فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه کشور

تولد داعش و طالبان شیوه ی جدید جنگ ابرقدرت ها بر ضد اسلام است

  • شناسه خبر: 46586
تولد داعش و طالبان شیوه ی جدید جنگ ابرقدرت ها بر ضد اسلام است

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه کشور گفت : ابرقدرت ها که نمی توانند متدینین و کشورهای اسلامی را تحمل کنند به افکار مردم روی آورردند و طالبان و داعش را خلق کردند، در این شیوه مسلمانان را به جان هم انداختند و می خواهند به دنیا ثابت کنند که اسلام این است.

خانه » آخرین اخبار » تولد داعش و طالبان شیوه ی جدید جنگ ابرقدرت ها بر ضد اسلام است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، سردار غلامحسین مصدقی در آیین رژه نیروهای مسلح در رفسنجان اظهار داشت : هفته دفاع مقدس یادآور صبر و شکیبایی خانواده های معظم شهدا، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، ایثارگری جانبازان دلاورو تلاش نیروهای سپاه و بسیج است.

وی افزود: : جنگ وسیله ای است برای رسیدن به اهداف آرمانی ، نظامی، اقتصادی، زئوپولتیک و سیاسی است و وقتی دیکتاتوران نتوانند از راه تهدیدات اقتصادی به اهداف خود برسند جنگ را برمی گزینند.

مصدقی خاطر نشان کرد : در یک طرف جنگ، دولت های ضعیف و ملت های مظلوم و طرف دیگر دیکتاتوران و خون آشام ها هستند، دریک طرف جنگ تجاوز و رسوخ به خاک کشورها و در طرف دیگر دفاع از ارزشها و آرمانها ست ، در یک طرف جنگ عده ای برای امیال سرداران و بزرگان خود و روسای خود جان خود را از دست می دهند و در طرف دیگر عده ای در راه اسلام تا آخرین قطره خون خود می جنگند یا پیروز یا شهید می شوند.

سردار غلامحسین مصدقی تصریح کرد : با پیشرفت های نظامی و تسلیحاتی در طول تاریخ، شیوه های جنگ نیز عوض شده و وارد عرصه نبرد و وارد زندگی ها شده است.

وی گفت : در جنگ های نسل اول نبرد تن به تن با ابزار چوب و نیزه بود در حالی که در جنگ های نسل دوم با اختراع باروت و توپ و تفنگ و تشکیل گروه های تاکتیکی سرنوشت جنگ ها رقم می خورد.

مصدقی بیان کرد : در جنگ های نسل سوم با تکنولوژی هوایی و زمینی و ورود هواپیماها و هلیکوپتر ، سلاح های شیمیایی ، میکروبی و هسته ای به عرصه جنگ ، دیگر جنگ شکل دیگری به خود گرفت که نمونه آن جنگ هیروشیما که ناجوانمردانه مردم را به خاک و خون کشیدند و جنگ را به نفع خود تمام کردند.

رژه نیروهای مسلح-93-رفسنجان

 

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه  ادامه داد : در جنگ های جهانی اول و دوم کشورهای آمریکا، آلمان، بلژیک و …. همه با هم جنگیدند که در جنگ جهانی اول ۱۲ میلیون نفر کشته و در جنگ جهانی دوم ۲۰ میلیون کشته و ۴۰ میلیون نفر زخمی شدند.

وی افزود : بشر پس از این جنگ ها به این نتیجه رسید که در بروز جنگ جهانی سوم شیوه و روش جنگ را تغییر دهند چرا که بدون تغییرجنگ ، متحمل خسارت ها و هزینه های هنگفت می شدند آنها برای رسیدن به خواسته هایشان با لشکر کشی به هر کجا می خواستند می رفتند و کشور گشایی می کردند و جنگ آمریکا با ویتنام و اشغال افغانستان توسط شوروی از این نمونه جنگ هاست.

او خاطرنشان کرد : باز هم بشر با این جنگ ها متحمل خسارت می شد و به این فکر افتاد جنگ های نیابتی را انتخاب کنند به این صورت که کشورهای دیگر را وارد جنگ می کردند و خود وارد نبرد نمی شدند و نمونه آن جنگ تحمیلی بین ایران و عراق است.

سردار مصدقی گفت : بشر و کشور های سلطه گر شیوه چهارم جنگ جهانی علیه اسلام و برای رسیدن به اهداف شوم خود برگزیدند.

وی افزود : در این شیوه آنها نمی توانند متدینین و کشورهای اسلامی را تحمل کنند به افکار مردم روی آورردند و طالبان و داعش را خلق کردند در این شیوه مسلمانان را به جان هم انداختند و می خواهند به دنیا ثابت کنند که اسلام این است.

وی تصریح کرد : آیا اسلام دین خشن است ؟ هدف مهم آمریکا خشونت است و بدست آوردن آنچه که سهم اش نیست و باید هوشیار باشیم ، انها بدنبال این هستند اسلام را به عنوان دینی که نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد جلوه کنند.

وی اظهار داشت : جنگ تحمیلی بین ایران و عراق تحمیلی و نیابتی بود و عراق با پشتیبانی ۳۸ کشور از مرزهای جنوب شرقی به ما حمله کردند و شهرهای بسیاری را از جمله مهران ، دهلران، سوسنگرد، نفت شهر و خرمشهر به تصرف درآوردند.

وی گفت : اما ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) بدون پشتوانه جنگیدند و پیروز میدان شدند و سرزمین های اشغالی را از چنگال دشمن پس گرفتند.

وی یادآور شد : در جنگ و دوران دفاع مقدس که با رهبری فرزانه انجام شد تنها جنگی در طول ۲۰۰ سال گذشته بود که موقعیت ارضی و سرزمینی خود را حفظ کرد و نگذاشت ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان بیافتد.

رژه نیروهای مسلح-93-رفسنجان (5)

وی با طرح این سوال که چرا ابرقدرتها کشور عراق را برای جنگیدن با ایران انتخاب کردند؟ جواب داد : زیرا ایران از نظر معادن طلاو مس و سنگ های قیمتی مملو است، و دسترسی به آب های آزاد دارد که از این طریق و با کنترل تنگه هرمز می تواند ۷۰ درصد نفت جهان را کنترل کند.

وی ادامه داد : ایران ارتباط بین اروپا و خاورمیانه است و مورد طمع کشورهای بیگانه است ، ایران کشوری نفت خیز و پر از منابع گاز است که براحتی می تواند کشورش را تامین کند.

وی افزود : به همین دلیل برای بدست آوردن ایران اسلامی و دست یافتن به منابع با ارزش دنیوی و به چالش کشاندن ارزشهای معنوی ایرانیان صدام را انتخاب کردند صدام نیز برای دسترسی به خلیج فارس از راه اروند رود در ایران ، گرفتن بخش هایی از ایران مانند خوزستان و خرمشهر و نابودی ایران قبول کرد و ۸ سال بر ایران جنگید و دلاورمردان و شیر زنان ایران اسلامی نگذاشتند یک وجب از میهن اسلامی به دست عراق و دشمنان قسم خورده ایران بیافتد.

سردار غلامحسین مصدقی دستاوردهای دوران دفاع مقدس را تقویت و ساماندهی نیروهای مسلح، شکل گیری بسیج سازندگی، خودکفایی تسلیحاتی و مطرح شدن در سازمانهای بین المللی است زیرا سازمانهای بین المللی به متجاوز بودن عراق اعتراف کردند.

در این رزمایش نیروهای مسلح یگان های مقاومت ، نیروهای بسیجی ، نیروهای گردان های مختلف ، بسیج دانشجویی قدرتهای دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و این مراسم با رژه موتوری به کار خود پایان داد ضمن اینکه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در این شهرستان اجرا می شود.

رژه نیروهای مسلح-93-رفسنجان (6)

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان