گزارش/ حجاب؛ خوب یا بد؛ مسئله این است

  • شناسه خبر: 42265
گزارش/ حجاب؛ خوب یا بد؛ مسئله این است

پیرو صحبت های امام جمعه رفسنجان در خصوص برخورد جدی با بی حجابان و بد حجابان مبنی بر عدم ارائه خدمات به آن ها، بر آن شدیم تا به ارائه گزارش در این خصوص بپردازیم.

خانه » آخرین اخبار » گزارش/ حجاب؛ خوب یا بد؛ مسئله این است

به گزارش “خانه خشتی”، در صحبت هایی که با مردم و مسئولین فرهنگی انجام دادیم، متوجه شدیم که بسیاری از بی حجابان و بد حجابان، به رعایت آن اعتقاد دارند و محدوده آن را خودشان تعیین می کنند، وقتی از افراد سوال می شد که چرا با وجود اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم، حجاب ندارید، در پاسخ فقط لبخند می زدند، آیا غیر از این است که حجاب با قانون کشور ما هیچ منافاتی ندارد و همه ما به عنوان یک شهروند و یک مسلمان ملزم به رعایت آن هستیم؟

مصاحبه مردمی حجاب و عفاف.پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی1

حضور در مکان های عمومی که در آن شعار «از دادن هر گونه خدمات به خانم های بی حجاب جداً معذوریم» در سردرب قرار گرفته است، ما را با شواهد دیگری روبه رو می کند، انگار یاد گرفته ایم فقط شعار دهیم!

آقای محترم مسئول! بله با شما هستم، خانم های ما معتقدند حجاب صرفاً مخصوص خانم ها نیست و آقایان نیز بایستی آن را رعایت کنند.

حجاب و عفاف رفسنجان. پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی

عده ای نیز سخت گیری های ازدواج و ناتوانی افراد برای تشکیل زندگی مشترک را از عوامل بد حجابی و بی حجابی عنوان کردند و معتقد بودند اگر ازدواج حل شود، بی حجابی هم خود به خود درست می شود.

اما سوال اینجاست که جمع زیادی از بی حجابان ما را خانم هایی تشکیل می دهند که هم اکنون متأهل بوده و یا صاحب فرزندانی نیز هستند؛ آیا در این افراد حجاب معنای دیگری پیدا کرده است؟

خانواده نیز عامل مهمی بود که که در ارتباط مستقیم با این پدیده قرار دارد؛

2حجاب و عفاف رفسنجان. پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی

برخی حرف دیگری داشتند، می گفتند اینقدر دزدی، دروغ، غیبت و اقدامات خلاف قوانین دیگری وجود دارد، که پرداختن به حجاب ضرورتی ندارد!

خانمی تحصیل کرده نیز اذعان داشت هم اکنون در کشورهای غیر اسلامی افرادی به حجاب روی آورده اند که در قانون کشور آن ها رعایت حجاب نیامده است!

مصاحبه مردمی حجاب و عفاف. پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی2

خانمی دیگر به خبرنگار ما گفت: رعایت حجاب به فرهنگ خانوادگی فرد برمی گردد و وقتی درصد کمی بی حجاب اند، نباید نظر اقلیت بر جامعه حاکم شود و اینطور تصور شود که کل جامعه به این آسیب دچار شده است؛ تعداد افراد با حجاب در کشور ما به مراتب بیشتر از بی حجابان است.

شایسته است کمی به اطراف خود بنگریم و برای رفع این مشکل از خودمان شروع کنیم، هر یک از ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از گسترش فرهنگ بی حجابی و بدحجابی در شهر خود جلوگیری کنیم.

برچسب ها:
ازدواج بدحجابی بی حجابی حجاب و عفاف رفسنجان زنان شعار مسلمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان