علی صدرلو پاریزی شورای اسلامی روستای احمدآباد رضوی:

بی توجهی مسئولین نسبت به روستای احمد آباد رضوی

  • شناسه خبر: 44200
بی توجهی مسئولین نسبت به روستای احمد آباد رضوی

از جمله مشکلات اساسی روستای احمد آباد رضوی؛ عدم شرکت تعاونی، نبود جاده مناسب، کوچک بودن مسجد محل، مشکل قطحی آب، جوانان تحصیل کرده بیکار، افزایش ناامنی و نبود امنیت کافی است.

خانه » آخرین اخبار » بی توجهی مسئولین نسبت به روستای احمد آباد رضوی

به گزارش “خانه خشتی”، روستای احمدآباد زیر نظر آستان قدس رضوی و در شهر رفسنجان واقع شده است.

مردم روستای احمدآباد رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما مشکلات خود را بازگو کردند.

از جمله مشکلات اساسی این روستا؛ عدم شرکت تعاونی، نبود جاده مناسب، کوچک بودن مسجد محل، مشکل قطحی آب، جوانان تحصیل کرده بیکار، افزایش ناامنی و نبود امنیت کافی است.

اهالی روستا گفتند: چون جوانان ایرانی برای کار در باغات پسته درخواست بیمه می کنند، کارفرما برای بیمه نکردن آنان از کارگران افغانی استفاده می کند.

یکی از آنان می گفت:  نیروی انتظامی در این روستا زیاد رفت و آمد نمی کند و فقط در صورت تماس اهالی سر می زند.

یکی از جوانان از اینکه در روستاهای اطراف حسینیه وجود دارد اما این روستا حتی یک مسجد بزرگ و مناسب ندارد شکایت داشت.

خبرنگار ما در پاسخ به سؤالات مردم روستا سراغ علی صدرلو پاریزی مسئول شورای اسلامی و مسئول پایگاه شهید طالبی احمد آباد رضوی رفت.

وی در خصوص مشکلات روستای احمد آباد رضوی اظهار داشت: این روستا به علت کم توجهی مسئولین دچار مشکلات فراوانی است.

صدرلو یکی از مشکلات اساسی روستا را نبود مسجد بزرگ و مناسب عنوان کرد و گفت: مسجد کوچکی بنام علی بن موسی الرضا که متعلق به موقوفات امام رضا(ع) می باشد به علت برخی مسائل بازسازی نشده و برای برگزاری مراسمات و کارهای فرهنگی دچار مشکل می شویم.

وی در ادامه گفت: افراد روستا بعلت عدم امکانات بهداشتی، رفاهی و فرهنگی به شهر رفته اند و منازل روستای خود را به افراد غیر بومی که از استان های شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان آمده اند فروخته اند.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد ار آنان خلاف کار هستند و این یکی از مشکلات امنیتی این منطقه می باشد.

مسئول شورای اسلامی روستای احمدآباد خاطر نشان کرد: این افراد با مشکلات بسیاری از جمله فروش مواد مخدر ، مواد افیونی، سرقت و … همراه هستند، که با همت پایگاه شهید طالبی و تلاش های شبانه روزی در مواجهه با این افراد جلوی بسیاری از این مشکلات گرفته شده است، که یکی از این موارد شهید یوسفی بود که در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسید.

علی صدرلو از دیگر مشکلات اهالی روستا به نبود خانه بهداشت، عدم خیابان مناسب برای عبور و مرور یاد کرد و گفت: جاده نامناسب صدمات بسیاری به وسایل نقلیه وارد می کند، همچنین با نبود آب آشامیدنی در این فصل گرما مردم دچار مشکلات بسیاری شده اند.

وی نبود مرکز فرهنگی  را از دیگر مشکلات این روستا دانست و افزود: با توجه به برپایی پایگاه فرهنگی داخل مسجد و نبود جای مناسب، پایگاه شهید طالبی در سال گذشته بعنوان پایگاه نمونه رفسنجان شناخته شد.

مسئول پایگاه شهید طالبی احمد آباد یادآور شد: وجود یک دبستان قدیمی در این روستا و نبود امنیت ساختمان آن باعث شده که مردم فرزندان خود را در مدارس شهر ثبت نام کنند، از مسئولین آموزش و پرورش درخواست داریم که این دبستان تعطیل نشود، چون تعطیلی این دبستان دغدغه کسانی است که وضع مالی خوبی ندارند و نمی توانند فرزندان خود را به شهر ببرند و با مشکل روبرو می شوند.

وی افزود: در گذشته جمعیت روستا حدود۵۰ خانوار بود اما امروزه ۴۰۰ خانوار شده و با مساحت ۱۰ هکتار و بودجه ای که به دهیاری داده می شود با توجه به جمعیت این روستا جوابگو نیست.

صدرلو یادآور شد: در زمان شوراهای گذشته با توجه به اینکه ۹۰ درصد جوانان این روستا زمین مسکونی نداشتند، زمین به افراد شهرهای دیگر مانند تبریز ، گنبد ، بندر ترکمن و … واگذار می شد.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه رفسنجان یک مرکز قرآنی در اختیار پایگاه قرار داده و در دست افتتاح می باشد، در ادامه گفت: احمد آباد مردمی مؤمن دارد و شب های احیاء بعلت اینکه مسجد کوچک بود با مشکل کمبود فضا مواجه بودیم.

علی صدرلو در خصوص یکی از مشکلات اساسی که این روستا را از لحاظ زیست محیطی تهدید می کند گفت: زمینی گود برداری شده مجاور ضبط آستان قدس وجود دارد که دهیاری زباله ها را در این محل انباشته می کند و در صورت آتش زدن زباله ها دود ناشی از آن برای افرادی که مشکل ریوی دارند خطرناک است.

وی با اشاره به معدوم کردن حدود ۸۰ سگ در یک ماه گذشته، در ادامه افزود: این مکان محلی برای سگ های ولگرد شده که بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ سگ می باشد و اگر بخواهیم بودجه دهیاری را صرف معدوم کردن سگ ها کنیم کل بودجه عمران وفرهنگ و… خرج می شود.

مسئول شورای اسلامی احمدآباد اظهار داشت: این روستا با توجه به اینکه ۴ دنگ آن متعلق به آستان قدس رضوی می باشد، خیرین موقوفات را در راه احمد آباد خرج نکردند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در یکی دو سال گذشته حمایت های خوبی در پایگاه انجام داده و در برابر ۸۰ درصد خلاف هایی که اتفاق افتاده ۶۰ درصد آن جمع آوری شده افزود: نامه های بسیاری از سوی شورای اسلامی به مسئولین رساندیم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

علی صدرلو در پایان گفت: از مسئولین درخواست دارم به روستای ما بیشتر توجه کنند؛ زیرا با وجود عدم امکانات، این روستا که بنام امام رضا(ع) و شهرک سردار والامقام شهید طالبی می باشد در شأن این دو بزرگوار نیست.

 

برای مشاهده تصاویر این روستا اینجا کلیک نمایید

 

 

برچسب ها:
آستان قدس رضوی خانه خشتی رفسنجان روستای احمدآباد رضوی شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان