نامناسب اتباع بیگانه در شهرستان‌ها به ویژه شهر رفسنجان اشاره کرد و تصریح کرد: حضور گسترده اتباع افغان در رفسنجان سبب ناامنی این شهر شده است.

وی اشغال فرصت‌های شغلی، ازدواج‌های غیرقانونی، جرم و جنایت و جمع‌آوری کمک برای داعش را از جمله معضلات حضور افغان‌ها در رفسنجان خواند و در بخش دیگری از نطق خود در مورد بحران آب در این شهر گفت: رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند اما برای تامین آب زراعت این شهرستان نه تنها اقدامی صورت نگفته بلکه با احداث سد در مس سرچشمه موجبات نابودی پسته‌کاری این شهرستان فراهم شده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به ذخایر فراوان معدنی استان کرمان اشاره کرد و افزود: گستردگی استاد کرمان عملا حضور استاندار و دیگر مدیران استانی را کمرنگ کرده لذا تقسیم این استان به دو یا چند استان ضروری است.

آذین در پایان با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی شایسته‌سالاری در مجلس گفت: زمانی می‌توان از مجلس شورای اسلامی سخن گفت که در مناصب آن شایسته‌سالاری صورت گرفته باشد.

منبع: فارس

برچسب ها:
آذین اخبار رفسنجان حضور گسترده اتباع افغان معضلی بزرگ در رفسنجان / رفسنجان در حوزه ارز‌آوری کشاورزی برای کشور حرف اول را می‌زند رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کشاورز

    از رای که به اذین دادم پشیمانم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان