فرماندار رفسنجان:

تقدیر از حاملان قرآن که منشأ خیر و برکت اند، تجلیل از دین، قرآن، اعتقاد و فرهنگ است

  • شناسه خبر: 42400
تقدیر از حاملان قرآن که منشأ خیر و برکت اند، تجلیل از دین، قرآن، اعتقاد و فرهنگ است

فرماندار رفسنجان گفت: تقدیر از حاملان قرآن که منشأ خیر و برکت هستند، تجلیل از دین، قرآن، اعتقاد و فرهنگ است.

خانه » آخرین اخبار » تقدیر از حاملان قرآن که منشأ خیر و برکت اند، تجلیل از دین، قرآن، اعتقاد و فرهنگ است

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، از برگزاری سه فعالیت قرآنی بزرگ در رفسنجان ابراز خرسندی کرد و گفت: به همت مسئولین و نهادهای فرهنگی جمع خوانی قرآن کریم سحرگاه هر روز پس از نماز صبح در مسجد جامع با پخش مستقیم از شبکه استانی و شبکه سراسری شما برپا می شود.

حمید ملانوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن، حجاب و عفاف از سوی اداره ارشاد و آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان، اظهار داشت: رفسنجان با دارا بودن ۲۸۷ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ حافظ قرآن دارد؛ یعنی از هر ۲۸۷۰ نفر یک حافظ؛ که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است؛ ضمن اینکه در کنار آن حافظینی با جزء های کمتر نیز در حال تعلیم اند تا در آینده به خانواده حافظان کل بپیوندند.

فرماندار رفسنجان گفت: تجلیل از حافظان قرآن کریم، فتح بابی است تا در راستای منویات مقام معظم رهبری و شکل گیری جامعه اسلامی ایده ال، در ایفای نقش فرهنگی شهرستان رفسنجان به عنوان قم ثانی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس اعتقادات ما بزرگ ترین رکن جامعه که باعث رشد و رستگاری می شود، خانواده است که در اسلام بر ارزش بالای آن توجه شده است.

ملانوری فروپاشی خانواده ها و افزایش تبعات اجتماعی را ناشی از کمرنگ شدن نقش خانواده و کم توجهی به این مسئله دانست و گفت: برگزاری چنین محافلی با موضوع قرآن، علاوه بر اجتماع مسلمانان، لزوم توجه به این موضوع مهم را بر اساس تعالیم اسلامی خاطر نشان می کند.

فرماندار رفسنجان به نقش خانواده ها در ایجاد پویایی و توسعه اشتغال اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ کار و تلاش، اجتماعی بودن، فرهنگ مصرف، پس انداز، سرمایه گذاری، کارآفرینی و اشتغال، نوع دوستی و کمک به یکدیگر را خوب بیاموزیم.

حمید ملانوری گفت: آنچه در رشد جامعه مؤثر است، و به ما یاد داده شده است، در قرآن به عنوان کلام وحی وجود دارد و در این راستا حفظ اصالت های فرهنگی، ایرانی و اسلامی و اعتقادات شیعی ضرورت دارد و همه دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی مذهبی باید دست به دست هم دهند تا به اصالت های دینی مان توجه کنیم.

وی افزود: این تجلیل برگ زرینی است بر افتخارات مردم پر تلاش رفسنجان، چرا که تقدیر از حاملان قرآن که منشأ خیر و برکت هستند، تجلیل از دین، قرآن، اعتقاد و فرهنگ است.

ملانوری به فراگیری علوم قرآنی تأکید کرد و گفت: توجه کنید که حفظ قرآن برای استفاده شخصی نباشد و حافظان قرآن با کمک به نسل جوان و نوجوان به عنوان بزرگترین منابع توسعه، آینده روشنی را برای شهرستان رقم بزنند.

برچسب ها:
جمع خوانی قرآن کریم حجاب و عفاف رفسنجان فرماندار رفسنجان فرهنگ کا فرهنگ کار فرهنگی قرآن کریم مذهبی مسجد جامع رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان